W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

Protokół z X sesji Rady Powiatu w dniu 28 czerwca 2011 r.


P R O T O K Ó Ł  nr X/11

z X sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego IV kadencji

w dniu  28 czerwca 2011 r.

Miejsce obrad: sala sesyjna Starostwa Powiatowego w Cieszynie     

Obrady prowadzili:
Przewodniczący  Rady: Stanisław Kubicius

Wiceprzewodniczący Rady: Wojciech Brachaczek

Wiceprzewodniczący Rady: Janusz Król

 

ROZPOCZĘCIE OBRAD

O godzinie 13.00 Przewodniczący Rady Stanisław Kubicius otworzył obrady X sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego, przywitał radnych oraz przybyłych gości. Następnie stwierdził prawomocność obrad. W sesji uczestniczyło 26 radnych.

Przewodniczący Rady odczytał listę osób, którym przyznano Stypendia Starosty. Stypendia wręczyli Starosta Cieszyński i członek Zarządu radna Cz. Haczek.

W dalszej kolejności Starosta Cieszyński oraz członek Zarządu radna Cz. Haczek wręczyli nagrody i dyplomy laureatom konkursu „Czas przebudzenia i czas budowania" - stan wojenny w 1981r. i XX rocznica wyborów do Sejmu i Senatu w 1991r.


PORZĄDEK OBRAD:

Wicestarosta zgłosił w imieniu Zarządu wniosek o wprowadzenie do porządku obrad podjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIX/156/08 z dnia 28 kwietnia 2008 r. w sprawie powołania Rady Społecznej przy CPR w Cieszynie. Wyjaśnił, że obecny przewodniczący Rady Pan Mieczysław Szczurek złożył rezygnację.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.


Przyjęto następujący porządek obrad:


1.        Otwarcie obrad X sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego, przywitanie radnych i gości,  stwierdzenie prawomocności obrad.

2.        Wręczenie Stypendiów Starosty Cieszyńskiego

3.        Wręczenie nagród i dyplomów laureatom konkursu „Czas przebudzenia i czas budowania" - stan wojenny w 1981r.  i  XX rocznica wolnych wyborów do Sejmu i Senatu w 1991r.

4.        Przedstawienie porządku obrad.

5.        Przyjęcie protokołów z VIII i IX sesji Rady Powiatu.     

6.        Wystąpienia gości.

7.        Informacja Przewodniczącego Rady o działalności między sesjami.

8.        Sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania uchwał Rady i działalności między sesjami.

9.        Informacja o pracach komisji Rady.

10.    Informacja Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na obszarze powiatu.

11.    Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu powiatu za rok 2010.

12.    Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium za 2010 rok.

13.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu Cieszyńskiego z dnia 23 lutego 2009 r.  nr XXVIII/266/09 w sprawie wyprowadzenia regulaminu wynagradzania nauczycieli.

14.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu : Ośrodkowi Rewalidacyjno - Wychowawczemu w Cieszynie z siedzibą przy ul. Wojska Polskiego 3 i Zespołowi Placówek szkolno - Wychowawczo - Rewalidacyjnych w Cieszynie, z siedzibą przy ul. Wojska Polskiego 3.

15.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXI/318/05 z dnia 27 czerwca 2005r. w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla dyrektorów i wicedyrektorów oraz nauczycieli pełniących inne stanowiska kierownicze w szkołach prowadzących przez Powiat Cieszyński, a także przypadków, w których zwalnia się dyrektorów z obowiązku realizowania takich zajęć.

16.    Podjęcie uchwały  w sprawie określenia zadań realizowanych w roku 2011 ze środków państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych.

17.    Podjęcie uchwały w sprawie przekształcenia Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Pogórzu i likwidacji Powiatowego Domu Pomocy Społecznej „ Bursztyn" w Kończycach małych jako odrębnej jednostki budżetowej.

18.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Domowi Pomocy społecznej w Pogórzu.

19.    Podjęcie uchwały w sprawie wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu.

20.    Podjęcie uchwały w sprawie: powierzenia Gminie Skoczów prowadzenia zadań zimowego utrzymania dróg powiatowych wraz z chodnikami.

21.    Podjęcie uchwały w sprawie : powierzenia Gminie Brenna  prowadzenia zadań zimowego utrzymania dróg powiatowych.

22.    Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości zabudowanej, położonej w Cieszynie przy ul. Bielskiej 8.

23.    Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości zabudowanej, położonej w Cieszynie przy ul. Bielskiej 8 A.

24.    Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Nysie w sprawie przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Głuchołazach polegającego na ograniczeniu udzielaniu świadczeń zdrowotnych.

25.    Podjęcie uchwały w sprawie przekształcenia Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie.

26.    Podjęcie uchwały w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu.

27.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Cieszyńskiego.

28.    Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu powiatu.

29.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIX/156/08 z dnia 28 kwietnia 2008 r w sprawie powołania Rady Społecznej przy CPR w Cieszynie.

30.    Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia odpowiedzi na skargę Pana Tadeusza Machalicy na działalność Starosty Cieszyńskiego.

31.    Odpowiedzi na interpelacje.

32.    Interpelacje.

33.    Zapytania.

34.    Wnioski.

35.    Oświadczenia.

36.    Informacje i komunikaty.

37.    Zamknięcie obrad X sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego.


Ad.5.  

Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie z zapowiedzią propozycje poprawek do protokołu zgłoszone przez radnego J. Króla zostały zamieszone w BIP na stronie internetowej powiatu. Zapytał, czy radni mają do zgłoszonych poprawek uwagi.

Radny M. Ślęk zaproponował, aby poprawki zostały przegłosowane wraz z protokołem z VIII sesji.

Protokół z VIII sesji wraz z poprawkami przyjęto jednogłośnie.

Protokół z IX sesji przyjęto jednogłośnie.

Ad.6.

W tym punkcie nie zabrano głosu.

Ad.7.

Przewodniczący poinformował, że uczestniczył na terenie powiatu w wielu imprezach o charakterze edukacyjnym, kulturalnym i sportowym.

Następnie Przewodniczący poinformował o korespondencji, która wpłynęła do Rady Powiatu, w tym m. in. o wystąpieniu pokontrolnym Wojewody dotyczącym ZZOZ w Cieszynie oraz proteście firm startujących w konkursie na świadczenie usług medycznych w ZZOZ.

Ad.8.

Radny B. Ligocki podziękował Zarządowi i Staroście za otwarcie boiska Orlik na terenie Istebnej.

Ad.9.

W tym punkcie nie zabrano głosu.

Ad.10.

Informację o stanie środowiska na terenie powiatu w formie multimedialnej przedstawiła kierownik WIOŚ Oddział w Bielsku - Białej p. Agata Bucko - Serafin.

Przewodniczący Komisji Środowiska radny K. Gajdzica zapytał o możliwości monitorowania stanu powietrza, zwłaszcza w sytuacji napływu na terenie powiatu Cieszyńskiego zanieczyszczeń z Czech.

Pani Bucko - Serafin odpowiedziała, że rozpoczęto współpracę ze stroną czeską w zakresie wspólnej oceny stanu atmosfery.

Przewodniczący Rady zapytał, jak postępuje WIOŚ w przypadku przekroczenia dopuszczalnych stężeń zanieczyszczeń.

Pani Bucko - Serafin wyjaśniła, ze WIOŚ kontroluje wyłącznie przedsiębiorców, na których w przypadku przekroczeń nakłada się kary.

Ad.11.

Przewodniczący Rady poinformował, że radni otrzymali materiały związane z wykonaniem budżetu powiatu za 2010r. Były one  analizowane przez Komisję Rewizyjną, a także pozostałe komisje stałe. Radni mieli możliwość zapoznania się z opinią Komisji Rewizyjnej, a także opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o wykonaniu budżetu i o wniosku komisji Rewizyjnej. Przewodniczący dodał, że w tym roku po raz pierwszy sprawozdanie jest zatwierdzane na nowych zasadach.

Następnie Przewodniczący otworzył dyskusję.

Wiceprzewodniczący Rady J. Król odczytał uwagi do sprawozdania finansowego złożone na piśmie przez radnego W. Dzierżawskiego w imieniu swoim i radnego L. Kuboszka.

Wobec braku innych głosów w dyskusji Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.

Uchwałę nr X/58/11 przyjęto przy 20 głosach za i 5 wstrzymujących się.

