Pozwolenie na rozbiórkę (B-1)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | sprawa |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Architektury i Budownictwa |
WYDANIE DECYZJI O POZWOLENIU NA ROZBIÓRKĘ
OGÓLNY OPIS
- budynków i budowli – niewpisanych do rejestru zabytków oraz nieobjętych ochroną konserwatorską – o wysokości poniżej 8 m, jeżeli ich odległość od granicy działki jest nie mniejsza niż połowa wysokości;
- obiektów i urządzeń budowlanych, na budowę których nie jest wymagane pozwolenie na budowę, jeżeli nie podlegają ochronie jako zabytki.
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wypełniony formularz wniosku.
- Pisemna zgoda właściciela obiektu (nieruchomości).
- Szkic usytuowania obiektu budowlanego.
- Opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych.
- Opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia.
- Pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi, np:
- Informacje dotyczące urządzeń budowlanych, np. przyłączy.
- Dla obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków - decyzja Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o skreśleniu tego obiektu z rejestru zabytków.
- Dla obiektów budowlanych niewpisanych do rejestru zabytków, a ujętych w gminie ewidencji zabytków - uzgodnienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
- W zależności od potrzeb projekt rozbiórki obiektu.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
SPOSÓB DOSTARCZANIA DOKUMENTÓW
-
Formularz elektroniczny wniosku jest dostępny w dolnej części ekranu, po wybraniu urzędu właściwego do załatwienia sprawy.
-
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
Poprzez pocztę tradycyjną na adres:
Starostwo Powiatowe w Cieszynie
Wydział Architektury i Budownictwa
43-400 Cieszyn
ul. Szeroka 13
Bezpośrednio w urzędzie Starostwa Powiatowego, przy ul. Bobreckiej 29, tel. (33) 4777 348 /436
Godziny pracy:
poniedziałek - środa: 7:30 - 15:30
czwartek - 8:00 - 17:00
piątek - 8:00 - 15:00
w godzinach pracy Starostwa tzn.
w zakresie prowadzonych postępowań
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
WYKORZYSTANIE SKRZYNKI KONTAKTOWEJ PEUP ORAZ E-FORMULARZY
- Niżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną.
- Wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz.
- Podpisz dokument opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- Wyślij dokument do urzędu drogą elektroniczną.
- Dostępny formularz możesz wykorzystać również w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy - wykonaj logowanie, wypełnij formularz, wydrukuj, podpisz i złóż osobiście w urzędzie.
Szczegółowe informacje na temat logowania zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
OPŁATY
- Kwota opłaty: 36 PLN (zwolnione budownictwo mieszkaniowe)
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej. - Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
Opłaty skarbowej dokonuje się:
w Kasie Starostwa Powiatowego przy ul. Bobreckiej 29 lub w opłatomacie w budynku przy ul. Szerokiej 13
w godzinach pracy:
poniedziałek - środa: 7:30 - 15:00
czwartek - 8:00 - 16:30
piątek - 8:00 - 14:30
lub
wpłata na konto Urzędu Miejskiego w Cieszynie, Rynek 1:
ING Bank Śląski S.A. O/ w Cieszynie
TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
- Decyzja wydawana jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin wynosi 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
- Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu.
- Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
- Poprzez pocztę tradycyjną.
- Osobiście w siedzibie urzędu.
INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście lub telefonicznie.
Informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać w sekretariacie Wydziału Budownictwa, ul. Szeroka 13, II piętro, pok. 330, od poniedziałku do środy w godzinach 7:30 - 15:30, w czwartek 8:00 - 17:00, w piątek 8:00 - 15:00
TRYB ODWOŁAWCZY
- Odwołanie wnosi się do Wojewody w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
- Poprzez skrzynkę kontaktową PeUP, opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- Pisemnie pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym). Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
- zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
- Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
- W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.
SKARGI I WNIOSKI
- Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
- Poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
- Pisemnie pocztą tradycyjną.
- Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
- Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
- Skargi i wnioski są wolne od opłat.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.).
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych) (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Cieszyński z siedzibą w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29, tel. (33) 477 71 56, adres e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
2) w Starostwie Powiatowym w Cieszynie został powołany inspektor ochrony danych kontakt możliwy jest pod nr tel. (33) 477 72 26, adres e-mail: iod@powiat.cieszyn.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadania określonego przepisami prawa, tj. wydawania pozwolenia na budowę, rozbudowę, przebudowę i rozbiórkę obiektów budowlanych wraz z przeniesieniem decyzji pozwolenia na budowę na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe na zlecenie administratora;
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
7) posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania i prawo do cofnięcia zgody (prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem);
8) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych wskazanego na wstępie;
9) podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest obligatoryjne w celu realizacji obowiązków prawnych administratora danych i znajduje umocowanie w przepisach z zakresu procedury administracyjnej. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia; podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu jest dobrowolne i może zostać wykorzystane w celach kontaktowych przy załatwianiu sprawy;
Pani/Pana dane nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu