W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Cieszyńskiego, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz informacji o przebiegu wykonania planów finansowych samodzielnych publ

Szczegóły
jakiego organu Rady Powiatu
z dnia
w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Cieszyńskiego, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz informacji o przebiegu wykonania planów finansowych samodzielnych publ
status uchwały obowiązująca


Uchwała nr XII/79/11

Rady Powiatu Cieszyńskiego

z dnia 30 sierpnia 2011 r.


w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Cieszyńskiego, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz informacji o przebiegu wykonania planów finansowych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej i samorządowej instytucji kultury za pierwsze półrocze roku budżetowego

 

Na podstawie:

-         art.12  pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie  powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.)

-         art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych     (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).


Rada Powiatu Cieszyńskiego uchwala co następuje:

§ 1

1. Informacja o przebiegu wykonania budżetu powiatu za pierwsze półrocze powinna zawierać część opisową i tabelaryczną.

2. Część opisowa powinna obejmować:

1)    informacje ogólne o zmianach w zakresie planowanych dochodów                   i wydatków, przychodów i rozchodów oraz zadłużeniu budżetu,

2)    informacje szczegółowe dotyczące dochodów bieżących i majątkowych,

3)    informacje szczegółowe dotyczące wykonania wydatków bieżących,

4)    informacje szczegółowe dotyczące wykonania wydatków majątkowych wraz z wyjaśnieniem rozbieżności w zakresie stopnia realizacji.

3. Część tabelaryczna powinna obejmować:

1)    plan i wykonanie dochodów w ujęciu ogólnym oraz w szczegółowości do działu, rozdziału, rodzaju i źródła pochodzenia dochodów,

2)    plan i wykonanie wydatków w ujęciu ogólnym oraz w szczegółowości do działu i rozdziału z wyodrębnieniem:

a)  wydatków bieżących, w tym:

-     wynagrodzeń i składek od nich naliczanych,

-     dotacji,

-     wydatków związanych z realizacją zadań statutowych jednostek

budżetowych,

-     świadczeń na rzecz osób fizycznych,

-     wydatków na programy finansowane z udziałem środków unijnych,

b) wydatków majątkowych,

3)    planowane i wykonane przychody i rozchody budżetu powiatu,

4)    planowane i wykonane dochody i wydatki, o których mowa w art. 223 uofp.,

5)    planowane i wykonane wydatki majątkowe,

6)    planowane i wykonane wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi,

7)    plan i wykonanie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań                   z zakresu administracji rządowej,

8)    zestawienie dokonanych w I półroczu zmian w uchwale budżetowej.

 

§ 2

Informacja o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej za pierwsze półrocze powinna zawierać:

1)    zestawienie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z krótkim omówieniem ich przyczyn,

2)    omówienie kwoty długu powiatu,

3)    spełnienie limitów obciążeń budżetu,

4)    przedstawienie aktualnie obowiązującej Wieloletniej Prognozy Finansowej (wg stanu na 30 czerwca),

5)    przedstawienie wykonania przedsięwzięć poprzez wskazanie poniesionych wydatków, wskaźnika realizacji i przyczyn znacznych odchyleń od planu,

                                                     § 3

1.     Informacja o przebiegu wykonania planów finansowych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, dla których organem założycielskim jest Powiat Cieszyński, za pierwsze półrocze powinna zawierać dane w formie tabelarycznej uzupełnione o część opisową.

2.     Samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej przedstawiają informację, o której mowa w ust. 1, Zarządowi Powiatu Cieszyńskiego w terminie do dnia     31 lipca roku budżetowego.

