W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

Protokół z III sesji Rady Powiatu w dniu 13 grudnia 2010 r.


P R O T O K Ó Ł  nr III/10

z III sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego IV kadencji

w dniu  13 grudnia 2010 r.

Miejsce obrad: sala sesyjna Starostwa Powiatowego w Cieszynie     

Obrady prowadził Przewodniczący Rady Powiatu Stanisław Kubicius

 

Na wstępie Wicestarosta Mieczysław Szczurek, wybrany na burmistrza Cieszyna podziękował radnym poprzedniej kadencji za współpracę, zaś obecnym radnym złożył życzenia owocnych obrad w spokojnej atmosferze.

ROZPOCZĘCIE OBRAD

O godzinie 13.00 Przewodniczący Rady Stanisław Kubicius otworzył obrady III sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego, przywitał radnych oraz przybyłych gości. Następnie stwierdził prawomocność obrad. W sesji uczestniczyło 29 radnych.

PORZĄDEK OBRAD


Starosta w imieniu Zarządu poprosił o wprowadzenie do porządku obrad uchwał w sprawie:

1) określenia zadań realizowanych w roku 2010 ze środków PFRON z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych,

2) ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu cieszyńskiego w roku 2011,

3) zmian budżetu powiatu.


Radny L. Kuboszek stwierdził, że porządek sesji nadzwyczajnej nie powinien być zmieniany, poprosił o sprawdzenie, czy nie stoją tu na przeszkodzie zapisy statutowe.

Radca prawny oświadczył, że nie ma możliwości zablokowania zmiany porządku sesji nadzwyczajnej, w statucie nie ma takiego ograniczenia.

Przewodniczący poddał pod głosowanie wnioski Starosty.

Wniosek nr 1) przyjęto jednogłośnie.

Wniosek nr 2) przyjęto jednogłośnie.

Wniosek nr 3) przyjęto jednogłośnie.


Przyjęto następujący porządek obrad:

1.      Otwarcie obrad III nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego, stwierdzenie prawomocności obrad.

2.      Ustalenie porządku obrad.

3.      Podjęcie uchwały w sprawie wstąpienia w miejsce radnego Pana Mieczysława Szczurka Pani Karoliny Małysz.

4.      Podjęcie uchwały w sprawie wstąpienia w miejsce radnego Pana Karola Sitka Pana Stanisława Kasztury.   

5.      Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Powiatu Cieszyńskiego.

6.      Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wicestarosty Powiatu Cieszyńskiego.            

7.      Podjęcie uchwały w sprawie wyboru członków Zarządu Powiatu Cieszyńskiego.


8.      Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Cieszyńskiego.

9.      Podjęcie uchwały w sprawie składów osobowych Komisji Rady Powiatu Cieszyńskiego.

10.  Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań realizowanych w roku 2010 ze środków PFRON z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych.

11.  Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu cieszyńskiego w roku 2011.

12.  Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu powiatu.

13.  Zamknięcie obrad III nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu. 

 

Ad.3.

Przewodniczący Rady zapytał, czy do uchwały są pytania, bądź uwagi.

Wobec braku uwag poddał ją pod głosowanie.

Uchwałę nr III/12/10 przyjęto jednogłośnie.

 

Ad.4.

Przewodniczący Rady zapytał, czy do uchwały są pytania, bądź uwagi.

Wobec braku uwag poddał ją pod głosowanie.

Uchwałę nr III/13/10 przyjęto jednogłośnie.


Następnie Przewodniczący Rady poprosił wszystkich o powstanie, a radnych K. Małysz           i S. Kaszturę o złożenie ślubowania. Oboje radni, po kolei wypowiedzieli pełną rotę ślubowania.


Ad.5.

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur na Wiceprzewodniczących Rady.

Radny M. Ślęk, w imieniu radnych Platformy Obywatelskiej, Lewicy Ziemi Cieszyńskiej, Cieszyńskiego Ruchu Samorządowego oraz Polskiego Stronnictwa Ludowego zgłosił kandydaturę radnego W. Brachaczka. Następnie uzasadnił  propozycję.

Radny W. Brachaczek wyraził zgodę.

