W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

Wydanie zaświadczenia o zaspokojeniu wierzytelności skarbu państwa lub powiatu cieszyńskiego (WN-3)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy sprawa
Komórka odpowiedzialna Wydział Gospodarki Nieruchomościami

 Wydanie zaświadczenia o zaspokojeniu wierzytelności Skarbu Państwa lub Powiatu Cieszyńskiego

 

  1. Opis usługi:

 Wydawanie zaświadczeń o zaspokojeniu wierzytelności Skarbu Państwa i Powiatu Cieszyńskiego. Zaświadczenia stanowią podstawę do złożenia wniosku w Sądzie Rejonowym w Cieszynie, celem wykreślenia obciążeń lub hipotek z ksiąg wieczystych.

 2.       Wymagane dokumenty:

 - wniosek o wydanie zaświadczenia o zaspokojeniu wierzytelności Skarbu Państwa/              Powiatu Cieszyńskiego,

- dokument potwierdzający spłatę należności,

- dowód wpłaty opłaty skarbowej.

 3.      Opłaty (kwoty i formy opłat):

      Złożenie wniosku wymaga uiszczenia opłaty skarbowej, (zgodnie z art. 1, ust. 1, pkt 1, lit. b ustawy o opłacie skarbowej - stawka wynosi 17,00 zł).

Opłatę skarbową można przekazać na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego
w Cieszynie: Bank Handlowy w Warszawie S.A. 72 1030 1087 0000 0000 8309 6063 lub bezpośrednio na rachunek Urzędu Miejskiego w Cieszynie: ING Bank Śląski S.A.
O/ w Cieszynie 91 1050 1083 1000 0022 7607 6284.

 4.      Miejsce składania dokumentów:

 Wniosek wraz z wymaganymi dokumentami można:

  • przesłać na adres: Starostwo Powiatowe w Cieszynie, ul. Bobrecka 29,43-400 Cieszyn,
  • złożyć w biurze podawczym: w budynku przy ul. Bobreckiej 29 (parter) lub przy ul. Szerokiej 13 – (pok. 170 parter).
  1. 5.      Wszelkich dodatkowych informacji można uzyskać w Wydziale Nieruchomości przy
    ul. Szerokiej 13, tel. 334777 – 424, w godzinach pracy urzędu.

  1. 6.      Czas realizacji usługi: do 30 dni (do tego terminu nie wlicza się opóźnień spowodowanych z przyczyn niezależnych od organu).

  1. 7.      Sposób odbioru: zaświadczenie przesyłane jest do wnioskodawcy pocztą. Istnieje możliwość odbioru osobistego, w Wydziale Nieruchomości Starostwa Powiatowego                        w Cieszynie - po wcześniejszym powiadomieniu pracownika.

  1. 8.      Podstawy prawne:

 - art. 217 ustawy z dnia 17 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego.

 9.      Tryb odwoławczy: postępowanie cywilne przed sądem powszechnym właściwym dla miejsca położenia nieruchomości

 10.  Wzory dokumentów

      - wzór wniosku

 DODATKOWE INFORMACJE – wykreślanie ciężarów realnych oraz hipotek, związanych z nabywaniem nieruchomości rolnych na rzecz Skarbu Państwa:

 

Starosta Cieszyński informuje, że zgodnie z art. 5 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 14 marca 2003 roku o Banku Gospodarstwa Krajowego, do zadań banku należy wydawanie oświadczeń mających moc dokumentu urzędowego w rozumieniu art. 95 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, umożliwiających wykreślenie wpisów ujawnionych
w działach III i IV ksiąg wieczystych lub zbiorach dokumentów, dokonanych na rzecz:

Skarbu Państwa z tytułu:

- nabycia ziemi i inwentarza z Państwowego Funduszu Ziemi, utworzonego dekretem                  z dnia 6 września 1944 r. o przeprowadzeniu reformy rolnej,

- udzielonych w latach 1945-1990 kredytów i pożyczek na rozbiórkę i naprawę, wykończenie budowy, nadbudowę, remont i odbudowę budynków, na sprzedaż gruntów pod zabudowę oraz na sprzedaż przez państwo domów jednorodzinnych                                        i wielorodzinnych,

- Skarbu Państwa lub podmiotów, których następcą jest Skarb Państwa, dokonanych przed dniem 1 września 1939 r.

W celu wykreślenia w księgach wieczystych ciężarów realnych lub hipotek, związanych z nabywaniem nieruchomości rolnych od Skarbu Państwa, wniosek należy kierować do Banku Gospodarstwa Krajowego w Warszawie na adres:

 

Bank Gospodarstwa Krajowego
al. Jerozolimskie 7
00-955 Warszawa
z dopiskiem Departament Prawny

 

Szczegółowe informacje: https://www.bgk.pl/osoby-fizyczne/wydawanie-oswiadczen-ksiegi-wieczyste-przedwojenne-papiery-wartosciowe.      



KLAUZULA INFORMACYJNA

 Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Cieszyński z siedzibą
w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29, tel.:33 47 77 156, adres e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl

2) W Starostwie Powiatowym w Cieszynie został powołany inspektor ochrony danych kontakt możliwy jest pod nr tel. 33 47 77 226, adres e-mail: iod@powiat.cieszyn.pl

3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań określonych przepisami prawa;

4) Dostęp do Pani/Pana danych osobowych mają podmioty zewnętrzne, uprawnione do uzyskania danych, świadczące usługi na rzecz Urzędu w zakresie niezbędnym do ich realizacji oraz podmioty uprawnione do dostępu do danych osobowych na podstawie przepisów prawa;

5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;

6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i działania archiwów zakładowych;

7) Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania i prawo cofnięcia zgody ( prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem );

8) Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.;

9) Podanie przez Pana/Panią danych osobowych w zakresie przepisów ustawowych jest obowiązkowe, w pozostałym zakresie dobrowolne. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia; podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu jest dobrowolne i może zostać wykorzystane w celach kontaktowych przy załatwianiu sprawy. 


Załączniki

wniosek docx, 15 kB

Powiadom znajomego