W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

Protokół z VII sesji Rady Powiatu w dniu 29 marca 2011 r.


P R O T O K Ó Ł  nr VII/11

z VII sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego IV kadencji

w dniu  29 marca 2011 r.

Miejsce obrad: sala sesyjna Starostwa Powiatowego w Cieszynie     

Obrady prowadzili:
Przewodniczący  Rady Stanisław Kubicius

Wiceprzewodniczący Rady Wojciech Brachaczek

Wiceprzewodniczący Rady Janusz Król

 

ROZPOCZĘCIE OBRAD

O godzinie 13.00 Przewodniczący Rady Stanisław Kubicius otworzył obrady VII sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego, przywitał radnych oraz przybyłych gości. Następnie stwierdził prawomocność obrad. W sesji uczestniczyło 28 radnych.

Przewodniczący ogłosił wyniki konkursu na najlepszego dzielnicowego powiatu cieszyńskiego, którym wybrano asp. Janusza Malczyka z Komisariatu w Wiśle.

Następnie Przewodniczący Rady i Starosta złożyli laureatowi gratulacje i wręczyli nagrodę pieniężną, dyplom i kwiaty.



PORZĄDEK OBRAD:

Radny W. Dzierżawski zgłosił wniosek o włączenie do porządku obrad projektu uchwały zgłoszonego przez grupę radnych na sesji w dniu 22 lutego w sprawie zmiany uchwały               w sprawie określenia kierunków restrukturyzacji sieci szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez powiat cieszyński. Radny stwierdził, że zgodnie ze statutem jest                           3 miesiące na wprowadzenie uchwały, jednak rozpatrywanie jej w maju oznaczałoby rozpatrywanie po zgaszeniu świec. Na koniec radny zaapelował, aby nie unikać dyskusji              na temat oświaty.

Radny L. Kuboszek poprał wniosek radnego W. Dzierżawskiego stwierdzając, że dyskusja nad tą sprawą jest konieczna w trybie natychmiastowym.

Wiceprzewodniczący J. Król poprosił o głosowanie za tym wnioskiem, podkreślając, iż wielu radnych stwierdziło, że zostało wprowadzonych w błąd. Radny poprosił także o odnotowanie sposobu głosowania radnych.

Przewodniczący wyjaśnił, że skierował wniosek grupy radnych do Zarządu w dniu 28 lutego, do zaopiniowania. Takiej opinii jeszcze nie ma. Dodał, że w dniu 11 marca trzech radnych            i 16 marca dwoje wycofało swoje podpisy pod wnioskiem. Radny W. Dzierżawski w dniu           17 marca dostarczył pismo uzupełniające podpisy. Zarząd powinien rozstrzygnąć, czy wniosek może być uzupełniony w ten sposób.

Radny W. Dzierżawski zaproponował, aby punkt ten umieszczono po informacji o pracach komisji.

Wniosek odrzucono przy 10 głosach za, 15 przeciw i 1 wstrzymującym się.

Radni: W. Dzierżawski, R. Macura, L. Kuboszek, S. Kasztura, K. Pietroszek, D. Wasilewska, J. Juroszek, F. Sikora i J. Król poprosili, aby odnotować, że głosowali za wprowadzeniem punktu do porządku.

Radny M. Ślęk poprosił, aby odnotować, że głosował przeciw.

W dalszej kolejności Starosta poprosił o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie pomocy finansowej dla gminy Chybie i umieszczenie  jej w pkt. 12.

Wniosek przyjęto przy 25 głosach za i 2 wstrzymujących się.


Przyjęto następujący porządek obrad:

1.      Otwarcie obrad VII sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego, przywitanie radnych i gości,  stwierdzenie prawomocności obrad.

2.      Przedstawienie porządku obrad.

3.      Przyjęcie protokołu z VI sesji Rady Powiatu.     

4.      Wystąpienia gości.

5.      Informacja Przewodniczącego Rady o działalności między sesjami.

6.      Sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania uchwał Rady i działalności między sesjami.

7.      Informacja o pracach komisji Rady.

8.      Roczne sprawozdanie z działalności Komendanta Powiatowego Policji oraz informacja o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego.

