W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156


Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka
e-Doręczenia: AE:PL-22417-41111-AIJBB-22

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

Kodeks etyki pracowników Starostwa Powiatowego w Cieszynie

Mając na uwadze służebną rolę samorządu powiatowego w stosunku do obywateli i wykonywanie określonych ustawami zadań publicznych, w celu zapewnienia ich rzetelnego, zawodowego i bezstronnego wykonywania z uwzględnieniem przede wszystkim dobra i obiektywnego interesu społeczności Powiatu - pracownicy Starostwa Powiatowego w Cieszynie dobrowolnie przyjmują niniejszy kodeks i deklarują że w swojej pracy kierować się będącego postanowieniami.

  1. Za uniwersalne zasady powszechnie stosowane w służbie publicznej przyjmujemy bezstronność, obiektywizm, praworządność, uczciwość, rzetelność, lojalność, przejrzystość, skuteczność i odpowiedzialność.
  2. Traktujemy pracę jako służbę publiczną i jesteśmy świadomi roli wysokiego poziomu etycznego niezbędnego w wykonywaniu zawodu pracownika samorządowego.
  3. Kierując się literą prawa i dobrem obywatela, staramy się podejmować działania jedynie legalne i etyczne.
  4. Jesteśmy bezstronni w wykonywaniu zadań i obowiązków, nie dopuszczamy do podejrzeń o związek między interesem publicznym i prywatnym, a także nie podejmujemy żadnych prac ani zajęć, które kolidują z obowiązkami służbowymi.
  5. W kontakcie z klientem nakładamy na siebie obowiązek uprzejmości, pamiętając, że wszyscy obywatele są równi i nie przyjmujemy żadnych zobowiązań ani korzyści.
  6. W rozpatrywaniu spraw nie kierujemy się emocjami, jesteśmy gotowi do przyjęcia krytyki, uznania swoich błędów i do naprawienia ich skutków.
  7. Szanujemy prawo obywateli do informacji, mając na względzie jawność działania administracji publicznej, dochowując przy tym tajemnicy ustawowo chronionej.
  8. Jesteśmy neutralni i nie manifestujemy publicznie pogiądów i sympatii politycznych, dbamy o jasność i przejrzystość własnych relacji z osobami pełniącymi funkcje polityczne.
  9. Obsługując klienta, odpowiadając na korespondencję i prowadząc rozmowy telefoniczne, staramy się być pomocni, udzielać odpowiedzi prostych, dokładnych i wyczerpujących.
  10. Dążymy do możliwie najbardziej profesjonalnego wykonywania obowiązków stale podnosząc posiadane kwalifikacje i rozwijając wiedzę zawodową.
  11. Dbamy o swój wizerunek a w szczególności: kulturę osobistą, estetykę miejsca pracy, ubiór stosowny do miejsca, w którym przebywamy.
  12. Dążymy do utrzymywania relacji służbowych opartych na współodpowiedzialności, współpracy i wzajemnym poszanowaniu.
  13. Jesteśmy świadomi, że urząd istnieje dla klientów i że reprezentujemy ten urząd również poza miejscem pracy.

Powiadom znajomego