Radny W. Dzierżawski w imieniu radnych Prawa i Sprawiedliwości oraz Cieszyńskiej Inicjatywy Samorządowej zgłosił kandydaturę radnego J. Króla. Następnie uzasadnił  propozycję.

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie propozycji  do składu komisji skrutacyjnej.

Radny W. Dzierżawski zgłosił kandydaturę radnego J. Juroszka.

Radny J. Żydek zgłosił kandydaturę radnego A. Brudnego.

Starosta C. Gluza zgłosił kandydaturę radnego J. Nogowczyka.

Radny R. Macura zgłosił kandydaturę radnej M. Kiereś.

Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę.

Przewodniczący zapytał, czy są jeszcze inne propozycje. Więcej kandydatur nie zgłoszono.

Przewodniczący zarządził głosowanie w sprawie wyboru komisji skrutacyjnej. Komisję              w zaproponowanym składzie wybrano jednogłośnie.

Komisja skrutacyjna wybrała na przewodniczącą radną M. Kiereś.

Przewodniczący Rady ogłosił przerwę na przygotowanie kart do głosowania.

Następnie przeprowadzono tajne głosowanie w sprawie wyboru wiceprzewodniczących Rady. Po zakończeniu głosowania przewodnicząca komisji skrutacyjnej odczytała protokół z tajnego głosowania.

Radny W. Brachaczek otrzymał 27 głosów za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się.

Radny J. Król otrzymał 25 głosów za, 2 przeciw, 0 wstrzymujących się.

Obaj kandydaci otrzymali wymaganą liczbę głosów do wyboru.

Przewodniczący Rady oświadczył, że przeprowadzenie tajnego głosowania jest równoznaczne z przyjęciem uchwały w tej sprawie.

Przewodniczący Rady pogratulował wybranym Wiceprzewodniczącym Rady.


Ad.6.

Przewodniczący Rady poprosił Starostę o zgłoszenie kandydata na Wicestarostę.

Starosta zgłosił kandydaturę radnego J. Pilcha. Następnie uzasadnił propozycję.

Przewodniczący zaproponował, aby wybory przeprowadziła komisja skrutacyjna                    w poprzednim składzie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Przewodniczący ogłosił przerwę na przygotowanie kart do głosowania.

Po przerwie przeprowadzono tajne głosowanie w sprawie wyboru Wicestarosty.                    Po zakończeniu głosowania przewodnicząca komisji skrutacyjnej odczytała protokół z tajnego głosowania.

Kandydat otrzymał wymaganą liczbę głosów do wyboru: 21 za, 8 przeciw.

Przewodniczący Rady pogratulował kandydatowi i oświadczył, że wynik głosowania jest jednoznaczny z przyjęciem uchwały w sprawie wyboru Wicestarosty.

 

Ad.7.

Przewodniczący Rady poprosił Starostę o zgłaszanie kandydatur na członków Zarządu.

Starosta zaproponował na członków Zarządu radną Czesławę Haczek, radnego Jerzego Malika oraz radnego Marcina Ślęka. Następnie zarekomendował zgłoszone kandydatury.

Przewodniczący zaproponował, aby wybory przeprowadziła komisja skrutacyjna                    w poprzednim składzie.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Przewodniczący ogłosił przerwę na przygotowanie kart do głosowania.

Po przerwie przeprowadzono tajne głosowanie w sprawie wyboru członków Zarządu.            Po zakończeniu głosowania przewodnicząca komisji skrutacyjnej radna M. Kiereś odczytała protokół z tajnego głosowania.

Radna Czesława Haczek otrzymała 21 głosów za, 8 przeciw.

Radny Jerzy Malik otrzymał 20 głosów za, 9 przeciw.

Radny M. Ślęk otrzymał 20 głosów za, 9 przeciw.

Wszyscy kandydaci otrzymali wymaganą liczbę głosów do wyboru.


Przewodniczący Rady pogratulował kandydatom wyboru i oświadczył, że wynik głosowania jest jednoznaczny z przyjęciem uchwały w sprawie wyboru członków Zarządu.

Następnie Przewodniczący Rady ogłosił przerwę w celu przygotowania uchwał w sprawie powołania komisji.

 

Ad.8.