Głos zabrał Starosta Cieszyński. Stwierdził, że przyjmuje wiele uwag przedstawionych przez radnego W. Dzierżawskiego. Podkreślił, że przejęcie mienia po byłym przejściu granicznym w Boguszowicach było dobrym posunięciem, pozwalającym na działalność w tym miejscu wielu podmiotów gospodarczych. Dodał, że powiat zinwentaryzował swój majątek, co było dużym przedsięwzięciem. Na koniec podziękował za dokonanie oceny wykonania budżetu ponad podziałami politycznymi.

Ad.12.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny J. Żydek przedstawił opinię Komisji o sprawozdaniu finansowym i sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok 2010.

Uchwałę nr X/59//11 przyjęto przy 21 głosach za i 4 wstrzymujących się.

Ad.13.

Przewodniczący Komisji Edukacji radny A. Brudny oświadczył, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Uchwałę nr X/60/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.14.

Przewodniczący Komisji Edukacji radny A. Brudny oświadczył, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Uchwałę nr X/61/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.15.

Przewodniczący Komisji Edukacji radny A. Brudny oświadczył, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Uchwałę nr X/62/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.16.

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej radny J. Nogowczyk oświadczył, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Uchwałę nr X/63/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.17.

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej radny J. Nogowczyk oświadczył, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Uchwałę nr X/64/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.18.

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej radny J. Nogowczyk oświadczył, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Uchwałę nr X/65/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.19.

Radny E. Dudkowiak oświadczył, że Komisja Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Uchwałę nr X/66/11 przyjęto jednogłośnie.


Przewodniczący ogłosił przerwę.


Ad.20.

Radny E. Dudkowiak oświadczył, że Komisja Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Wicestarosta zgłosił w imieniu Zarządu autopoprawkę do uchwały, polegającą na dopisaniu w tytule i w § 1 uchwały słów „wraz z chodnikami".

Uchwałę nr X/67/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.21.

Radny E. Dudkowiak oświadczył, że Komisja Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Uchwałę nr X/68/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.22.

Przewodniczący Komisji Środowiska radny K. Gajdzica oświadczył, że Komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Uchwałę nr X/69/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.23.

Przewodniczący Komisji Środowiska radny K. Gajdzica oświadczył, że Komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Uchwałę nr X/70/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.24.

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej radny J. Nogowczyk oświadczył, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Wiceprzewodniczący J. Król stwierdził, że Rada nie powinna bezkrytycznie pochodzić do uchwał dotyczących ograniczania dostępności do świadczeń zdrowotnych. Dodał, że zadaniem samorządów jest zapewnianie opieki zdrowotnej mieszkańcom. Radny oświadczył, ze będzie głosował przeciw uchwale.

Radny K. Pietroszek poparł przedmówcę stwierdzając, że podejmowanie uchwał tego typu jest formą sondażu.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała dotyczy miejscowości położonej w znacznej odległości od Cieszyna i powinna być konsultowana głównie z mieszkańcami tamtego terenu. Jej podjęcie nie ogranicza dostępności usług medycznych dla mieszkańców naszego powiatu. Następnie poddał uchwałę pod głosowanie.

Uchwałę nr X/71/11 przyjęto przy 16 głosach za, 7 przeciw i 2 wstrzymujących się.

Ad.25.

Prowadzący obrady otworzył dyskusję.

Radny W. Dzierżawski oświadczył, że Rada Powiatu powinna być zapoznana z koncepcją restrukturyzacji przestawioną przez dyrekcję ZZOZ, wówczas będzie można głosować za realizacją tej koncepcji. Materiały te zostały przekazane tylko części radnych, członkom Komisji Budżetu i Finansów oraz Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej.

Radna M. Kiereś zapytała, dlaczego najpierw dzielono oddział chirurgiczny, po to, aby go obecnie łączyć.

Starosta odpowiedział, że oddziały są łączone z powodów oszczędnościowych. Dodał, że koncepcja restrukturyzacji istnieje. Materiały były przedstawiane radnym wielokrotnie.

Radny Król oświadczył, że nie wie jaka jest ta koncepcja i za czym będziemy głosować. Dodał, że przeznacza się  10 mln zł na ZZOZ nie znając do końca przeznaczenia tych środków.

Starosta ponownie stwierdził, że informację w tej sprawie przekazywano radnym wielokrotnie, ostatnio na poprzedniej sesji.