9.      Informacja Komendanta Powiatowej Straży Pożarnej o stanie bezpieczeństwa ochrony przeciwpożarowej oraz o zagrożeniach pożarowych powiatu.

10.  Roczne sprawozdanie Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie                      w Cieszynie.

11.  Informacja Powiatowego Inspektora Sanitarnego o stanie bezpieczeństwa sanitarnego powiatu.

12.  Podjęcie uchwały w sprawie pomocy finansowej dla Gminy Chybie z przeznaczeniem na remont kładki dla pieszych nad torami PKP.

13.  Podjęcie uchwały w sprawie warunków i trybu przyznawania nagród i wyróżnień Powiatu Cieszyńskiego w dziedzinie sportu.

14.  Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu Cieszyńskiego w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia Rozwoju i Współpracy Regionalnej „Olza".

15.  Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości zabudowanej położonej                 w Cieszynie,  oznaczonej jako dz.98 obr. 45.

16.  Podjęcie uchwały w sprawie określenia kierunków działania Zarządu w zakresie połączenia PDPS w Pogórzu  i PDPS „Bursztyn" w Kończycach Małych.

17.  Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań realizowanych w roku 2011 ze środków PFRON.

18.  Podjęcie uchwały w sprawie powierzenie Gminie Dębowiec prac związanych                  z utrzymaniem czystości na chodnikach oraz utrzymaniem zieleni przy drogach powiatowych na terenie Gminy Dębowiec.

19.  Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu              na lata 2011-2021.

20.  Podjęcie uchwały sprawie zmian budżetu powiatu.

21.  Odpowiedzi na interpelacje.

22.  Interpelacje.

23.  Zapytania.

24.  Wnioski.

25.  Oświadczenia.

26.  Informacje i komunikaty.

27.  Zamknięcie obrad VII sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego.


Ad.3.

Protokół z VI sesji Rady Powiatu przyjęto przy 26 głosach za i 1 wstrzymującym się.

Ad.4.

Głos zabrał radny B. Ligocki, który zgłosił wniosek o wprowadzenie do porządku obrad uchwały stwierdzającej, że liceum w Skoczowie nie będzie likwidowane przez co najmniej trzy lata, aby młodzież składająca papiery do tej szkoły miała pewność, że nie zostanie ona zlikwidowana.

Przewodniczący odpowiedział, że w takim przypadku należy złożyć projekt uchwały, który musi przejść określoną procedurę. Dodał, że jesteśmy w punkcie „Wystąpienia gości",              a w trakcie sesji pojedynczy radny nie może występować z wnioskiem o zmianę porządku obrad.

Radny W. Dzierżawski oświadczył, że zgłasza taki sam wniosek w imieniu klubu PiS. Następnie poprosił o ogłoszenie przerwy.

Przewodniczący ogłosił 5 minut przerwy.

Po przerwie radny Dzierżawski w imieniu klubu PiS oświadczył, że podtrzymuje wniosek             w sprawie wprowadzenia do porządku obrad podjęcia uchwały w sprawie podjęcia decyzji            o  najbliższej przyszłości liceum w Skoczowie.

Wniosek odrzucono przy 12 głosach za i 16 przeciw.

Radni: W. Dzierżawski, R. Macura, L. Kuboszek, S. Kasztura, K. Pietroszek, D. Wasilewska, J. Juroszek, F. Sikora i J. Król poprosili, aby odnotować, że głosowali za wprowadzeniem punktu do porządku.

Przewodniczący powrócił do punktu sesji „Wystąpienia gości".