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Wiceprzewodniczący J. Król zaproponował zmianę w uchwale polegającą na powołaniu na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej radnego W. Dzierżawskiego.

Wniosek radnego J. Króla odrzucono przy 10 głosach za i 19 przeciw.

Radny W. Dzierżawski oświadczył, że chce zgłosić wniosek zmierzający do zachowania status quo parytetu pomiędzy koalicją, a opozycją, jaki miał miejsce w poprzedniej kadencji, kiedy to w Komisji Rewizyjnej było 3 przedstawicieli opozycji.

Przewodniczący zapytał, czy któraś z osób z koalicji chce zrezygnować z pracy w Komisji Rewizyjnej.

Nikt nie wyraził takiej woli.

Przewodniczący ogłosił krótka przerwę.

Po przerwie oświadczył, że wniosek radnego W. Dzierżawskiego nie znalazł aprobaty            w koalicji i proponowany skład jest taki jak w projekcie uchwały.

Ponieważ nie było dalszych głosów w dyskusji Przewodniczący Rady poddał uchwałę pod głosowanie.

Uchwałę nr III/15/10 przyjęto przy 19 głosach za i 10 przeciw.

 

Ad.9.

Przewodniczący poprosił o rozdanie projektu uchwały określającej składy osobowe komisji stałych, a następnie otworzył dyskusję.

Wobec braku głosów w dyskusji podał uchwałę pod głosowanie.

Uchwałę nr III/16/10 przyjęto jednogłośnie.


Przewodniczący Rady S. Kubicius przekazał prowadzenie obrad Wiceprzewodniczącemu        J. Królowi.


Radny L. Kuboszek oświadczył, że wycofuje się ze swojego wcześniejszego stwierdzenia, dotyczącego zmiany porządku obrad sesji nadzwyczajnej.

 

Ad.10.

Wiceprzewodniczący J. Król zapytał, czy do uchwały są pytania, bądź uwagi. Wobec braku uwag podał ją pod głosowanie.

Uchwałę nr III/17/10 przyjęto jednogłośnie.

 

Ad.11.

Wiceprzewodniczący J. Król zapytał, czy do uchwały są pytania, bądź uwagi. Wobec braku uwag podał ją pod głosowanie.

Uchwałę nr III/18/10 przyjęto przy 28 głosach za i 1 wstrzymującym się.

 

Ad.12.

Projekt uchwały przedstawił Skarbnik.

Radny L. Kuboszek poprosił o wyjaśnienie sprawy pokrycia szkód powodziowych                  w placówkach oświatowych.

Skarbnik udzielił wyjaśnienia.

Uchwałę nr III/19/10 przyjęto jednogłośnie.


Przewodniczący Rady poinformował, że kolejna sesja będzie sesją zwyczajną i odbędzie się 29 grudnia.


Przewodniczący zwrócił się do radnych z prośbą o zgodę na kontakt przez Biuro Rady  poprzez sms-y, szczególnie w sytuacjach nagłych. Żaden z radnych nie wyraził sprzeciwu wobec takiej formy kontaktu.

W dalszej kolejności Przewodniczący Rady odniósł się do wniosków dotyczących przekazywania radnym materiałów w formie elektronicznej drogą mailową. Powiedział ,że ta sprawa jest rozważana i zaznaczył, że aktualnie wszystkie projekty uchwał są umieszczane    w BIP. Są tam także projekty protokołów z sesji.

Na koniec poinformował, że w najbliższym czasie odbędą się pierwsze posiedzenia komisji,   o tym fakcie zostaną radni powiadomieni.

Radny W. Dzierżawski zgłosił wniosek, aby do radnych zawiadomienia szły w dwóch formach. Zaproponował, aby Biuro Rady przesyłało radnym folder zawierający komplet materiałów na sesję. Radny zwrócił także uwagę na fakt niejasnego tytułowania uchwał dotyczących zmian innych uchwał. Stwierdził, że w niektórych przypadkach zidentyfikowanie uchwały po tytule jest niemożliwe.







ZAKOŃCZENIE OBRAD

O godzinie 15.45 Przewodniczący Rady zakończył obrady III sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego.



Protokolant:

E. Jesionek


Powiadom znajomego