W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

Protokół z XLIII sesji Rady Powiatu w dniu 28 czerwca 2010 r.


P R O T O K Ó Ł  nr XLIII/10

z XLIII sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego III kadencji

w dniu  28 czerwca 2010 r.

Miejsce obrad: sala sesyjna Starostwa Powiatowego w Cieszynie     

Obrady prowadził:
Przewodniczący  Rady Jan Sztwiertnia

Przewodniczący Rady poinformował, że na dzisiejszej sesji zostaną wręczone dwa stypendia Starosty oraz jedno wyróżnienie.

Stypendia starosty za szczególne osiągnięcia edukacyjne otrzymali Szymon Kubicius, uczeń  Liceum Ogólnokształcącego Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie oraz Magdalena Pilch, uczennica Zespołu Szkół Gastronomiczno - Hotelarskich w Wiśle.

Wyróżniony został uczeń Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego Oskar Bojda za osiągnięcia w olimpiadach specjalnych.


ROZPOCZĘCIE OBRAD

O godzinie 13.00 Przewodniczący Rady Jan Sztwiertnia otworzył obrady XLIII sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego, przywitał radnych oraz przybyłych gości. Następnie stwierdził prawomocność obrad. W sesji uczestniczyło 28 radnych.


PORZĄDEK OBRAD:

Starosta w imieniu Zarządu zgłosił wniosek o wprowadzenie do porządku obrad podjęcia uchwały w sprawie zawarcia porozumienia z gminą Strumień dotyczącego powierzenia wykonania projektu technicznego przebudowy ul. Podwale.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Porządek obrad przyjęto jednogłośnie.


Porządek obrad:


1.      Otwarcie obrad XLIII sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego, przywitanie radnych i gości                        oraz stwierdzenie prawomocności obrad

2.      Przedstawienie porządku obrad

3.      Przyjęcie protokołu z XLII sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego     

4.      Wystąpienia gości

5.      Informacja Przewodniczącego Rady o działalności między sesjami

6.      Sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania uchwał Rady i działalności między sesjami.

7.      Informacja o pracach komisji Rady

8.      Informacja Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na obszarze powiatu

9.      Sprawozdanie z restrukturyzacji ZZOZ w Cieszynie

10.  Informacja na temat komunalizacji PKS w Cieszynie Sp. z o.o.

11.  Przyjęcie Oświadczenia Rady Powiatu  Cieszyńskiego

12.  Podjęcie uchwały w sprawie określenia sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

13.  Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Powiatowego programu opieki na zabytkami w powiecie cieszyńskim na lata 2010 - 2013"

14.  Podjęcie uchwały w sprawie warunków i trybu przyzna nawania nagród i wyróżnień powiatu cieszyńskiego w dziedzinie sportu.

15.  Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXVI/246/08 Rady Powiatu Cieszyńskiego z dnia 29.12.2008r w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Cieszynie

16.  Podjęcie uchwały w sprawie określenia warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych przy sprzedaży w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiących własność powiatu cieszyńskiego

17.  Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady powiatu Cieszyńskiego z dnia     23 lutego 2009 r.  nr XXVIII/266/09 w sprawie wprowadzenia regulaminu wynagradzania nauczycieli.

18.  Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu powiatu

19.  Podjęcie uchwały w sprawie zawarcia porozumienia z gminą Strumień dotyczącego powierzenia wykonania projektu technicznego przebudowy drogi powiatowej            ul. Podwale.

20.  Odpowiedzi na interpelacje.

21.  Interpelacje

22.  Zapytania

23.  Wnioski

24.  Oświadczenia

25.  Informacje i komunikaty

26.  Zamknięcie obrad XLIII sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego



Ad.3.

Radny J. Broda stwierdził, że w protokole z XLII sesji, w pkt. 9 brakuje wypowiedzi Starosty, która miała miejsce po głosowaniu nad oświadczeniem Rady w sprawie zaopiniowania przekazania w outsourcing niektórych komórek organizacyjnych ZZOZ w Cieszynie.

Przewodniczący Rady odpowiedział, że zgodnie ze statutem poprawki do protokołu należy zgłaszać przed rozpoczęciem sesji. Zaproponował, aby tę uwagę wnieść np. w punkcie „Oświadczenia".

Protokół z XLII sesji przyjęto przy 21 głosach za, 2 przeciw i 3 wstrzymujących się.

W dalszej kolejności Przewodniczący Rady Jan Sztwiertnia odczytał fragment statutu dotyczący zasad przyjmowania protokołów z sesji.

Ad.4.

