W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

Protokół z XX sesji Rady Powiatu w dniu 27 marca 2012r.


P R O T O K Ó Ł  nr XX/12

z XX sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego IV kadencji

w dniu  27 marca 2012 r.

 

Miejsce obrad: sala sesyjna Starostwa Powiatowego w Cieszynie     

Obrady prowadzili:

Przewodniczący Rady - Stanisław Kubicius

Wiceprzewodniczący Rady - Wojciech Brachaczek

Wiceprzewodniczący Rady - Janusz Król


ROZPOCZĘCIE OBRAD

O godzinie 13.00 Przewodniczący Rady Stanisław Kubicius otworzył obrady XX sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego, przywitał radnych oraz przybyłych gości. Następnie stwierdził prawomocność obrad. W sesji uczestniczyło 29 radnych.


PORZĄDEK OBRAD:

Starosta w imieniu Zarządu zgłosił wniosek o wprowadzenie do porządku obrad uchwał
w sprawie:

-   określenia zadań realizowanych ze środków PFRON,

- powierzenia gminie Hażlach realizacji zadania budowy chodników przy drogach powiatowych,

-   powierzenia gminie Zebrzydowice realizacji wykonania projektu budowy chodników.

Wnioski przyjęto jednogłośnie.

Następnie Starosta złożył wniosek o zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.


Przyjęto następujący porządek obrad:


1.      Otwarcie obrad XX sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego, przywitanie radnych i gości,  stwierdzenie prawomocności obrad

2.      Przedstawienie porządku obrad

3.      Przyjęcie protokołu z XVIII sesji Rady Powiatu z korektą oraz protokołu z XIX sesji.     

4.      Wystąpienia gości

5.      Roczne sprawozdanie z działalności Komendanta Powiatowego Policji, informacja
o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego

6.      Roczne sprawozdanie Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Cieszynie.

7.      Informacja Powiatowego Inspektora Sanitarnego o stanie bezpieczeństwa sanitarno - epidemiologicznego powiatu

8.      Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu  Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej

9.      Podjęcie uchwały w sprawie powołania członków Rady Muzeum przy Muzeum Śląska Cieszyńskiego w Cieszynie na kadencję 2012-2016

10.  Podjęcie uchwały w sprawie pozbawienia odcinka 310 mb drogi nr 2699 S ul. Błogocka w Cieszynie (część działki 18 obręb 55) kategorii drogi powiatowej od skrzyżowania
z ul. Prusa do skrzyżowania z ul. Sikorskiego celem wyłączenia z użytkowania

11.  Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań realizowanych ze środków PFRON

12.  Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia gminie Hażlach realizacji zadania budowy chodników przy drogach powiatowych

13.  Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia gminie Zebrzydowice realizacji wykonania projektu budowy chodników przy drodze powiatowej w Kaczycach

14.  Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu powiatu

15.  Informacja Przewodniczącego Rady o działalności między sesjami

16.  Sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania uchwał Rady i działalności między sesjami

17.  Informacja o pracach komisji Rady

18.  Odpowiedzi na interpelacje

19.  Interpelacje

20.  Zapytania

21.  Wnioski

22.  Oświadczenia

23.  Informacje i komunikaty

24.  Zamknięcie obrad XX sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego


Ad.3.

Protokół z XVIII sesji wraz z korektą przyjęto jednogłośnie.

Protokół z XIX sesji przyjęto jednogłośnie.

Ad.4.

W tym punkcie nie zabrano głosu.

Ad.5.

Przewodniczący Rady poinformował obecnych, że tegoroczną nagrodę dla Najlepszgo Dzielnicowego otrzymał mł. asp. Piotr Glenc z Ustronia. Następnie Przewodniczący Rady
i Starosta wręczyli laureatowi nagrodę i kwiaty.

Przewodniczący Rady poprosił o opinię Komisję Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa
o sprawozdaniu na temat  stanu bezpieczeństwa na terenie powiatu w roku 2011.

Przewodniczący komisji radny E. Dudkowiak oświadczył, że sprawozdanie zaopiniowano pozytywnie.

W dalszej kolejności Komendant Powiatowy Policji mł. insp. G. Gładysz odpowiadał na pytania radnych dotyczące sprawozdania.

