Postępowanie o przyznanie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli oraz nauczycieli emetytów i rencistów
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | sprawa |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Edukacji (WE) |
USŁUGA ŚWIADCZONA PRZEZ STAROSTWO POWIATOWE W CIESZYNIE
Postępowanie o przyznanie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli oraz nauczycieli emerytów i rencistów – WE-2
1.Opis usługi:
Pomoc zdrowotna jest udzielana nauczycielowi w formie świadczenia pieniężnego. Pomoc zdrowotna jest przyznawana nauczycielom korzystającym z opieki zdrowotnej w związku z: przewlekłą lub ciężką chorobą, długotrwałym leczeniem szpitalnym, długotrwałym leczeniem specjalistycznym, rehabilitacją związaną z chorobą lub wypadkiem. Z wnioskiem o przyznanie zasiłku występuje osobiście zainteresowany nauczyciel lub ustanowiony na podstawie odrębnych przepisów pełnomocnik nauczyciela. Wniosek o przyznanie zasiłku składa się w terminach do: 30 kwietnia lub 31 października danego roku. Wnioski złożone w tych terminach będą rozpatrywane odpowiednio do 30 maja oraz do 30 listopada danego roku. Pomoc zdrowotna może być przyznawana nauczycielowi jeden raz w ciągu roku kalendarzowego.
2.Wymagane dokumenty:
Podstawą wszczęcia postępowania jest złożenie wniosku, który powinien zawierać zwięzły opis sprawy wraz z załącznikami.
Załącznikami do wniosku są następujące dokumenty:
1.dokumenty imienne potwierdzające poniesione wydatki związane z pomocą zdrowotną, za ostanie 12 miesięcy poprzedzających złożenie wnioski (rachunki, faktury),
2. zaświadczenie lekarskie, które będzie wskazywało okoliczności, o których wnioskodawca informował w podaniu tj. rodzaj choroby, przebyte leczenie szpitalne, rehabilitacyjne lub inny dokument potwierdzający stan zdrowia (np. wypis ze szpitala),
3. zaświadczenie dyrektora szkoły lub placówki, w której nauczyciel jest zatrudniony o zatrudnieniu, a w przypadku nauczyciela emeryta lub rencisty zaświadczenie dyrektora szkoły lub placówki, że nauczyciel był zatrudniony w szkole w czasie rozwiązania stosunku pracy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę,
4. oświadczenie o sposobie odbioru środków w przypadku ich przyznania. W sytuacji oświadczenia, że zasiłek ma zostać przelany na konto bankowe, należy podać numer konta bankowego.
3.Opłaty:
Brak opłat.
4. Miejsce składania dokumentów:
Wniosek wraz z załącznikami można wysłać pocztą lub złożyć w kancelarii Starostwa: ul. Bobrecka 29 lub ul. Szeroka 13, 43-400 Cieszyn .
5. Kto udziela informacji:
Wydział Edukacji, Wioletta Lanc, telefon 033/47 77 219
6. Czas realizacji usługi:
Uzależniony jest od daty złożenia wniosku wraz z wymaganymi załącznikami. O przyznaniu lub nieprzyznaniu oraz o wysokości pomocy zdrowotnej decyduje Starosta Cieszyński.
7. Sposób odbioru:
O przyznaniu pomocy zdrowotnej i jej wysokości lub odmowie przyznania pomocy zdrowotnej nauczyciel zawiadamiany jest w formie pisemnej. Zasiłek może być odebrany zgodnie z oświadczeniem w kasie Starostwa Powiatowego w Cieszynie, ul Bobrecka 29 lub przekazany na podane w oświadczeniu przez nauczyciela konto bankowe.
8. Podstawy prawne:
art. 72 ust 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela, Uchwała Nr XLVI/371//22 Rady Powiatu Cieszyńskiego z dnia 29 listopada 2022r. w sprawie określenia rodzajów świadczeń przyznawanych w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej oraz warunków i sposobu ich przyznawania.
9. Tryb odwoławczy:
Odwołanie nie przysługuje.
10.Wzory wniosków:
Klauzula informacyjna dla składającego wniosek