Głos zabrał Wiceprzewodniczący Sejmiku Śląskiego Pan Jan Kawulok, który poinformował  o przejęciu przez województwo śląskie zespołu szkół sportowych w Raciborzu, składającego się ze szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum, ze względu na koszty przekraczające możliwości finansowe powiatu raciborskiego. Pan Radny podkreślił, że sprawę sygnalizuje, ponieważ być może powiat stanie kiedyś wobec podobnej potrzeby.

Następnie radny przedstawił swoje działania w zakresie określenia koszyka świadczeń medycznych.

Ad.5.  

Przewodniczący Rady oświadczył, że w okresie między sesjami brał udział w posiedzeniach Zarządu i wypełniał zadania statutowe.

Ad.6.

Radny G. Broda poprosił o informację na temat finansowania projektów przygotowywanych przez ZSGH w Wiśle, a ujętych w uchwałach Zarządu nr 785 i 787. Starosta udzielił wyjaśnień.

Następnie radny J. Król zapytał o uchwałę Zarządu w sprawie podziałów na grupy lekcyjne. Radny stwierdził, że nie zakończono naborów i zapytał skąd wynika taki podział i w jakich szkołach zostanie ustalony. Odpowiedzi udzielił członek Zarządu S. Kubicius, który poinformował, że w niektórych sytuacjach potrzebna jest zgoda Zarządu na podział na grupy, a same zasady reguluje rozporządzenie. Sprawa podziałów na grupy dotyczy głównie techników.

Starosta uzupełnił sprawozdanie Zarządu o inne istotne wydarzenia jakie miały miejsce,         a były to:

- rozstrzygnięcie konkursu z RPO na drogi - otrzymaliśmy dotację w wysokości 4 mln zł na   ul. Bielską. Na 8 projektów, które otrzymały dotację 4 są z powiatu cieszyńskiego.

- promesa w wysokości 1,8 mln zł na usuwanie szkód powodziowych w infrastrukturze technicznej

- dotacja w wysokości 156 tys. zł na aktywizację bezrobotnych, związana z usuwaniem skutków powodzi.

Przyjęto sprawozdanie Zarządu z wykonania uchwał i działalności między sesjami.

Ad.7.

W tym punkcie nie zabrano głosu.

Ad.8.

Informację o stanie środowiska na terenie powiatu cieszyńskiego przedstawiła przedstawicielka WIOŚ p .B. Piszczek.

Wiceprzewodniczący J. Pilch zapytał, kiedy będą prowadzone pomiary hałasu.

P. Piszczek odpowiedziała, że pomiary te przeprowadza się co 5 lat. Ostatnio w 2007 roku.

Radny J. Broda poprosił o wyjaśnienie przyczyn zanieczyszczenia rzek stanowiących źródło zaopatrzenia w wodę. Radny zapytał, czy podane wyniki nie oznaczają, że woda jest niebezpieczna dla zdrowia ludności oraz czy mieszkańcy są o tym fakcie informowani.

Przedstawicielka WIOŚ odpowiedziała, że rodzaj  tych zanieczyszczeń wskazuje, że źródłem są ścieki bytowe. Woda taka przed spożyciem musi być uzdatniona, zaś w niektórych przypadkach, jej uzdatnienie nie jest możliwe.

W dalszej kolejności radny J. Broda zapytał, jakie  długookresowe skutki może mieć zanieczyszczenie wód.

P. Piszczek odpowiedziała, że ryby mają zdolności przystosowawcze, do zanieczyszczeń, szczególnie niebezpieczne są jednak fenole.

Wiceprzewodniczący J. Król poprosił o podanie szczegółów dotyczących planowanej budowy spalarni odpadów w Karwinie.

Pani Piszczek oświadczyła, że nie posiada informacji w tym zakresie.

Starosta poprosił o zabranie głosu naczelnika Wydziału Środowiska, p. G Skałubę, która stwierdziła, że w tej sprawie postępowanie transgraniczne prowadzi Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska. Powiat był inicjatorem wielu spotkań, w tym z udziałem konsula, marszałka oraz gminy Zebrzydowice. Wszczęto postępowanie administracyjne z udziałem społeczeństwa. Zostało one zakończone, przyjęto pewne ustalenia, dotyczące m.in. powołania zespołu z udziałem WIOŚ w celu monitorowania zanieczyszczeń.

