W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

Zarządzenie nr WO.120.026.2017

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Starosta Cieszyński
z dnia
w sprawie zmiany Instrukcji Bezpieczeństwa i Higieny Pracy Starostwa Powiatowego w Cieszynie wprowadzonej zarządzeniem Starosty Cieszyńskiego nr WO.120.17.2012 z dnia 23 kwietnia 2012 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji bezpieczeństwa i Higieny Pracy w Starostwie Powiatowym w Cieszynie
Status obowiązujące

Z A R Z Ą D Z E N I E   N R  WO.120.26.2017

S T A R O ST Y   C I E S Z Y Ń S K I E G O

z  dnia 1 czerwca 2017 r.

 

w sprawie zmiany Instrukcji Bezpieczeństwa i Higieny Pracy Starostwa Powiatowego
w Cieszynie wprowadzonej zarządzeniem Starosty Cieszyńskiego nr WO.120.17.2012 
z dnia 23 kwietnia 2012 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji bezpieczeństwa i Higieny Pracy w Starostwie Powiatowym w Cieszynie

 

Na podstawie art. 2374 ustawy z dnia  26 czerwca 1974 r. Kodeksu Pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.) oraz § 35 ust. 2 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Cieszynie             

 

zarządzam, co następuje:

 

§ 1

W Instrukcji Bezpieczeństwa i Higieny Pracy Starostwa Powiatowego w Cieszynie wprowadzonej zarządzeniem Starosty Cieszyńskiego nr WO.120.17.2012 z dnia 23 kwietnia 2012 r. wprowadza się następujące zmiany:

 

1) Rozdział III otrzymuje brzmienie: 

 

„ROZDZIAŁ  III

 OCHRONA PRACY ZWIĄZANA Z RODZICIELSTWEM

 

§ 9

  1. Nie wolno zatrudniać pracownic w ciąży i karmiących dziecko piersią przy pracach uciążliwych, niebezpiecznych lub szkodliwych dla zdrowia określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 176 § 2 ustawy z dnia  26 czerwca 1974 r.  Kodeksu Pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.).
  2. Pracownic w ciąży nie wolno zatrudniać w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej, a także w niedziele i święta oraz, bez ich zgody, delegować poza stałe miejsce pracy ani zatrudniać w systemie przerywanego czasu pracy.
  3. Pracowników sprawujących pieczę nad osobami wymagającymi stałej opieki lub opiekujących się dziećmi w wieku do 8 lat, bez ich zgody, nie wolno zatrudniać w godzinach nadliczbowych, w porze nocnej a także w niedzielę i święta.
  4. Pracowników opiekujących się dzieckiem w wieku do lat 4 nie wolno, bez ich zgody, zatrudniać w systemie przerywanego czasu pracy ani delegować poza stałe miejsce pracy.”

 

2) W § 26 ust. 1 skreśla się pkt 3.

 

§ 2

Wykonanie zarządzenia powierza się Naczelnikom Wydziałów, Kierownikom Biur Starostwa Powiatowego w Cieszynie.

 

§ 3

Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Sekretarzowi Powiatu.

 

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

STAROSTA

Janusz Król

Powiadom znajomego