Głos zabrała poseł na sejm Bożena Kotkowska. Poruszyła sprawę uchwały Rady Powiatu             z dnia 31 stycznia b. r. w sprawie określenia kierunków działań przy restrukturyzacji sieci szkół prowadzonych  przez powiat cieszyński. Następnie odczytała opinię wydaną przez    Radę Miejską w Skoczowie, wyrażającą zaniepokojenie losami liceum w Skoczowie.              Pani Poseł stwierdziła, że może być brak podstaw prawnych, aby utworzyć zespół szkół                 w Skoczowie, następnie zacytowała projekt ustawy o systemie oświaty dotyczący tworzenia zespołów oświatowych. Stwierdziła, że być może w przyszłości będzie konieczne rozdzielanie szkół, ponieważ ustawa nie będzie pozwalała na funkcjonowanie zespołu. Stwierdziła, że działanie Zarządu może być uznane za niegospodarność. Dodała, że jest bardzo zdziwiona faktem zamiaru likwidacji jedynego liceum w Skoczowie, zwłaszcza, że szkoła ma ogromne tradycje. Na koniec Pani Poseł poprosiła o ponowne rozważenie decyzji Rady i jej skutków prawnych. Głos zabrał poseł na sejm Stanisław Szwed. Nawiązując              do wcześniejszej wypowiedzi Pani Poseł zaapelował do Rady, aby ponownie się pochyliła nad uchwałą w sprawie restrukturyzacji szkół ponadgimnazjanych. Stwierdził, że jedna szkoła nie może być ofiarą niżu demograficznego. W dalszej kolejności Pan Poseł poinformował            o sytuacji w zakresie funduszu pracy, który stanowi podstawowe narzędzie aktywnej walki          z bezrobociem, a który został w tym roku drastycznie zmniejszony. Oczekiwano zwiększenia środków na ten cel, jednak Minister Finansów odrzucił wniosek Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w tej sprawie. Pan Poseł zaapelował, aby powiat cieszyński zwrócił się tej sprawie do Ministerstwa.

Przewodniczący Rady poinformował, że osoby z publiczności prosiły o możliwość zabrania głosu w sprawie likwidacji Liceum w Skoczowie. Przewodniczący podkreślił, że nie podjęto  uchwały w sprawie likwidacji liceum, nie rozpoczęto także konsultacji.

Radny R. Macura poprosił o dopuszczenie do głosu jednej osoby, reprezentanta Rady Rodziców skoczowskiego liceum.

Przewodniczący Rady wyraził zgodę na jedno krótkie wystąpienie, podkreślił, że jest                  to sytuacja wyjątkowa.

Starosta podkreślił, że dotychczasowa dyskusja ma charakter jednostronny. Zarząd planował przeprowadzenie konsultacji w terminie późniejszym. Dodał, że ze zdziwieniem przyjął decyzję Pana Przewodniczącego.

Głos zabrała przedstawicielka Rady Rodziców LO w Skoczowie Ligia Gepfert. Oświadczyła, że jest matką absolwentki liceum skoczowskiego, która obecnie studiuje medycynę. Następnie podkreśliła tradycje regionu cieszyńskiego, który potrafił się zjednoczyć ponad podziałami. Szczególnymi tradycjami cieszyło się zawsze na tym terenie szkolnictwo. Stwierdziła, że rodzice dzieci uczących się w szkole zaufali Państwu Polskiemu, a tymczasem zrzuca się na samorządy ciężar utrzymania szkół. Dodała, że średni poziom zdawalności matur w tej szkole był wyższy niż w powiecie cieszyńskim. Oświadczyła, że łączenie szkół odbędzie się ze szkodą dla uczniów. Na koniec zapytała, czy ktoś ze Starostwa interweniował w sprawie przekazania dodatkowych środków na oświatę, dodała, że nie oczekuje odpowiedzi.

Ad.5.  