Rady L. Kuboszek poruszył sprawę złamania ciszy wyborczej w roku 2010. Radny wyraził ubolewanie, że do tej pory nie udzielono mu na ten temat wyjaśnienia.

Pan Komendant oświadczył, że odpowiedź zostanie udzielona.

Radny J. Bodak, w imieniu rodziców przedszkolaków z gminy Goleszów, podziękował za krzewienie wiedzy dotyczącej bezpieczeństwa na drodze.

Radny F. Sikora podziękował za przeprowadzenie kontroli busów przewożących pasażerów na trasie z Cieszyna do Katowic. Radny wyraził nadzieję, że kontrole będą kontynuowane.

Przewodniczący podziękował Panu Komendantowi za przedstawienie sprawozdania i za przybycie.

Rada przyjęła roczne sprawozdanie Komendanta Powiatowego Policji o stanie bezpieczeństwa w roku 2011.

Ad.6.

Przewodnicząca Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej radna A. Suchanek oświadczyła, że sprawozdanie zaopiniowano pozytywnie.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.

W dyskusji nie zabrano głosu.

Przewodniczący podziękował Pani Dyrektor PCPR za przygotowanie informacji i za przybycie.

Rada przyjęła roczne sprawozdanie dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

Ad.7.

Przewodniczący Komisji Środowiska i Rolnictwa radny K. Gajdzica oświadczył, że komisja zaopiniowała pozytywnie przedstawiona informacje.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.

Radny R. Macura poruszył problem obowiązkowych szczepień dzieci.

Powiatowy Inspektor Sanitarny p. T. Wałga  poinformowała, że do tej pory nie ukarano nikogo za niepoddanie dziecka obowiązkowemu szczepieniu. Dodała, że lekarze POZ prowadzą wśród rodziców akcję uświadamiania i zachęty.

Radna B. Macura zapytała, czy na terenie powiatu wykryto stosowanie soli przemysłowej do celów spożywczych.

Pani Inspektor odpowiedziała, że przeprowadzano kontrole, ale te nie wykazały działań niedozwolonych.

Przewodniczący podziękował Pani Inspektor za przygotowanie informacji i za przybycie.

Rada przyjęła informację Powiatowego Inspektora Sanitarnego o stanie bezpieczeństwa sanitarnego powiatu.


 Prowadzenie obrad przejął Wiceprzewodniczący W. Brachaczek.


Ad.8.

Starosta omówił projekt uchwały i zgłosił w imieniu Zarządu autopoprawkę dotyczącą zmiany numeru wpisu do rejestru.

Przewodnicząca Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej radna A. Suchanek oświadczyła, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Radca prawny ZZOZ p. J. Zaborowska omówił szczegóły zmian statutu ZZOZ.

Prowadzący obrady odtworzył dyskusję.

Radny J. Król zauważył, że w styczniu, kiedy był uchwalany statut ZZOZ, podważał zasadność wpisu do statutu laboratorium, którego zadania wykonuje firma zewnętrzna. Tymczasem obecna wersja statutu już nie przewiduje laboratorium w strukturach ZZOZ.

Radny L. Kuboszek stwierdził, że fakt, iż liczba łóżek na oddziałach nie musi się znajdować w statucie nie oznacza, że nie może się tam znaleźć. Radny zgłosił wniosek, aby informację
o liczbie łóżek wpisać do statutu. Dla poparcia wniosku radny poinformował, że na piętro chirurgii ogólnej wprowadzono laryngologię, a obecnie Rada nie ma wiedzy o ile obniży to liczbę łóżek oddziału chirurgicznego. Na koniec radny zapytał, czy zakres usług świadczonych przez spółkę Beskid - Med nie konkuruje z usługami świadczonymi przez Szpital. Za przykład radny podał reklamowany przez Beskid - Med pełny zakres usług okulistycznych. Radny poprosił Starostę o ustosunkowanie się do problemu.

Starosta stwierdził, że trudno mu się odnieść do wypowiedzi radnego, zwłaszcza,że padają szczegółowe pytania, na które może odpowiedzieć Pani Dyrektor, obecna na sesji.

Członek Zarządu M. Ślęk stwierdził, że pierwszorzędną sprawą dla pacjenta jest liczba przeprowadzonych zabiegów, a nie liczba łóżek.