Radny K. Pietroszek wyraził wątpliwość co do liczby pozostawionych łóżek, stwierdził że może ona być zbyt mała w sytuacji nagłego zagrożenia.

Przewodniczący Rady zapytał, czy wiadomo, jaki będzie efekt ekonomiczny tych przekształceń. Zapytał także, dlaczego w przypadku, kiedy łączono dwa oddziały chorób płucnych konieczne było uzyskanie opinii ościennych samorządów, natomiast w przypadku łączenia oddziałów chirurgicznych uzyskanie opinii nie jest konieczne.

Pełnomocnik dyrektora ZZOZ ds. medycznych p. J. Zientek wyjaśnił, ze sprawa ilości łóżek na oddziałach będzie analizowana oddzielnie. Dodał, że ze względu na politykę prowadzoną przez NFZ na oddziale chirurgii będzie mniej pacjentów, ponieważ część z nich będzie leczona w placówkach jednego dnia. Co do konieczności przeprowadzenie konsultacji stwierdził, że są one konieczne w przypadku pogorszenia dostępności usług medycznych, a w tym przypadku taki fakt nie będzie miał miejsca.

Radny W. Dzierżawski zaproponował, aby materiał omawiany przez Panią Dyrektor na poprzedniej sesji został oficjalnie przyjęty przez Radę, tak by mógł stanowić w przyszłości podstawę dyskusji.

Wiceprzewodniczący J. Król wyraził wątpliwość, co do braku potrzeby konsultowania likwidacji jednego z oddziałów chirurgicznych, w sytuacji niepogorszenia dostępności usług leczniczych.

Radny A. Brudny przypomniał, że sprawy poruszane dzisiaj na sesji były już przedmiotem dyskusji na Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej. Komisja skierowała do Zarządu wnioski dotyczące

Szpitala. Radny stwierdził, że nie należy tak głęboko ingerować w działalność samodzielnego podmiotu, należy mieć więcej zaufania do dyrektora.

Starosta podziękował radnemu A. Brudnemu za wystąpienie i zaapelował o podjęcie uchwały. Następnie zgłosił wniosek o zamknięcie dyskusji.

Wniosek Starosty przyjęto przy 19 głosach za, 1 przeciw i 5 wstrzymujących się.

Uchwałę nr X/72/11 przyjęto przy 19 głosach za, 1 przeciw i 5 wstrzymujących się.

Ad.26.

Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów radna D. Wasilewska oświadczyła, że Komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. W dyskusji nie zabrano głosu.

Uchwałę nr X/73/11 przyjęto przy 22 głosach za i 2 wstrzymujących się.

Ad.27.

W imieniu Zarządu autopoprawki do uchwały przedstawił Skarbnik. Stwierdził, że są  one związane z koniecznością dopisania w roku 2012 kosztów robót dodatkowych wykonanych w latach 2007 - 2008 w LO im. Osuchowskiego w Cieszynie wraz z kosztami sądowymi. Jest to wynikiem wyroku Sadu Okręgowego w Bielsku-Białej, do którego wniosek o zapłatę skierował wykonawca robót, firma Adamex.

Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów radna D. Wasilewska oświadczyła, że Komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Radny W. Dzierżawski oświadczył, że uchwała ma sens wyłącznie w powiązaniu z WPI, w związku z czym nadal będzie głosował przeciw.

Radny A. Brudny stwierdził, że jest przekonany, że WPI zostanie Radzie przedstawiony w listopadzie, przygotowania w zakresie inwestycji oświatowych są już zaawansowane.

Uchwałę nr X/74/11 przyjęto przy 24 głosach za i 1 przeciw.


Prowadzenie obrad przejął Wiceprzewodniczący W. Brachaczek.

 

Ad.28.

W imieniu Zarządu Skarbnik przedstawił autopoprawki do uchwały dotyczące wydatków bieżacych.

Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów radna D. Wasilewska oświadczyła, że Komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Radny J. Juroszek zapytał o przyczynę rezygnacji z remontu schroniska Zaolzianka w Istebnej.

Starosta wyjaśnił że składano 2 projekty o dofinansowanie, jednak było ono zbyt niskie.

Radny W. Dzierżawski zapytał, czy modernizacja schroniska została przełożona, czy też z niej zrezygnowano.