3.     Część tabelaryczna powinna zawierać następujące dane:

1)    wynik na działalności w oparciu o dane w ujęciu bilansowym, w tym:

a)                przychody podstawowe z tyt. świadczenia usług,

b)               pozostałe przychody,

c)                koszty związane z przychodami podstawowymi,

d)               pozostałe koszty,

2) struktura zobowiązań, z wyszczególnieniem zobowiązań wymagalnych,        w tym:

a)                publiczno-prawne (PFRON, ZUS, podatki itp.),

b)               z tytułu zakupu leków i materiałów medycznych,

c)                z tytułu zakupu sprzętu i aparatury medycznej,

d)               z tytułu zużycia energii, gazu i wody,

e)                z tytułu zakupu usług obcych (remontowych, transportowych,

 medycznych i innych),

f)                 wobec pracowników,

g)                pozostałe zobowiązania (np.: pożyczki, kredyty, wobec dostawców

żywności, art. BHP itp.),

h)               wobec funduszu socjalnego,

i)                  kwota ujętych w księgach rezerw utworzonych na zobowiązania,

3) struktura należności, z wyszczególnieniem należności wymagalnych, w tym:

a) należności długoterminowe,

b) należności krótkoterminowe, w tym:

- z tytułu dostaw i usług,

- z tytułu dotacji celowych oraz innych świadczeń,

- inne,

c) należności sporne,

4) wykonanie planu finansowego w szczegółowości do rodzaju przychodów i kosztów.

4.     Część opisowa powinna zawierać informacje dodatkowe i dane uzupełniające posiadane przez jednostkę, które obrazują lub mają wpływ na sytuację finansową oraz informacje konieczne do oceny danych liczbowych, a przede wszystkim omówienie odchyleń od realizacji planu finansowego oraz w przypadku należności i zobowiązań uzasadnienie przyczyn ich powstania.

§ 4

1.     Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury za pierwsze półrocze, dla której organem założycielskim jest Powiat Cieszyński, powinna zawierać dane w formie tabelarycznej uzupełnione o część opisową.

2.     Informację, o której mowa w ust. 1, jednostka przedstawia Zarządowi Powiatu Cieszyńskiego w terminie do dnia 31 lipca roku budżetowego.

3.     Informacja w formie tabelarycznej powinna zawierać następujące dane:

1)    stan środków obrotowych na początek roku sprawozdawczego, w tym:

a) środki pieniężne,

b) zapasy materiałów i towarów,

c) należności,

d) zobowiązania,

2)    plan i wykonanie przychodów, w tym:

a) przychody własne, w tym:

- przychody ze sprzedaży usług (wstępy),

- wpłaty od sponsorów (darowizny),

- wpływy z czynszów,

- wpływy z reklam,

- pozostałe przychody,

b) dotacje, w tym:

- z budżetu powiatu,

- z budżetu państwa,

- inne dotacje (jakie),

c) pożyczki,

3)                planowane i wykonane koszty działalności, w tym:

a)     wynagrodzenia, w tym umowy zlecenia i o dzieło,

b)    pochodne od wynagrodzeń,

c)     zakup energii,

d)    zakup materiałów,

e)     zakup usług obcych,

f)      Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, badania okresowe, szkolenia,

     delegacje itp.,

g)     czynsze,

h)    podatki i opłaty, wpłaty na PFRON itp.,

i)       wydatki inwestycyjne

j)       pozostałe koszty,

4)     stan środków obrotowych na koniec okresu sprawozdawczego, w tym:

a)     środki pieniężne,

b)    zapasy materiałów i towarów,

c)    należności,

d)    zobowiązania,

5)    wykonanie planu finansowego w szczegółowości do rodzaju przychodów i kosztów.

4. Część opisowa powinna zawierać informacje dodatkowe i dane uzupełniające posiadane przez jednostkę, które obrazują lub mają wpływ na sytuację finansową oraz informacje konieczne do oceny danych liczbowych, a przede wszystkim omówienie odchyleń od realizacji planu finansowego oraz w przypadku należności i zobowiązań uzasadnienie przyczyn ich powstania.

§ 5

Tracą moc  Uchwały nr XLIV/427/06, XLIV/428/06 i XLIV/429/06 Rady Powiatu Cieszyńskiego z dnia 28.08.2006 r.

§ 6

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

§ 7

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.





























Powiadom znajomego