Przewodniczący Rady poinformował o działalności pomiędzy sesjami:

- prowadził posiedzenia Komisji Statutowej, omówiono główne kierunki zmian statutu;

 - skierował skargę Pani Danuty Wójcik na Zarząd Powiatu, która wpłynęła do Rady,               do Komisji Edukacji, do rozpatrzenia;

- uczestniczył w spotkaniu przewodniczących rad powiatów województwa śląskiego,                 na którym omawiano nowe zasady udzielania absolutorium;

- uczestniczył w różnych uroczystościach i spotkaniach, które się odbyły na terenie powiatu, w tym w wyborach do rad sołeckich.

Ad.6.

Wiceprzewodniczący Rady J. Król, odnosząc się do uchwały Zarządu nr 42 zapytał, czy przed skargą na dyrektora DPS „Bursztyn" odbywały się kontrole w tej jednostce i co wykazały? Starosta odpowiedział, że były przeprowadzone kontrole, ale w ograniczonym zakresie, więc nie wykazały nieprawidłowości ujawnionych w skardze. W przyszłości planuje się włączenie DPS „Bursztyn" do DPS w Pogórzu.

Radny J. Juroszek zapytał, co było przyczyną odwołania Pani Dyrektor Wójcik. Następnie poprosił o informację na temat rekrutacji do szkół ponadgminazjalnych, jakie zostały przyjęte warunki rekrutacji i czy dyrektorzy szkół pondgimnazjalnych będą uczestniczyć w naborze elektronicznym.  

Starosta odpowiedział, że sprawa była rozpatrywana na Zarządzie dwukrotnie w ciągu dwóch tygodni, a uzasadnienie znajduje się w sprawozdaniu Zarządu przedstawionym radnym. Ponadto kwestie pracownicze należą do Zarządu. Sprawy te dotyczą spraw osobowych objętych ochroną.

Wiceprzewodniczący J. Król stwierdził, że za jednodniową nieobecność w pracy można było ukarać także naganą, tymczasem zastosowano karę najsurowszą. Sprawy, którymi się zajmuje Zarząd są jawne i nie należy się zasłaniać tajemnicą.

Ad.7.

W tym punkcie nie zabrano głosu.

Ad.8.

Przewodniczący Rady poinformował, że informację otrzymali radni w materiałach na sesję.

Poprosił o zadawanie pytań przedstawicielowi Policji.

Radny L. Kuboszek poruszył sprawę naruszenia ciszy wyborczej w Skoczowie przed wyborami samorządowymi.

Z-ca komendanta Policji J. Bąk odmówił komentarza na ten temat na forum Rady.

Radny F. Sikora poprosił o informację na temat możliwość poprawy bezpieczeństwa podróżnych w busach osobowych.

Z-ca komendanta J. Bąk oświadczył, że policja przeprowadza kontrole busów. Obiecał, że sprawę przekaże przełożonym.

Radny E. Dudkowiak oświadczył, że Komisja Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa zaopiniowała informację pozytywnie

Ad.9.

Przewodniczący Rady poinformował, że informację otrzymali radni w materiałach na sesję.

Poprosił o zadawanie pytań przedstawicielowi Państwowej Straży Pożarnej.

Radny R. Macura poruszył problem przeniesienia siedziby Straży Pożarnej na ul. Błogocką          w Cieszynie. Poprosił o odniesienie się do tej kwestii.

Z-ca Komendanta Państwowej Straży Pożarnej K. Zaczek oświadczył, że nie ma środków          na budowę nowej strażnicy, więc jedyną możliwością zmiany siedziby jest wykorzystanie przekazanego nieodpłatnie Straży Pożarnej miejsca po Straży Granicznej przy ul. Błogockiej w Cieszynie. Najpierw będzie przygotowany projekt funkcjonalno - użytkowy, a następnie zostanie ogłoszony przetarg na projekt.

Radny K. Gajdzica podziękował Panu Komendantowi za pomoc przy zabezpieczaniu rajdów rowerowych na terenie Drogomyśla i Chybia.

Przewodniczący Rady zauważył, że w ustawie o samorządzie powiatowym sprawa przyjęcia sprawozdania n. t. bezpieczeństwa przeciwpożarowego i przeciwpowodziowego powinna się odbyć w formie uchwały. Termin takiej oceny zostanie ustalony z Zarządem.

