Ustalenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów (WG-7)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | sprawa |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Geodezji Kartografii i Katastru |
1.Opis usługi:
Przed przystąpieniem do prac wykonywanych przez klasyfikatora tj. gleboznawczej klasyfikacji gruntów, właściciel nieruchomości powinien zlecić geodecie uprawnionemu opracowanie dokumentacji geodezyjnej niezbędnej do aktualizacji bazy danych ewidencji gruntów i budynków tj. ustalającej prawidłowy użytek gruntowy oraz jego zasięg.
Ustalenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
Klasyfikacja gruntów przeprowadzana jest na wniosek i koszt właściciela gruntów. Wysokość kosztów postępowania, niezależnie od rozstrzygnięcia w sprawie, na podstawie art. 264 k.p.a. ustalona zostanie w drodze postanowienia jednocześnie z wydaniem decyzji administracyjnej. Zgodnie z art. 262 k.p.a. stronę obciążają te koszty postępowania, które wynikły z winy strony lub zostały poniesione w interesie lub na żądanie strony, a nie wynikają z ustawowego obowiązku organu prowadzącego postępowanie.
Przeprowadzenie klasyfikacji, stosownie do § 5 Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów, obejmuje:
1) analizę niezbędnych materiałów stanowiących państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny;
2) przeprowadzenie czynności klasyfikacyjnych w terenie;
3) sporządzenie projektu ustalenia klasyfikacji;
4) rozpatrzenie zastrzeżeń do projektu klasyfikacji;
5) wydanie decyzji o ustaleniu klasyfikacji.
Czynności, o których mowa powyżej przeprowadza upoważniony przez starostę klasyfikator.
2.Wymagane dokumenty:
- wniosek o ustalenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- oryginał wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- opinię/wykaz zmian danych ewidencyjnych ustalający faktyczny użytek gruntowy, sporządzony przez wykonawcę geodezyjnego,
- potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej.
Wniosek można pobrać:
- w siedzibie Starostwa Powiatowego przy ul. Szerokiej 13 na stanowisku obsługi stron w Referacie Geodezji i Katastru (parter, pokój 190),
- ze strony internetowej www.bip.powiat.cieszyn.pl - załatwianie spraw - wydział geodezji, kartografii i katastru.
3.Opłaty:
Opłata skarbowa:
- opłata za czynności wykonane przez klasyfikatora – wg cennika,
- opłata skarbowa w wysokości 10,00 złotych za dokonanie czynności urzędowej,
- opłata skarbowa w wysokości 17 złotych, jeżeli w imieniu strony działa pełnomocnik.
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać:
- przelewem na konto VeloBank S.A. nr konta 37 1560 0013 2015 1834 3000 0005 Starostwo Powiatowe w Cieszynie, ul. Bobrecka 29, 43 400 Cieszyn, z podaniem – opłata skarbowa w tytule przelewu,
- w opłatomacie znajdującym się w Starostwie Powiatowym w Cieszynie - ul. Szeroka 13, pok. 170.
Potwierdzenie dokonanej wpłaty należy dołączyć do wniosku.
Z opłaty tej zwolnione są następujące pełnomocnictwa ich odpisy, wypisy lub kopie:
- poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
- jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
- jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ww. ustawy, w tym: jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, osoby, które przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
4.Miejsce składania dokumentów:
- w siedzibie Starostwa Powiatowego w Cieszynie przy ul. Szerokiej 13 w Biurze Podawczym pok. 180
- poniedziałek - środa w godz. 7:30 - 15:30
- czwartek w godz. 8:00 - 17:00
- piątek w godz. 8:00 - 15:00
- w siedzibie Starostwa Powiatowego w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29 w Kancelarii Ogólnej parter pok. 10
- poniedziałek - środa w godz. 7:30 - 15:30
- czwartek w godz. 7:30 - 17:00
- piątek w godz. 7:30 - 15:00
- korespondencyjnie na adres – Starostwo Powiatowe w Cieszynie Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru 43-400 Cieszyn ul. Bobrecka 29,
- poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (e-Puap), opatrzonego podpisem elektronicznym potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, o którym mowa w art. 3 pkt. 14 ustawy z dnia 17 lutego 2005, o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 57), poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (e-Puap).
5.Kto udziela informacji:
Osoba prowadząca postępowanie w Referacie Geodezji i Katastru nr telefonu (33) 47 77 408, 409, kierownik Referatu Geodezji i Katastru (33) 47 77 410.
Bezpośrednia obsługa stron:
- poniedziałek - środa w godz. 7:30 - 15:00
- czwartek w godz. 8:00 - 16:30
- piątek w godz. 8:00 - 14:30
6.Czas realizacji usługi:
Zgodnie w art. 35 KPA, po otrzymaniu dokumentacji sporządzonej przez klasyfikatora. Badanie profilu glebowego przeprowadza się w okresie wegetacji roślin.
7.Sposób odbioru:
Decyzja zostaje przesyłana pocztą na adres wnioskodawcy lub może być odebrana osobiście w Referacie Geodezji i Katastru pokój 190 (parter po prawej stronie) przy ul. Szerokiej 13.
8.Podstawy prawne:
- ustawa z dnia 17 marca 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz.U. z 2024 r., poz. 1151),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012r. w sprawie klasyfikacji gruntów (Dz.U. z 2012r. poz. 1246),
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (tj. Dz. z 2024 r., poz. 219)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 2111),
- rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. nr 187 poz. 1330),
- ustawa z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2024 r. poz. 572).
9.Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje odwołanie do Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego, 40-032 Katowice ul. Jagiellońska 25. Odwołanie nie podlega opłacie.
10.Wzory wniosków:
Wniosek w sprawie ustalenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Cieszyński, z siedzibą w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29, tel.: 33 47 77 156, adres e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl;
2) W Starostwie Powiatowym w Cieszynie został powołany inspektor ochrony danych kontakt możliwy jest pod nr tel. 33 47 77 226, adres e-mail: iod@powiat.cieszyn.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu aktualizacji informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków, na podstawie ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne;
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe na zlecenie administratora;
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez 10 lat zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
7) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania w zakresie wynikającym z przepisów prawa. Ponadto ma Pani /Pan prawo do usunięcia danych i cofnięcia zgody (prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem), w zakresie danych dobrowolnych;
8) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
9) Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia;
10) Pani/Pana dane nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.