Starosta dodał, że od momentu pojawienia się problemu powiat był zaangażowany wraz         z innymi gminami, które w akcie solidarności z gminą Zebrzydowice przedstawiły wspólne stanowisko. Wszyscy mają świadomość, że nowa inwestycja pogorszy jakość powietrza.       Z przekazanych informacji wynika, że nowa spalarnia będzie podobna do spalarni w Wiedniu, która funkcjonuje w centrum miasta. Sama lokalizacja wiąże się z niedoborem ciepła na tym terenie.

Rada przyjęła sprawozdanie o stanie środowiska na terenie powiatu cieszyńskiego.

Ad.9.

Informację na temat realizacji programu restrukturyzacji ZZOZ przedstawiła Pani Dyrektor A. Bednarska - Czerwińska.

Przewodniczący Rady podziękował Pani Dyrektor za obszerne omówienie problemu                i poprosił przewodniczącą Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej o opinię.

Przewodnicząca Komisji, radna G. Gabzdyl oświadczyła, że zapoznano się ze sprawozdaniem i stwierdzono, że wszystkie kierunki restrukturyzacji nakreślone przez Zarząd są realizowane. Radna dodała, że z dużym uznaniem oceniono działalność Pani Dyrektor w tym zakresie.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.

Radny L. Kuboszek zapytał na podstawie jakiej decyzji Rady podjęto decyzję o przekazaniu firmom zewnętrznym pralni i kuchni.

Przewodniczący Rady stwierdził, że w chwili obecnej nie jesteśmy w stanie przedstawić tego dokumentu, który musi być odszukany.

Radny L. Kuboszek zadał kolejne pytanie, prosząc o wyjaśnienie gdzie w sprawozdaniu przedstawionym radnym  znajduje się informacja o realizacji pkt. 2 i 4 uchwały  nr VII/54/07 z dnia 23.04.2007r. w sprawie określenia kierunków działań Zarządu dotyczących restrukturyzacji ZZOZ.

Starosta odpowiedział, że radny otrzyma odpowiedź na piśmie. Dodał, że Dyrekcja Szpitala została zobowiązana do przedstawienia planu postępowania z pomieszczeniami zbędnymi,      a także przeglądnięcia stawek czynszu pomieszczeń już wynajmowanych. Prace te są już zaawansowane,  nie ma ich w tym programie, w najbliższym czasie zostaną przedstawione przez Panią Dyrektor. Na ten temat rozmawiano na Radzie Społecznej Szpitala.

Radny L. Kuboszek stwierdził, że przyjmuje wyjaśnienie do wiadomości, ale równocześnie stwierdza, że sprawozdanie przedstawione radnym jest niepełne w zakresie realizacji punktu   2 i 4. Radny poinformował, że w dniu dzisiejszym otrzymał pismo od p. Marii Markowskiej  z Ustronia, która ubolewa nad tym,  jak została potraktowana na oddziale chirurgicznym II podczas leczenia schorzenia urologicznego. Radny wyraził słowa niepokoju, że nie ma          w szpitalu właściwego oddziału urologicznego.

Starosta na wstępie stwierdził, że gratuluje urzędnikom sprawności działania, ponieważ on nie posiada tego pisma. Następnie zauważył, że zapisy uchwały w sprawie restrukturyzacji są bardzo ogólnikowe. Dyskusja na temat oddziału urologii odbywała się tu wielokrotnie. Wiadomo, że trzeba wypełnić pewne kryteria związane z funkcjonowaniem oddziału. Wszystkie działania dyrekcji i Zarządu zmierzają w tym kierunku, aby działalność oddziału przywrócić. Jednocześnie faktem jest, że ten sam lekarz, który działał w ramach oddziału urologicznego, a teraz chirurgii, wykonuje te same badania i zabiegi. Starosta stwierdził, że funkcjonuje to w miarę sprawnie i ma nadzieję, że będzie lepiej.

Następnie głos zabrała Pani Dyrektor, która opisała przypadek pacjentki wspomnianej przez radnego L. Kuboszka, wyjaśniając zarazem zasadność kroków podejmowanych w trakcie leczenia. Pani Dyrektor dodała, że pismo należało skierować do Rzecznika Praw Pacjenta.

Wiceprzewodniczący Rady J. Król stwierdził, że ma wątpliwości, czy Pani Dyrektor realizuje plan restrukturyzacji szpitala, ponieważ właściwie nie wiadomo, jak ten plan wygląda. Nie wiadomo jaki ma być docelowy kształt szpitala. Poza tym w sprawozdaniu powinny być przedstawione oszczędności uzyskane po przeprowadzeniu działań restrukturyzacyjnych. Następnie radny nawiązał do swojej interpelacji dotyczącej restrukturyzacji ZZOZ i zapytał ile płaci się firmie zewnętrznej za kilogram prania i jaka jest jego ilość miesięcznie.