Radny E. Dudkowiak oświadczył, że Komisja Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa zaopiniowała informację pozytywnie.

Ad.10.

Roczne sprawozdanie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Cieszynie w formie prezentacji multimedialnej przedstawiła Pani Dyrektor K. Kawulok.

Przewodniczący Komisji Zdrowia J. Nogowczyk oświadczył, że komisja pozytywnie zaopiniowała informację.

Ad.11.

Informację o stanie bezpieczeństwa sanitarnego powiatu przedstawiła w formie prezentacji multimedialnej Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej Pani  T. Wałga.

Przewodniczący Komisji Zdrowia J. Nogowczyk oświadczył, że komisja pozytywnie zaopiniowała informację.

Prowadzenie obrad przejął Wiceprzewodniczący J. Król.


Ad.12.

Wiceprzewodniczący poprosił Zarząd o wprowadzenie do uchwały.

Wicestarosta poinformował, iż Starosta brał udział w wielu spotkaniach, w sprawie remontu kładki dla pieszych nad torami w Mnichu. Pani Wójt zwróciła się do Zarządu Powiatu                  z prośbą o udzielenie pomocy finansowej  na remont, którego dokonała gmina Chybie. Zarząd, mając na uwadze dobro mieszkańców gminy oraz powiatu, wyraził wolę pomocy.  

Wiceprzewodniczący otworzył dyskusję. Żaden radny nie zabrał głosu.

Uchwałę nr VII/38/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.13.

Wicestarosta przedstawił projekt uchwały.

Przewodnicząca Komisji Kultury, Sportu i Promocji Powiatu radna Beata Sabath oświadczyła, że komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Wiceprzewodniczący otworzył dyskusję. Żaden radny nie zabrał głosu.

Uchwałę nr VII/39/11 przyjęto jednogłośnie.


Ad.14.

Przewodnicząca Komisji Kultury, Sportu i Promocji Powiatu Beata Sabath oświadczyła, że komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Wiceprzewodniczący otworzył dyskusję. Żaden radny nie zabrał głosu.

Uchwałę nr VII/40/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.15.

Przewodniczący Komisji Środowiska Karol Gajdzica oświadczył, że komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Wiceprzewodniczący otworzył dyskusję. Nikt nie zabrał głosu.

Uchwałę nr VII/41/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.16.

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej Jerzy Nogowczyk oświadczył, że komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Wiceprzewodniczący otworzył dyskusję.

Wiceprzewodniczący Janusz Król zapytał, jak będzie wyglądać połączenie dwóch domów społecznych.

Wicestarosta odpowiedział, iż temat ten był szeroko omawiany na komisjach Zdrowia                   i Pomocy Społecznej oraz Budżetu i Finansów. Wstępne rozmowy były również prowadzone z dyrektorem Krzysztofem Krzyżanowskim. Wicestarosta poinformował, iż nie będzie tworzony dodatkowy etat zastępcy dyrektora, natomiast główna księgowa będzie obsługiwać oba domy. W związku z tym wystąpią oszczędności. Dodał, że w placówce od dłuższego czasu istniał konflikt pomiędzy pracownikami a dyrekcją.

Wicestarosta poinformował o powołaniu osoby do pełnienia obowiązków dyrektora. Jest nią Pani Wanda Szewczyk.

Wiceprzewodniczący zamknął dyskusję.

Uchwałę nr VII/42/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.17.

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej Jerzy Nogowczyk oświadczył, że komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Wiceprzewodniczący otworzył dyskusję. Nikt nie zabrał głosu.

Uchwałę nr VII/43/11 przyjęto przy 27 głosach za i 1  wstrzymującym się.

Ad.18.

Przewodniczący Komisji Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa radny Edward Dudkowiak oświadczył, że komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Wiceprzewodniczący otworzył dyskusję. Nikt nie zabrał głosu.

