W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

Rejestracja oraz wydanie dokumentu rejestracyjnego jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy sprawa
Komórka odpowiedzialna Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

Usługa Nr WS.R-2      

REJESTRACJA ORAZ WYDANIE DOKUMENTU REJESTRACYJNEGO JACHTÓW  I INNYCH JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH O DŁUGOŚCI DO 24 M

1.       Opis usługi – Wydanie zaświadczenia o złożeniu wniosku o rejestrację po uprzednim dokonaniu weryfikacja kompletności wniosku. Wpis jednostki do rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m oraz nadanie jej numeru rejestracyjnego i wydanie dokumentu rejestracyjnego.
Obowiązkowi rejestracji podlega: 
- Jacht oraz jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb, o długości większej niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW;
- Jednostka pływająca używana do połowów rybackich;
- Jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – o ile nie posiada innej niż polska przynależności.


2.       Wymagane dokumenty – wniosek o rejestrację jachtu i innych jednostek pływających o długości do 24 m wraz z załącznikami określonymi w niniejszej usłudze.
Do wniosku o rejestrację dołącza się:
1) w przypadku złożenia wniosku w postaci papierowej – dokumenty, w tym dowody wpłat wymaganych opłat, w postaci papierowej,
2) w przypadku złożenia wniosku w postaci elektronicznej – dokumenty, w tym dowody wpłat wymaganych opłat, w postaci elektronicznej albo ich cyfrowe odwzorowania.
W przypadku działania na podstawie pełnomocnictwa dołączyć należy również oryginał bądź urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z oryginałem dowodu opłaty skarbowej (za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – od każdego stosunku pełnomocnictwa).


3.       Opłaty:
a) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2020 r. poz. 248):
– opłata za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego – 80,00 zł,
– opłata za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego w przypadku, o którym mowa w art. 28 ust. 2 ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m – 60,00 zł.
Należną kwotę opłaty należy uiścić w opłatomacie znajdującym się w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Cieszynie przy ul. Szerokiej 13, bądź na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Cieszynie: VeloBank S.A. Nr: 37 1560 0013 2015 1834 3000 0005.


b) Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111):
1) za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – od każdego stosunku pełnomocnictwa, z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu – 17,00 zł.
Opłatę skarbową wnosić można w opłatomacie Starostwa Powiatowego w Cieszynie przy ul. Szerokiej 13, bądź na konto Urzędu Miejskiego w Cieszynie: PKO Bank Polski O/Cieszyn nr 94 1020 2313 0000 3002 1123 4970.


4.       Miejsce składania dokumentów – Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Szeroka 13, pok. 393, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i godziny pod nr tel. (33) 477 74 27, bądź też za pośrednictwem portalu REJA24 pod adresem: https://interesant.reja24.gov.pl/.
W przypadku gdy wnioskodawca składa wniosek o rejestrację w postaci elektronicznej, a posiada wymagane załączniki w oryginale wyłącznie w postaci papierowej, dokumenty te mogą być dołączone do wniosku w postaci odwzorowania cyfrowego, a ich oryginały należy okazać organowi rejestrującemu przed odbiorem dokumentu rejestracyjnego.


5.       Kto udziela informacji – Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Szeroka 13, pok. 393, Monika Trzaskalik, Izabela Lose-Rybaczuk, nr tel. (33) 477 74 27.


6. Czas realizacji usługi – organ rejestrujący wpisuje jednostkę pływającą do rejestru albo wydaje decyzję o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru w terminie 30 dni, licząc od dnia złożenia kompletnego wniosku o rejestrację. Po zweryfikowaniu kompletności wniosku o rejestrację organ rejestrujący wydaje zaświadczenie o złożeniu wniosku o rejestrację, którym właściciel jednostki pływającej może się posługiwać do czasu wydania dokumentu rejestracyjnego albo doręczenia decyzji o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru.


7.       Sposób odbioru – odbiór osobisty.


8.       Podstawy prawne:
– art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2020 r. poz. 1500),
– rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2020 r. poz. 763),
– §2 i §4 rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 07.02.2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2020 r. poz. 248),


9.       Tryb odwoławczy - od decyzji organu rejestrującego o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru przysługuje odwołanie do:
-        ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej – w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach morskich albo na wodach morskich i śródlądowych,
-        ministra właściwego do spraw żeglugi śródlądowej – w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach śródlądowych,
za pośrednictwem Starosty Cieszyńskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.


10.       Wzory wniosków, formularzy załączników itp. – Wniosek, formularze, oświadczenie.

Załączniki

wnioskujący pdf, 434 kB
właściciel pdf, 431 kB
armator pdf, 428 kB

Powiadom znajomego