Odpowiedzi udzieliła Pani Dyrektor ZZOZ. Podała także ilości osób leczonych w szpitalu      od roku 2007.

Radny J. Król odpowiedział, że nie prosił o koszt prania, ale o koszt firmy zewnętrznej. Następnie, nawiązując do informacji dotyczących wyniku finansowego ZZOZ, zapytał           o pożyczkę udzieloną przez firmę Magellan.

Pani Dyrektor A. Bednarska - Czerwińska odpowiedziała, że pożyczka była udzielona na okres 3-ch tygodni, ponieważ nie było możliwości uzyskania pilnie potrzebnych środków       z innych źródeł na realizację programów unijnych. Pożyczka została spłacona. Dodała,         że szpital nie zamierza się zadłużać w firmach windykacyjnych.

Starosta poinformował, że pożyczka była przeznaczona na wkład własny ZZOZ                     do Regionalnego Programu Operacyjnego. Dodał, że działamy w takim, a nie innym otoczeniu i niektóre sprawy nie idą łatwo. Poprosił o zrozumienie realiów w jakich działa Zarząd, dyrekcja szpitala i docenienie ich starań.

Radny M. Kożdoń stwierdził, że dobrze się dzieje, że pacjent jest podmiotem,                           a restrukturyzacja jest realizowana. Dodał, że na program ten trzeba jednak spojrzeć głębiej. Następnie radny poinformował, że docierają do niego informacje o problemach ze sterylizacją narzędzi. Zapytał także, po co zakupiono karetki skoro nadal korzysta się z usług CPR-u.    Na koniec poruszył sprawę możliwości przebywania matek na oddziale dziecięcym razem       z dziećmi.

Pani Dyrektor oświadczyła, że niedogodności związane z dotychczasowym funkcjonowaniem oddziału dziecięcego widziała od początku, sprawa ma być załatwiona w najbliższych tygodniach. Co do karetek, to zlikwidowano te, które były wynajmowane od innych firm, zastępując je własnymi, aby pacjent nie musiał siedzieć na izbie przyjęć pięć godzin i czekać na karetkę, która jedzie na ratunek. Zatem nie jest to jakakolwiek konkurencja dla pogotowia. Sprawa sterylizacji była problemem przejściowym, który został już rozwiązany.

Radny J. Broda stwierdził, że informacje zawarte w skardze Pani Marii Markowskiej nie pokrywają się z tym,  co w tej sprawie powiedziała Pani Dyrektor na sesji.

Pani Dyrektor ponownie stwierdziła, że nie wie dlaczego sprawa nie trafiła do Rzecznika Praw Pacjenta, która zajmuje się tego typu skargami.

Radny J. Broda oświadczył, że cieszy go fakt powołania takiego rzecznika. Następnie zwracając się do Starosty stwierdził, że uwaga dotycząca sprawności urzędników  nie powinna być wypowiedziana.

Przewodniczący Rady zauważył, że sprawę skargi należy odnieść do ilości pacjentów przyjmowanych przez szpital. Dodał, że na podstawie jednej, czy dwóch skarg nie można tworzyć opinii o działalności szpitala.

Radny G. Broda stwierdził, że nie skonkretyzowano propozycji obiektów do zbycia na terenie szpitala. Następnie radny zapytał, czy jeśli nastąpiłaby sprzedaż ,to razem z gruntem oraz czy obiekt szpitalny jest wpisany do rejestru zabytków, który jest stuletnim kompleksem wraz      z parkiem, który by stracił swój charakter. Następnie radny zapytał, czy zwiększyła się liczba umów z NFZ oraz wartość na jaką zostały zawarte. Dodał, że środki na służbę zdrowia zawsze będą za małe, ale stwierdził że radni chcą czuwać nad właściwym wydatkowaniem tych środków.

Przewodniczący Rady stwierdził, że w uchwale Rady dotyczącej restrukturyzacji nie ma terminów. Są jedynie kierunkowe działania. Zarząd od dawna się zastanawiał jak wykorzystać zwolnione pomieszczenia, jednak na dzień dzisiejszy decyzji nie ma. Należy  dać na to czas Zarządowi i Dyrekcji Szpitala.

Radny P. Branc uznał, że dyrekcji należy dać szansę działania. Zdaniem radnego działania idą w dobrym kierunku. Stwierdził też, że niektóre pytania są niepoważne, ponieważ jedna skarga na taką liczbę pacjentów w żaden sposób nie przesądza o złej organizacji leczenia.