Uchwałę nr VII/44/11 przyjęto jednogłośnie.

Ad.19.

Wiceprzewodniczący otworzył dyskusję.

Skarbnik przedstawił zmiany do Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu za lata 2011.

Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów Danuta Wasilewska oświadczyła, że komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Wiceprzewodniczący otworzył dyskusję.

Radny Witold Dzierżawski, zapytał czy nadwyżka jest zeszłoroczna, czy tegoroczna.

Skarbnik odpowiedział, iż prognoza rozpoczyna się od roku 2011, więc planowana nadwyżka jest na 2011r.

Radny Witold Dzierżawski zapytał, czego dotyczy pozycja w pkt. 4.

Skarbnik odpowiedział, iż jest to pozycja „wolne środki".

Wiceprzewodniczący zamknął dyskusję.

Uchwałę nr VII/45/11 przyjęto  przy 26 głosach za i 1 przeciw.

Ad.20.

Skarbnik przedstawił zmiany w uchwale wynikające z uchwały Zarządu, przyjętej po przekazaniu projektu uchwały radnym.

Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów Danuta Wasilewska oświadczyła, iż komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej Radny Jerzy Nogowczyk oświadczył, że komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Wiceprzewodniczący otworzył dyskusję.

Radny Witold Dzierżawski zapytał, z jakiego tytułu powstanie zwiększenie.

Skarbnik odpowiedział, iż zwiększono dotację dla Straży Pożarnej oraz pozyskano dotację           na przepusty drogowe. Została natomiast zmniejszona dotacja na domy pomocy społecznej. 

Uchwałę nr VII/46/11 przyjęto przy 27 głosach za i 1 wstrzymującym się.

Ad.21.

Radny Alfred Brudny podziękował za przekazane odpowiedzi na interpelacje. Oświadczył, że nie wnosi do nich uwag.

Ad.22.

Nie złożono interpelacji.

Ad.23.

Radna M. Kiereś:  Kiedy zostanie odebrana przebudowa drogi przez wieś Istebna?

Odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.

Radny A. Brudny: Czy powiat rozpoczął prace przygotowawcze do wdrożenia nowych zasad przewozów pasażerskich w związku z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym?

Odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.

Radny F. Sikora: Czy istnieje możliwość uruchomienia szynobusu na terenie powiatu cieszyńskiego?

Starosta odpowiedział, że trudno byłoby znaleźć odpowiednio dużą liczbę pasażerów,                    a względy ekonomiczne są tutaj najważniejsze. Dodał, że transport publiczny powinien być dotowany.

Radny B. Ligocki: Czy powiat posiada informacje na temat budowy nowego pawilonu „Biedronki" na terenie gminy Istebna?

Odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.

Radny J. Juroszek: Czy powiat stara się o dofinansowanie termomodernizacji schroniska „Zaolzianka" w Istebnej?

Starosta poinformował, że czyniono takie starania, ale wniosek powiatu został odrzucony.

Wiceprzewodniczący W. Brachaczek: Na jakim etapie jest przygotowanie remont                      ul. Bielskiej w Cieszynie, czy brano pod uwagę wykorzystanie ciągu ul. Słowiczej jako wjazdu do miasta na czas remontu?

Starosta poinformował, że jest to sprawa bardzo trudna, planuje się prowadzić remont                w ruchu. Policja, MZD i PZDP prowadzą w tej sprawie na bieżąco rozmowy. Informacje będę przekazywane na bieżąco przez media.

Radny J. Król: Czy planuje się remont ul. Pikiety w Cieszynie, która jest w fatalnym stanie?

Starosta odpowiedział, że droga jest przeznaczona do projektowania, zaś miasto Cieszyn planuje budowę kanalizacji na tym terenie.

Radny J. Król: Kiedy zostanie ukończony remont drogi wojewódzkiej w Kończycach Małych?

Odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.

Ad.24.

