zmiany Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu
jakiego organu | Zarządu Powiatu |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | zmiany Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu |
status uchwały | obowiązująca |
Uchwała Nr 916/ZP/III/2010
Zarządu Powiatu Cieszyńskiego
z dnia 24 listopada 2010 roku
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego
Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: z 2001 roku, Dz. U. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz § 4 ust 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005 roku
w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 217, poz. 1837).
Zarząd Powiatu Cieszyńskiego uchwala:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu stanowiącym załącznik do uchwały nr 556/ZP/III/2009 z dnia 17 czerwca 2009 r.
w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu dokonać następujących zmian:
- W Rozdziale I - Postanowienia Ogólne - § 1 otrzymuje następujące brzmienie :
„Regulamin organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem”, określa strukturę organizacyjną i szczegółowy zakres zadań Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu z siedzibą w Pogórzu, ul. Zamek 132, 43–430 Skoczów”.
2. W Rozdziale IV – Organizacja pracy działów oraz samodzielnych stanowisk Domu :
- § 7 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie :
„ 1. Dział Opiekuńczo – Terapeutyczny : - posługuje się do korespondencji symbolem :
PDPS.V/ nr kolejny / nr liczby dziennika / rok
PDPS.III/ nr kolejny / nr liczby dziennika / rok
PDPS.IX/ nr kolejny / nr liczby dziennika /”
- W § 7 ust. 1 po pkt. 2 dodać pkt. 3 i 4 o następującym brzmieniu:
„3) Do zadań instruktora ds. kulturalno - oświatowych należy:
a) organizowanie i prowadzenie zajęć terapeutycznych i kulturalno - oświatowych
b) prowadzenie kawiarni, prowadzenie dokumentacji finansowo - księgowej klubo-kawiarni,
c) organizowanie uroczystości okazjonalnych na życzenie mieszkańców,
d) dbałość o czystość i estetykę pomieszczeń klubo-kawiarni,
e) współpraca z kierownikami pozostałych działów PDPS.
f) prowadzenie zespołu wokalno – tanecznego, punktu bibliotecznego,
4) Do zadań fizjoterapeuty należy:
a) prowadzenie zabiegów fizykoterapeutycznych zgodnie z zaleceniami lekarzy,
b) prowadzenie rehabilitacji ruchowej,
c) współpraca z Dyrektorem Oddziału Regionalnego Olimpiady Specjalne Polska- Beskidzkie oraz przygotowanie mieszkańców do udziału w zawodach,
d) ścisła współpraca z psychologiem, lekarzem i terapeutami.”
- W § 7 ust. 1 pkt. 3 otrzymuje numer 5
- W § 7 ust. 4- Samodzielne Stanowiska - otrzymuje następujące brzmienie :
„ 1) Pracownicy zatrudnieni na niżej wymienionych samodzielnych stanowiskach podlegają
bezpośrednio Dyrektorowi Domu, a szczegółowe ich obowiązki, uprawnienia
i kompetencje określone są przez Dyrektora w ich indywidualnych zakresach czynności.
2) specjalista ds. kadr : posługuje się do korespondencji symbolem :
PDPS.IV / nr kolejny / nr liczby dziennika / rok
W szczególności do jego zadań należy :
a) dokonywanie przyjęć do pracy i zwolnień z pracy zgodnie z obowiązującym prawem pracy,
b) prowadzenie zgodnie z wymogami prawa pracy dokumentacji pracowniczej (osobowe akta pracownicze, ewidencję czasu pracy, ewidencję nieobecności w pracy itp.),
c) terminowe sporządzanie sprawozdań,
d) bieżące wdrażanie wszelkich zmian wynikających z prawa pracy,
e) zastępstwo w sekretariacie pod nieobecność sekretarki,
3) psycholog : posługuje się do korespondencji symbolem :
PDPS.VI / nr kolejny / nr liczby dziennika / rok
W szczególności do jego zadań należy :
a) bieżące aktualizowanie testów psychologicznych mieszkańców,
b) kwalifikowanie wraz z lekarzem psychiatrą mieszkańców do udziału w zajęciach terapeutycznych,
c) współudział w opracowywaniu indywidualnych planów wspierania,
d) prowadzenie odpowiedniej dokumentacji.
4) technik dietetyk : posługuje się do korespondencji symbolem :
PDPS.VII / nr kolejny / nr liczby dziennika / rok
W szczególności do jego zadań należy :
a) opracowywanie jadłospisów z uwzględnieniem zalecanych posiłków dietetycznych,
b) prowadzenie odpowiedniej dokumentacji żywieniowej,
c) przestrzeganie przepisów sanitarnych.
5) główny specjalista ds. BHP. : posługuje się do korespondencji symbolem :
PDPS.VIII / nr kolejny / nr liczby dziennika / rok
W szczególności do jego zadań należy :
a) prowadzenie agend BHP zgodnie z obowiązującymi przepisami,
b) dokonywanie przeglądów stanu bezpieczeństwa i przeglądów okresowych w PDPS,
c) terminowe szkolenie pracowników,
d) współpraca ze Społecznym Inspektorem Pracy,
e) terminowe sporządzanie sprawozdawczości z zakresu BHP,
f) kompletowanie dokumentacji wypadków w pracy oraz w drodze do i z pracy pracowników PDPS.
6) Sekretarka
W szczególności do jej zadań należy :
a) prowadzenie ewidencji korespondencji wychodzącej i przychodzącej,
b) obsługa centrali telefonicznej, faksu i ksero,
c) biegłe przepisywanie na komputerze pism wychodzących od Dyrektora,
d) prowadzenie terminarza spotkań petentów z Dyrektorem,
e) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania oraz przydziału odzieży ochronnej i roboczej oraz środków czystości dla pracowników PDPS,
f) zastępowanie referenta ds. kadrowych pod jego nieobecność.”
3. W Rozdziale VI - Postanowienia końcowe - §10 otrzymuje brzmienie
„Schemat struktury zatrudnienia w Domu stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu”
§ 2
Wykonanie uchwały powierzyć Dyrektorowi Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Członkowie Zarządu
Czesław Gluza Mieczysław Szczurek Paweł Brągiel Stanisław Kubicius Jerzy Malik