Wydanie pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza (WS.S-1)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | sprawa |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa |
1. Opis usługi – wydanie pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza z instalacji.
2. Wymagane dokumenty - wniosek o wydanie pozwolenia spełniający wymagania określone
w art. 184 ust. 2, 2c, 2d, 3 i art. 221 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.
Załączniki:
a) Dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania
w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną (aktualny odpis KRS);
b) Streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym;
c) Zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację:
- za przestępstwa przeciwko środowisku,
- będącego osobą fizyczną albo wspólnika, prokurenta, członka rady nadzorczej lub członka zarządu prowadzącego instalację będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej za przestępstwa, o których mowa
w art. 163, art. 164 lub art. 168 w związku z art. 163 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny;
f) Zaświadczenie, iż wobec prowadzącego instalację będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej prawomocnie nie orzeczono kary pieniężnej za przestępstwa przeciwko środowisku na podstawie przepisów ustawy z dnia 28 października 2002r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
g) Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców;
h) Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
i) Pełnomocnictwo – w przypadku występowania za pośrednictwem pełnomocnika.
Dołączone do wniosku dokumenty należy przedłożyć w oryginale bądź jako urzędowo poświadczone odpisy.
3. Opłaty – zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej:
1) za wydanie pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza:
– w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą – 2011,00 zł,
– w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców, a także od pozostałych – 506,00 zł,
2) za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – od każdego stosunku pełnomocnictwa, z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu – 17,00 zł.
Należną opłatę skarbową należy uiścić w kasie Starostwa Powiatowego w Cieszynie przy
ul. Bobreckiej 29, w opłatomacie Starostwa Powiatowego w Cieszynie przy ul. Szerokiej 13, w kasie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub na konto Urzędu Miejskiego w Cieszynie: PKO Bank Polski O/Cieszyn nr 94 1020 2313 0000 3002 1123 4970.
4. Miejsce składania dokumentów – Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Cieszynie przy ul. Szerokiej 13, Biuro podawcze przy ul. Bobreckiej 29 lub pocztą.
5. Kto udziela informacji – Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, Starostwa Powiatowego w Cieszynie, ul. Szeroka 13, pok. 396, Joanna Tarka, tel. (33) 477 74 31.
6. Czas realizacji usługi – bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia wymaganych dokumentów, w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
7. Sposób odbioru – doręczenie za zwrotnym potwierdzeniem odbioru przez pocztę bądź odbiór osobisty.
8. Podstawy prawne – zasady wynikające z przepisów art. 181, art. 183, art. 184, art. 221 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska i aktów wykonawczych do ustawy z dnia
27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.
9. Tryb odwoławczy – od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej, za pośrednictwem Starosty Cieszyńskiego, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
10. Wzory wniosków, formularzy załączników itp. – nie występują.
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych) (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Cieszyński z siedzibą w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29, tel. (33) 477 71 56, adres e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl;
2) w Starostwie Powiatowym w Cieszynie został powołany inspektor ochrony danych kontakt możliwy jest pod nr tel. (33) 477 72 26, adres e-mail: iod@powiat.cieszyn.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadania określonego przepisami prawa, tj. prowadzenia postępowania w sprawie wprowadzania gazów i pyłów do powietrza, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. oraz ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe na zlecenie administratora;
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
7) posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania i prawo do cofnięcia zgody (prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem);
8) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych wskazanego na wstępie;
9) podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest obligatoryjne w celu realizacji obowiązków prawnych administratora danych i znajduje umocowanie w przepisach z zakresu procedury administracyjnej. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia; podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu jest dobrowolne i może zostać wykorzystane w celach kontaktowych przy załatwianiu sprawy;
10) Pani/Pana dane nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.