Wicestarosta J. Pilch poinformował, że szpital prowadząc oddział chirurgiczny hospitalizacyjny nie może prowadzić oddziału chirurgii jednego dnia. Zatem świadczenie tych usług odbywa się z korzyścią dla pacjentów.

Wiceprzewodniczący Rady W. Brachaczek stwierdził, że dyskusja odbiega od tematu.

Wiceprzewodniczący J. Król podtrzymał wniosek radnego L. Kuboszka w sprawie pozostawienia liczby łóżek w statucie ZZOZ.

Dyrektor ZZOZ p. A. Bednarska - Czerwińska stwierdziła, że liczba łóżek w statucie nie ma dla pacjentów żadnego znaczenia. Najważniejszy jest stopień ich wykorzystania. Pani Dyrektor dodała, że ze względu na zwiększenie kontraktu na usługi laryngologiczne  poszerzono ofertę zabiegową. Decyzja o przeniesieniu było podyktowana komfortem pacjentów i personelu. Na terenie Szpitala Śląskiego nie działa klinika jednego dnia, ponieważ nie zgłoszono takiego wniosku do NFZ, a ponadto pomieszczenia nie spełniają standardów dla tego typu usług.
W ciągu tygodnia będzie ogłoszony konkurs na następne pomieszczenia do wynajęcia na klinikę jednego dnia.

Uchwałę nr XX/155/12 przyjęto przy 19 głosach za, 8 przeciw i 2 wstrzymujących się.

Ad.9.

Przewodnicząca Komisji Kultury Sportu i Promocji Powiatu radna B. Sabath oświadczyła, że projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie.

Prowadzący obrady otworzył dyskusję.

Przewodniczący Rady zauważył, że do przy nazwisku p. Cz. Gluzy dopisano „Poseł na Sejm obecnej kadencji", zaś przy nazwisku p. K. Węglarzego „Radny Sejmiku Województwa Śląskiego obecnej kadencji". Zaproponował, aby zamiast powyższego sformułowania wpisać odpowiednio: „Poseł na Sejm RP", „Radny Sejmiku Województwa Śląskiego".

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Wiceprzewodniczący J. Król stwierdził, że propozycja składu Rady Muzeum oznacza jej upolitycznienie.

Radny J. Juroszek zapytał, dlaczego w składzie Rady ma się znaleźć p. M. Bożek.

Członek Zarządu M. Ślęk odpowiedział, że starano się, aby w skład Rady wszedł przedstawiciel biznesu, a Pan Bożek od wielu lat wspiera inicjatywy z zakresu ochrony zabytków i muzealnictwa.

Radna M. Kiereś stwierdziła, że w składzie Rady brakuje przedstawicieli Wisły, Brennej
i Skoczowa.

Radny L. Kuboszek oświadczył, że Rada zostanie upolityczniona.

Wiceprzewodniczący Rady J. Król oświadczył, że z Rady Muzeum utworzono zarząd Platformy Obywatelskiej i wniósł o ogłoszenie przerwy.


Prowadzący obrady ogłosił 10 minut przerwy.


Po przerwie radny J. Król w imieniu klubu PiS zgłosił wniosek o zdjęcie punku z porządku obrad.

Starosta stwierdził, że zdjęcie punktu z porządku byłoby niezręczne wobec osób, które wyraziły zgodę na kandydowanie.

Radny L. Kuboszek zauważył, że z rozmów nad składem Rady Muzeum wyłączono 10-ciu radnych opozycji.

Wniosek Klubu PiS odrzucono przy 10 głosach za, 16 przeciw i 1 wstrzymującym się.

Uchwałę nr XX/156/12 przyjęto przy 18 głosach za, 7 przeciw i 2 wstrzymujących się.

Ad.10.

Przewodniczący Komisji Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa radny E. Dudkowiak poinformował, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Prowadzący obrady otworzył dyskusję.

W dyskusji nie zabrano głosu.

Uchwałę nr XX/157/12 przyjęto jednogłośnie.

Ad.11.

Przewodnicząca Komisji Budżetu Finansów radna D. Wasilewska poinformowała, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Prowadzący obrady otworzył dyskusję.

W dyskusji nie zabrano głosu.

Uchwałę nr XX/158/12 przyjęto jednogłośnie.

Ad.12.

Przewodniczący Komisji Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa radny E. Dudkowiak poinformował, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Prowadzący obrady otworzył dyskusję.

