W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

Sprzedaż lokalu mieszkalnego w trybie bezprzetargowym (WN-9)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy sprawa
Komórka odpowiedzialna Wydział Gospodarki Nieruchomościami
  1. OPIS USŁUGI:
    Sprzedaż lokalu mieszkalnego może nastąpić na rzecz osoby, która jest najemcą lokalu mieszkalnego, a najem został nawiązany na czas nieoznaczony. Sprzedaż w trybie bezprzetargowym lokali mieszkalnych: stanowiących własność Skarbu Państwa wymaga zgody Wojewody Śląskiego stanowiących własność Powiatu Cieszyńskiego wymaga zgody Rady Powiatu Cieszyńskiego

  2. WYMAGANE DOKUMENTY:
    • wniosek o sprzedaż lokalu mieszkalnego w trybie bezprzetargowym,
    • dokument potwierdzający przysługujące prawa np. dokument potwierdzający: iż wnioskodawcy przysługuje roszczenie o nabycie nieruchomości, jest poprzednim właścicielem nieruchomości; jest najemcą lokalu, a najem zawarty został na czas nieoznaczony.
  3. OPŁATY (kwoty i formy opłat) : dokonanie czynności nie wymaga uiszczenia opłaty skarbowej, (art. 2, ust. 1, ppkt 1, lit. h ustawy o opłacie skarbowej) organ może żądać od wnioskodawcy wpłaty zaliczki w określonej wysokości na pokrycie kosztów związanych z przygotowaniem nieruchomości do zbycia, na podany rachunek bankowy, koszt umowy notarialnej pokrywa nabywca.

  4. MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
    Wniosek wraz z wymaganymi dokumentami można:
    • przesłać na adres: Starostwo Powiatowe w Cieszynie, ul. Bobrecka 29,43-400 Cieszyn,
    • złożyć w biurze podawczym: w budynku przy ul. Bobreckiej 29 (parter) lub przy ul. Szerokiej 13 (II piętro)
  5. DODATKOWE INFORMACJE:
    Można uzyskać w godzinach pracy urzędu tj. poniedziałek, wtorek, środa - od godziny 730 do 1530 czwartek - od godziny 800 - 1700, piątek - od godziny 800 do 1500, w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami mieszczącym się w budynku Starostwa przy ul. Szerokiej 13,1 piętro, pokój 290, telefon /033/ 4777 - 422 lub 423

  6. CZAS REALIZACJI USŁUGI:
    od 6 do 12 miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku
  7. SPOSÓB ODBIORU: W związku z tym, iż postępowanie kończy się umową notarialną przeniesienia własności nieruchomości, nabywca odbiera akt notarialny po zakończeniu umowy w kancelarii notarialnej.

  8. PODSTAWY PRAWNE: Art. 37 ust. 2, pkt 1 oraz art. 68 ust. 1, pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. z 2004r. Dz. U. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.),

  9. TRYB ODWOŁAWCZY: Postępowanie cywilne przed sądem powszechnym właściwym dla miejsca położenia nieruchomości

  10. WZORY DOKUMENTÓW:
    wniosku o sprzedaż lokalu mieszkalnego w trybie bezprzetargowym wniosku o przyznanie bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego w trybie bezprzetargowym

Załączniki

Bonifikata pdf, 26 kB

Powiadom znajomego