Radny R. Macura: Wnioskuję o podjęcie przez Zarząd Powiatu starań o pomoc w pozyskaniu przez Straż Pożarną bardziej dogodnej lokalizacji.

Starosta odpowiedział, że nie ma możliwości znalezienia korzystniejszej lokalizacji. Obecnie jest to własność PSP, w związku z tym jest szansa na dofinansowanie budowy obiektów niezbędnych dla funkcjonowania Straży Pożarnej.

Radny W. Dzierżawski poinformował o sytuacji, jaka zaistniała podczas kontroli                        w Liceum Ogólnokształcącym im. M. Kopernika. Zespół kontrolny został potraktowany jak grupa intruzów, w związku z tym Komisja Rewizyjna wystosowała do Zarządu wniosek                        o informowanie jednostek o wynikających ze statutu zasadach przeprowadzania kontroli.

Radny J. Juroszek: Wnoszę o dokonanie przez PZDP wizji w terenie, w celu oceny stanu chodnika wzdłuż drogi przez wieś Istebna.

Odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.

Ad.25.

Członek Zarządu Cz. Haczek zaapelowała do radnych, aby wyciszać emocje, jakie mają miejsce wobec szkoły w Skoczowie, zwłaszcza w sytuacji zbliżających się matur. W uchwale Zarządu przyjęto harmonogram realizacji uchwały kierunkowej Rady Powiatu - pierwsze działania zaplanowano na wrzesień. Nawiązując do wypowiedzi przedstawicielki Rady Rodziców Liceum w Skoczowie, odnośnie zdawalności matur, radna poprosiła o zapoznanie się z informacjami przedstawionymi w opracowaniu Wydziału Edukacji pt. „Szkolnictwo ponadgimnazjalne w powiecie cieszyńskim", które zostało radnym rozdane w dniu dzisiejszym.

Radny R. Macura wyraził uznanie dla autorów publikacji na temat szkolnictwa ponadgimnazjalnego w powiecie cieszyńskim. Następnie oświadczył, że nie rozumie intencji Przewodniczącego Rady, który skierował do wszystkich radnych prośbę o przekazanie propozycji zmian w statucie.  Radny odebrał pismo jako nieporozumienie, po tym jak  opozycji odebrano możliwość udziału w pracach Komisji Statutowej. Zdaniem radnego sposób postępowania koalicji nie spełnia zasad poszanowania praw mniejszości.

Przewodniczący Rady oświadczył, że nieprawdą jest stwierdzenie radnego Macury                     o pozbawieniu opozycji możliwości pracy w Komisji Statutowej. Zaproponowano dwa miejsca w komisji. Wniosek o wprowadzenie radnego Króla został przyjęty jednogłośnie. Drugie miejsce miała zająć radna D. Wasilewska, ale opozycja nie chciała z tej propozycji skorzystać.

Radny L. Kuboszek złożył na piśmie oświadczenie w sprawie udzielania odpowiedzi                  na pytania zadane Zarządowi.

Radny W. Dzierżawski złożył na piśmie oświadczenie w spawie procedury rozpatrywania skarg składanych do Rady Powiatu.

Ad.26.

Przewodniczący Rady poinformował, że otrzymał od radnego W. Dzierżawskiego drogą elektroniczną list dotyczący zasad rozpatrywania skargi. Przewodniczący oświadczył, że             w każdym przypadku, kiedy skarga wpłynie do Rady Powiatu jest ona kierowana do komisji. W przypadku skargi na dyrektora PDPS „Bursztyn" na wniosek komisji została ona skierowana do załatwienia Staroście. Przewodniczący dodał, że sprawa rozpatrywania skarg jest przedmiotem prac Komisji Statutowej. Dodał, że jego postępowanie w sprawie skargi było zgodne ze statutem.


 

ZAKOŃCZENIE OBRAD

O godzinie 18.00 Przewodniczący Rady zakończył obrady VII sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego.


Protokolant:

E. Jesionek


Powiadom znajomego