W dyskusji nie zabrano głosu.

Uchwałę nr XX/159/12 przyjęto jednogłośnie.

Ad.13.

Przewodniczący Komisji Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa radny E. Dudkowiak poinformował, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Prowadzący obrady otworzył dyskusję.

W dyskusji nie zabrano głosu.

Uchwałę nr XX/160/12 przyjęto jednogłośnie.

Ad.14.

Przewodnicząca Komisji Budżetu Finansów radna D. Wasilewska poinformowała, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

W imieniu Zarządu Skarbnik przedstawił autopoprawki do projektu uchwały.

Prowadzący obrady otworzył dyskusję.

W dyskusji nie zabrano głosu.

Uchwałę nr XX/161/12 przyjęto jednogłośnie.

Ad.15.

Przewodniczący Rady poinformował, że na jego ręce wpłynęło pismo kancelarii adwokackiej działającej w imieniu Cieszyńskiego Stowarzyszenia Oświatowego wzywające do zmiany uchwały Rady Powiatu nr XLIV/301/10 z dnia 30 sierpnia 2010r.

Przewodniczący stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie może złożyć Zarząd, ale także każdy inny podmiot określony w Statucie, w szczególności zaś Komisja Edukacji. Przewodniczący poinformował także, ze wpłynęło pismo dr M. Gubały, byłego ordynatora oddziału chirurgii ogólnej zaadresowane do dyrektora ZZOZ, przekazane do wiadomości Rady Powiatu.

Wiceprzewodniczący Rady W. Brachaczek poinformował, że w okresie, kiedy zastępował Przewodniczącego Rady spotkał się z członkami Stowarzyszenia Miłośników Kolei Lokalnych, rozmowa dotyczyła rewitalizacji linii kolejowych oraz przywrócenia połączeń kolejowych
z Cieszyna.


Prowadzenie obrad przejął Wiceprzewodniczący J. Król.


Ad.16.

Wicestarosta przedstawił szczegóły dotyczące uchwał podjętych przez Zarząd w okresie między sesjami.

Starosta poinformował o możliwości zabezpieczenia połączeń na terenie powiatu w związku
z ogłoszeniem upadłości PKS-u w Cieszynie.

Radny J. Juroszek zapytał, czy sytuację po ogłoszeniu upadłości PKS-u omawiano z gminami, czy brano pod uwagę przejęcie dworca w Cieszynie?

Wiceprzewodniczący J. Król zaapelował o większą aktywność. Stwierdził, że należy działać, dopóki nie sprzedano majątku.

Starosta stwierdził, że zapewnienie dworca w mieście jest zadaniem gminnym.

Ad.17.

W tym punkcie nie zabrano głosu.

Ad.18.

Radny L. Kuboszek stwierdził, że odpowiedź na interpelację otrzymał w dniu dzisiejszym
i ustosunkuje się do niej na kolejnej sesji.

Ad.19.

Nie złożono interpelacji.

Ad.20.

Radny R. Macura poprosił o uzupełnienie odpowiedzi na zapytanie w sprawie ochrony funkcjonariuszy publicznych złożone za poprzedniej sesji.

Ad.21.

Radny J. Juroszek złożył wnioski w sprawie:

- modernizacji drogi wojewódzkiej na Kubalonkę,

- czyszczenia zatoczek autobusowych na terenie gminy Istebna.

Radna B. Macura złożyła wnioski w sprawie:

- obcięcia gałęzi zagrażających bezpieczeństwu,

- remontu drogi w Pogórzu.

Radna A. Suchanek złożyła wniosek w sprawie budowy chodnika i ścieżki rowerowej
w Ustroniu.

Radny R. Macura złożył wnioski w sprawie:

- zorganizowania spotkania w sprawie transportu na terenie powiatu,

- zamieszczania w BIP powiatu interpelacji, zapytań i wniosków radnych wraz
  z odpowiedziami.

Ad.22.

W tym punkcie nie zabrano głosu.

Ad.23.

W tym punkcie nie zabrano głosu

 

ZAKOŃCZENIE OBRAD

O godzinie 15.45 Wiceprzewodniczący Rady S. Kubicius zamknął XX sesję Rady Powiatu Cieszyńskiego.

 

 

 

Protokolant:

E. Jesionek


Powiadom znajomego