Zwrot wywłaszczonej nieruchomości (WN-7)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | sprawa |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Gospodarki Nieruchomościami |
- OPIS USŁUGI:
O zwrot wywłaszczonej nieruchomości lub jej części może ubiegać się poprzedni właściciel lub jego spadkobierca, jeżeli stała się ona zbędna na cel określony w decyzji o wywłaszczeniu. - WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek o zwrot wywłaszczonej nieruchomości
- wszelkie dokumenty potwierdzające wywłaszczenie (decyzja o wywłaszczeniu lub akt notarialny, decyzja o ustaleniu odszkodowania, kopia operatu szacunkowego będącego podstawą ustalenia wysokości odszkodowania otrzymanego w chwili wywłaszczenia, mapy, rejestry z okresu wywłaszczenia).
W przypadku, gdy z wnioskiem o zwrot występują następcy prawni poprzedniego właściciela, należy przedłożyć dokument stwierdzający nabycie praw do spadku. Powyższy dokument można uzyskać występując do właściwego Sądu Rejonowego Wydział Cywilny z wnioskiem o stwierdzenie nabycia praw spadkowych bądź u notariusza. - OPŁATY (kwoty i formy opłat) :
- dokonanie czynności nie wymaga uiszczenia opłaty skarbowej, (zgodnie z art. 2 ust. 1 ppkt 1 lit. h ustawy o opłacie skarbowej),
- w razie zwrotu wywłaszczonej nieruchomości poprzedni właściciel lub jego spadkobierca zwraca Skarbowi Państwa lub właściwej jednostce samorządu terytorialnego zwaloryzowane odszkodowanie otrzymane w chwili wywłaszczenia, a także nieruchomość zamienną, jeżeli była przyznana w ramach odszkodowania
- koszty postępowania o zwrot nieruchomości ponosi odpowiednio Skarb Państwa albo właściwa jednostka samorządu terytorialnego w zależności od tego, któremu z tych podmiotów zwracane jest odszkodowanie
- MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Wniosek wraz z wymaganymi dokumentami można:- przesłać na adres: Starostwo Powiatowe w Cieszynie, ul. Bobrecka 29, 43-400 Cieszyn,
- złożyć w biurze podawczym: w budynku przy ul. Bobreckiej 29 (parter) lub przy ul. Szerokiej 13 (II piętro)
- DODATKOWE INFORMACJE:
Można uzyskać w godzinach pracy urzędu tj.
poniedziałek, wtorek, środa - od godziny 730 do 1530
czwartek - od godziny 800 - 1700
piątek - od godziny 800 do 1500,
w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami mieszczącym się w budynku Starostwa przy ul. Szerokiej 13,1 piętro, pokój 290, telefon/033/4777-425 - CZAS REALIZACJI USŁUGI:
do dwóch miesięcy (do tego terminu nie wlicza się opóźnień spowodowanych z przyczyn niezależnych od organu). - SPOSÓB ODBIORU:
postępowanie kończy się wydaniem decyzji administracyjnej, która zostaje wysłana drogą pocztową - PODSTAWY PRAWNE: art. 136 - 142 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2010r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.)
- TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji wydanej przez starostę, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej, służy odwołanie do Wojewody Śląskiego, za pośrednictwem Starosty Cieszyńskiego. - WZORY DOKUMENTÓW:
wniosku o zwrot wywłaszczonej nieruchomości