W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

zmiany Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu

Szczegóły
jakiego organu Zarządu Powiatu
z dnia
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu
status uchwały obowiązująca

Uchwała Nr 916/ZP/III/2010

Zarządu Powiatu Cieszyńskiego

z dnia 24 listopada 2010 roku

 

 

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego

Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu

 

 

Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: z 2001 roku, Dz. U. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz § 4 ust 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005 roku
w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 217, poz. 1837).

 

 

Zarząd Powiatu Cieszyńskiego uchwala:

 

§ 1

 

W Regulaminie Organizacyjnym Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu stanowiącym załącznik do uchwały nr 556/ZP/III/2009 z dnia 17 czerwca 2009 r.
w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu dokonać następujących zmian:

 

  1. W Rozdziale I  - Postanowienia Ogólne - § 1 otrzymuje następujące brzmienie :

 

Regulamin organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem”, określa strukturę organizacyjną i szczegółowy zakres zadań Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu z siedzibą w Pogórzu, ul. Zamek 132, 43–430 Skoczów.

 

2.      W Rozdziale IV – Organizacja pracy działów oraz samodzielnych stanowisk  Domu :

  • § 7 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie :

1. Dział Opiekuńczo – Terapeutyczny : - posługuje się do korespondencji  symbolem :        

                                                                      PDPS.V/ nr kolejny / nr liczby dziennika / rok

                                                                      PDPS.III/ nr kolejny / nr liczby dziennika / rok

                                                                      PDPS.IX/ nr kolejny / nr liczby dziennika /

 

  • W § 7 ust. 1 po pkt. 2 dodać pkt. 3 i 4 o następującym brzmieniu:

 

3) Do zadań instruktora ds. kulturalno - oświatowych należy:

 

a)       organizowanie i prowadzenie zajęć terapeutycznych i kulturalno - oświatowych

b)      prowadzenie kawiarni, prowadzenie dokumentacji finansowo - księgowej klubo-kawiarni,

c)      organizowanie uroczystości okazjonalnych na życzenie mieszkańców,

d)     dbałość o czystość i estetykę pomieszczeń klubo-kawiarni,

e)      współpraca z kierownikami pozostałych działów PDPS.

f)       prowadzenie zespołu wokalno – tanecznego, punktu bibliotecznego,

 

4) Do zadań fizjoterapeuty należy:

 

a)      prowadzenie zabiegów fizykoterapeutycznych zgodnie z zaleceniami lekarzy,

b)      prowadzenie rehabilitacji ruchowej,

c)      współpraca z Dyrektorem Oddziału Regionalnego Olimpiady Specjalne Polska- Beskidzkie oraz przygotowanie mieszkańców do udziału w zawodach,

d)     ścisła współpraca z psychologiem, lekarzem i terapeutami.

 

  • W § 7 ust. 1  pkt. 3 otrzymuje numer 5

 

  • W § 7 ust. 4- Samodzielne Stanowiska - otrzymuje następujące brzmienie :

 

1)   Pracownicy zatrudnieni na niżej wymienionych samodzielnych stanowiskach podlegają

bezpośrednio Dyrektorowi Domu, a szczegółowe ich obowiązki, uprawnienia
i kompetencje określone są przez Dyrektora w ich indywidualnych zakresach czynności.

 

2) specjalista ds. kadr :   posługuje się do korespondencji  symbolem :        

                                                                   PDPS.IV / nr kolejny / nr liczby dziennika / rok

 

  W szczególności do jego zadań należy :

 

a)      dokonywanie przyjęć do pracy i zwolnień z pracy zgodnie z obowiązującym prawem pracy,

b)      prowadzenie zgodnie z wymogami prawa pracy dokumentacji pracowniczej (osobowe akta pracownicze, ewidencję czasu pracy, ewidencję nieobecności w pracy itp.),

c)      terminowe sporządzanie sprawozdań,

d)     bieżące wdrażanie wszelkich zmian wynikających z prawa pracy,

e)      zastępstwo w sekretariacie pod nieobecność sekretarki,

 

3) psycholog :  posługuje się do korespondencji  symbolem :        

                              PDPS.VI / nr kolejny / nr liczby dziennika / rok

 

W szczególności do jego zadań należy :

 

a)      bieżące aktualizowanie testów psychologicznych mieszkańców,

b)      kwalifikowanie wraz z lekarzem psychiatrą mieszkańców do udziału w zajęciach terapeutycznych,

c)      współudział w opracowywaniu indywidualnych planów wspierania,

d)     prowadzenie odpowiedniej dokumentacji.

 

4)  technik dietetyk :  posługuje się do korespondencji  symbolem :        

                           PDPS.VII / nr kolejny / nr liczby dziennika / rok

 

W szczególności do jego zadań należy :

 

a)      opracowywanie jadłospisów z uwzględnieniem zalecanych posiłków dietetycznych,

b)      prowadzenie odpowiedniej dokumentacji żywieniowej,

c)      przestrzeganie przepisów sanitarnych.

 

 5) główny specjalista ds. BHP. :  posługuje się do korespondencji  symbolem :        

                                                           PDPS.VIII / nr kolejny / nr liczby dziennika / rok

 

W szczególności do jego zadań należy :

 

a)      prowadzenie agend BHP zgodnie z obowiązującymi przepisami,

b)      dokonywanie przeglądów stanu bezpieczeństwa i przeglądów okresowych w PDPS,

c)      terminowe szkolenie pracowników,

d)     współpraca ze Społecznym Inspektorem Pracy,

e)      terminowe sporządzanie sprawozdawczości z zakresu BHP,

f)       kompletowanie dokumentacji wypadków w pracy oraz w drodze do i z pracy pracowników PDPS.

 

6) Sekretarka

 

W szczególności do jej zadań należy :

 

a)      prowadzenie ewidencji korespondencji wychodzącej i przychodzącej,

b)      obsługa centrali telefonicznej, faksu i ksero,

c)      biegłe przepisywanie na komputerze pism wychodzących od Dyrektora,

d)     prowadzenie terminarza spotkań petentów z Dyrektorem,

e)      prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania oraz przydziału  odzieży ochronnej i roboczej oraz środków czystości dla pracowników PDPS,

f)       zastępowanie referenta ds. kadrowych pod jego nieobecność.

 

3.                  W Rozdziale VI  - Postanowienia końcowe - §10 otrzymuje brzmienie

 

„Schemat struktury zatrudnienia w Domu stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu”

 

 

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierzyć Dyrektorowi Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Członkowie Zarządu

 

 

Czesław Gluza               Mieczysław  Szczurek              Paweł  Brągiel                 Stanisław   Kubicius                 Jerzy Malik


 

Powiadom znajomego