uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Cieszyńskiego na lata 2011–2021
jakiego organu | Rady Powiatu |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Cieszyńskiego na lata 2011–2021 |
status uchwały | obowiązująca |
Uchwała Rady Powiatu Cieszyńskiego
Nr V/ 25 / 2011
z dnia 31 stycznia 2011 r.
w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Cieszyńskiego na lata 2011-2021
Na podstawie art. 226, art. 227, art. 228, art. 230 ust. 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ust. 8 i art. 122 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) oraz art. 12 pkt 4 ustawy z dnia 5 czerwc1998 r. o a samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.)
Rada Powiatu postanawia:
§ 1
Uchwalić Wieloletnią Prognozę Finansową Powiatu Cieszyńskiego wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2011-2021, zgodnie z załącznikiem nr 1 do Uchwały.
§ 2
Określić wykaz przedsięwzięć realizowanych w latach 2011-2019, zgodnie z załącznikiem nr 2 do Uchwały.
§ 3
1. Upoważnić Zarząd Powiatu do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją przedsięwzięć, określonych załącznikiem nr 2 do Uchwały.
2. Upoważnić Zarząd Powiatu do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
3. Upoważnić Zarząd Powiatu do przekazania uprawnień w zakresie zaciągania zobowiązań, określonych w ust. 1 i 2, kierownikom jednostek organizacyjnych.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 r.
Objaśnienia przyjętych wartośc
W wieloletniej prognozie finansowej na lata 2011 - 2021 przyjęto ogólny wzrost dochodów i wydatków w latach 2012 do 2021 w oparciu o prognozy założone przez Rząd w Wieloletnim Planie Finansowym Państwa na lata 2010-2013 oraz wskaźniki makroekonomiczne (wzrost PKB, CIT, PIT, dynamika cen towarów i usług) opublikowane przez Ministerstwo Finansów.
Dochody:
Rok 2012:
Założono wzrost z tytułu udziału w PIT na poziomie 10,7% oraz w CIT w wys. 5,4%
co stanowi połowę wartości wskaźników wzrostu dochodów budżetu państwa w tym zakresie. Natomiast wzrost pozostałych dochodów bieżących założono na poziomie 4,8% co odzwierciedla dynamikę PKB.
Rok 2013:
Założono wzrost z tytułu udziału w PIT na poziomie 9,3 oraz w CIT w wys. 4,02%
co stanowi połowę wartości wskaźników wzrostu dochodów budżetu państwa w tym zakresie. Natomiast wzrost pozostałych dochodów bieżących założono na poziomie 4,1% co odzwierciedla dynamikę PKB.
Rok 2014:
Założono wzrost ogółem dochodów bieżących na poziomie 4% odpowiadających dynamice PKB zgodnie z założeniami makroekonomicznymi państwa.
Lata 2015 -2020:
Założono wzrost ogółem dochodów bieżących w każdym roku na poziomie 3,4% odpowiadających dynamice PKB zgodnie z założeniami makroekonomicznymi państwa.
Rok 2021:
Założono wzrost ogółem dochodów bieżących na poziomie 3% odpowiadających dynamice PKB zgodnie z założeniami makroekonomicznymi państwa.
Wydatki:
W planowanych wydatkach przyjęto roczny wzrost wydatków bieżących w latach od 2012 do 2021 na poziomie 2,5% co odpowiada założonemu wzrostowi cen towarów i usług.
Przewiduje się wzrost wynagrodzenia i składek od nich naliczanych w wysokości 3% czyli nieznacznie poza założony poziom inflacji. Pozycja „Wydatki związane z funkcjonowaniem organów j.s.t." obejmuje wydatki w rozdziale 75019 - Rady Powiatów" i w rozdziale 75020 - „Starostwa Powiatowe" .
W ramach przedsięwzięć wykazanych w załączniku nr 2 do uchwały, wskazano kwoty wynikające z zawartych umów wieloletnich oraz umów przewidzianych do realizacji.
Wydatki majątkowe wieloletnie przyjęto zgodnie z zał. nr 2 oraz z załącznikiem nr 9 - „Wydatki majątkowe na rok 2011" do uchwały budżetowej.
W ramach przedsięwzięć objętych umowami, których realizacja w roku budżetowym
i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki
i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy, wykazano umowy zawarte lub konieczne do zawarcia tj.:
- ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej,
- dostawa tablic rejestracyjnych,
- w zakresie rejestracji pojazdów i wydawania praw jazdy,
- w zakresie modernizacji ewidencji gruntów i budynków dla gmin Goleszów i Istebna,
- w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych,
- w zakresie usług teleinformatycznych,
- w zakresie usług zdrowotnych,
- w zakresie konserwacji dźwigu.
W przedsięwzięciach nie wykazuje się m.in. umów o pracę i media, gdyż nie jest możliwe określenie okresu trwania i wysokości zobowiązań wynikających z tych umów.
Przychody
W roku 2011 zaplanowano przychody w wysokości 13.733.824 zł, obejmujące planowane kredyty na zadania inwestycyjne. Planowane wolne środki w kolejnych latach przeznaczane będą na spłatę zaciągniętych pożyczek i kredytów.
Rozchody
Wydatki na spłatę długu zaplanowano na podstawie harmonogramów spłat zaciągniętych kredytów i pożyczek.
Wynik
Pozycja wynik budżetu stanowi różnicę pomiędzy dochodami, a wydatkami. W określonych latach wynik budżetu przedstawiony został w części I załącznika do uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej na lata 2011 -2021. Jednak wielkości zawarte w wieloletniej prognozie finansowej będą ulegały zmianie w miarę dokonywania w ciągu roku zmian w uchwale budżetowej. Może to oznaczać, że w roku 2011 i w latach następnych wielkości ujęte w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2011 -2021 będą zmieniały wcześniej przyjęte założenia.