Zawiadomienie w sprawie wygaśnięcia decyzji o rejestracji pojazdów
Starosta Cieszyński niniejszym zawiadamia, że w związku z wejściem w życie art. 17 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia skutków kradzieży tożsamości (Dz. U. z 2023 r. poz. 1394) z dniem 10 czerwca 2024 r. wygasną decyzje o rejestracji pojazdów wydane przed dniem 14 marca 2005 r. i dotyczące pojazdów nieposiadających ważnego okresowego badania technicznego, w stosunku do których ich posiadacze nie dopełnili obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, jeżeli pojazd im podlega, przez okres dłuższy niż 10 lat, przypadający bezpośrednio przed dniem wejścia w życie przywołanej ustawy.
Przepisu tego nie stosuje się do pojazdów zabytkowych oraz pojazdów wolnobieżnych.
Pojazd może podlegać powtórnej rejestracji, jeśli wygaśnie decyzja o jego rejestracji.
Wykaz pojazdów, który przekazał tutejszemu organowi Minister właściwy do spraw informatyzacji, stanowi załącznik do niniejszego zawiadomienia.
Zgodnie z art. 17 ust. 3 ww. ustawy zawiadomienie o wygaśnięciu decyzji o rejestracji pojazdów, może odbywać się przez publiczne obwieszczenie.
Wykaz jest również dostępny w siedzibie Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Cieszynie pod adresem 43-400 Cieszyn, ul. Graniczna 79 - w godzinach pracy tej jednostki. Dostęp ten jest możliwy poprzez stanowisko komputerowe znajdujące się w poczekalni Wydziału Komunikacji.