Starosta odpowiedział, że koszty utrzymania schroniska są bardzo duże, szczególnie przy zaledwie 20% obłożeniu. Dodał, że na razie odstąpiono od remontu. Powiatu nie stać na tak dużą bazę, szczególnie, że w Wiśle znajduje się schronisko o wiele wyższym standardzie. Powiat musi także dbać o szkoły.

Radny Dzierżawski zgłosił wniosek, aby zapisy dotyczące dochodów i wydatków związanych ze SSM Zaolzianka wykreślić z uchwały.

Wniosek odrzucono przy 5 głosach za, 17 przeciw i 2 wstrzymujących się.

Uchwałę nr X/75/11 przyjęto przy 22 głosach za, 2 przeciw i 2 wstrzymujących się.

Ad.29.

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej radny J. Nogowczyk oświadczył, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Uchwałę nr X/76/11 przyjęto przy 21 głosach za i 5 wstrzymujących się.

Ad.30.

Przewodniczący Komisji Środowiska radny K. Gajdzica oświadczył, że Komisja po rozpatrzeniu skargi zaproponowała uznanie jej za bezzasadną.

Radny W. Dzierżawski zapytał, czy badano kwestie merytoryczne dotyczace działalności Spółki Wodnej w Chybiu.

Naczelnik Wydziału Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa p. G. Skałuba wyjaśniła zasady funkcjonowania spółek wodnych, a także problemy związane z funkcjonowaniem spółki w Chybiu.

Uchwałę nr X/77/11 przyjęto przy 24 głosach za i 1 wstrzymującym się.


Prowadzenie obrad przejął Wiceprzewodniczący J. Król.


Ad.31.

W tym punkcie nie zabrano głosu.

Ad.32.

Radny S. Kasztura złożył w imieniu nieobecnego radnego R. Macury interpelację w sprawie spotkania dotyczącego komercjalizacji  ZZOZ w Cieszynie.

Radny J.  Juroszek złożył interpelację w sprawie przejścia dla pieszych w Istebnej.

Ad.33.

Radny J. Król zapytał, kiedy wpłynęła rezygnacja Pana M. Szczurka z członkostwa w Radzie Społecznej CPR i czy uzupełniony zostanie wakat w Radzie Społecznej ZZOZ po jego rezygnacji rok temu.

Radny J. Juroszek zapytał, czyją własnością są budynki po byłej siedzibie straży granicznej w Jaworzynce.

Wicestarosta J. Pilch odpowiedział, że obiekty są własnością Skarbu Państwa.

Radny J. Juroszek zapytał, jaki jest powód odstąpienia od modernizacji schroniska młodzieżowego „Zaolzianka" w Istebnej.

Ad.34.

Radny W. Dzierżawski zwrócił się do Przewodniczącego Rady z prośbą o informację na temat postępów digitalizacji komunikacji wewnętrznej pomiędzy radnymi i urzędem. Radny za przykład podał sytuację dotyczącą możliwości zapoznania się z informacją zamieszczoną w Internecie na stronie BIP powiatu, dotyczącą mienia powiatu.

Radny W. Dzierżawski zwrócił się do Starosty z wnioskiem, aby jako organ zarządzający majątkiem skarbu państwa na terenie powiatu cieszyńskiego, przedstawił przyszłość obiektów byłej straży granicznej w Jaworzynce.

Członek Zarządu M .Ślęk zaapelował do wszystkich radnych, aby nie rozpowszechniali informacji o rzekomej likwidacji CPR w Cieszynie.

Ad.35.

Radna D. Wasilewska w imieniu swoim i mieszkańców gminy Brenna podziękowała Staroście i poprzedniemu Zarządowi za wprowadzenie do budżetu i ukończenie remontu mostu w Górkach Wielkich. Równocześnie radna poprosiła  o przebudowę drogi w Szpotawicy na wysokości przepustu z ewentualnych środków uzyskanych z odszkodowań.

Radny J. Juroszek podziękował Zarządowi za przekazanie nagrody Zespołowi Regionalnemu.

Ad.36.

Radny K. Gajdzica zaprosił wszystkich obecnych na rajd rowerowy w Drogomyślu.






ZAKOŃCZENIE OBRAD

O godzinie 18.00 Przewodniczący Rady zakończył X sesję Rady Powiatu Cieszyńskiego.


Protokolant:

E. Jesionek


Powiadom znajomego