Odpowiadając na pytania odnośnie kontraktów Pani Dyrektor podała ich wysokość, podkreślając zarazem, że o 2 tys. wzrosła liczba pacjentów. Oświadczyła także, że szpital poniósł pewne nakłady na przeniesienie oddziałów. Następnie podała wielkości dotyczące zobowiązań od roku 2007. Pani Dyrektor stwierdziła, że gdyby zapłacono za wszystkie wykonane usługi wynik szpitala nie byłby ujemny.

Członek Zarządu S. Kubicius stwierdził, że podjęta przez Radę w 2007 roku uchwała została przez Zarząd wykonana, a teraz restrukturyzację prowadzi Pani Dyrektor.

Radny L. Kuboszek oświadczył, że jego zdaniem uchwała jest zbyt ogólnikowa, a dobry plan restrukturyzacji powinien określać terminy realizacji.

Wiceprzewodniczący J. Król stwierdził, że radny S. Kubicius sprytnie podsumował dyskusję, stwierdzając, że uchwałą została wykonana.

Po przeprowadzonej dyskusji Rada przyjęła informację na temat programu naprawczego ZZOZ.





Ad.10.

Przewodniczący Rady oświadczył, że Zarząd, po wielokrotnej analizie działalności PKS-u     w Cieszynie, jego wyniku finansowego, majątku i zatrudnienia nie podjął decyzji  w tej kwestii i nie przedstawił Radzie uchwały w sprawie wystąpienia do ministra z wnioskiem           o komunalizację spółki. Temat był omawiany także na posiedzeniu komisji Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa. Następnie Przewodniczący poprosił komisję o opinię.

Przewodniczący Komisji radny E. Dudkowiak oświadczył, że opinia komisji jest jednogłośnie negatywna.

Przewodniczący Rady zapytał, czy ktoś chce zabrać głos w dyskusji.

Wobec braku zgłoszeń poddał pod głosowanie wniosek w sprawie wystąpienia do Ministra Skarbu o komunalizację PKS-u w Cieszynie.

Żaden radny nie głosował za wnioskiem, przeciw 25, wstrzymał się 1 radny.

Wniosek odrzucono.

Ad.11.

Przewodniczący zapytał, czy do projektu oświadczenia są pytania, bądź uwagi.

Wobec braku uwag poddał oświadczenie pod głosowanie.

Oświadczenie nr O/XLIII/2/10 przyjęto jednogłośnie.

Ad.12.

Przewodniczący Rady poprosił o opinię Komisję Kultury, Sportu i Promocji Powiatu.

Przewodnicząca Komisji radna B. Sabath oświadczyła, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Przewodniczący zapytał, czy do uchwały są pytania, bądź wnioski.

Wobec braku uwag poddał uchwałę pod głosowanie.

Uchwałę nr XLIII/382/10 przyjęto jednogłośnie.

Ad.13.

Przewodniczący Rady poprosił o opinię Komisję Kultury, Sportu i Promocji Powiatu.

Przewodnicząca Komisji radna B. Sabath oświadczyła, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Przewodniczący zapytał, czy do uchwały są pytania, bądź wnioski.

Wobec braku uwag poddał uchwałę pod głosowanie.

Uchwałę nr XLIII/383/10 przyjęto jednogłośnie.

Ad.14.

Przewodniczący Rady poprosił o opinię Komisję Kultury, Sportu i Promocji Powiatu.

Przewodnicząca Komisji radna B. Sabath oświadczyła, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Przewodniczący zapytał, czy do uchwały są pytania, bądź wnioski.

Wobec braku uwag poddał uchwałę pod głosowanie.

Uchwałę nr XLIII/384/10 przyjęto jednogłośnie.

Ad.15.

Przewodniczący zapytał, czy do uchwały są pytania, bądź wnioski.

Wobec braku uwag poddał uchwałę pod głosowanie.

Uchwałę nr XLIII/385/10 przyjęto jednogłośnie.

Ad.16.

Przewodniczący Rady poprosił o opinię Komisję Środowiska.

Przewodniczący Komisji radny P. Branc oświadczył, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Przewodniczący zapytał, czy do uchwały są pytania, bądź wnioski.

Wobec braku uwag poddał uchwałę pod głosowanie.

Uchwałę nr XLIII/386/10 przyjęto jednogłośnie.

Ad.17.

Przewodniczący poprosił o opinię Komisję Edukacji.

Przewodnicząca Komisji radna E. Czembor oświadczyła, że uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Przewodniczący zapytał, czy do uchwały są uwagi, bądź wnioski.

Radny L. Kuboszek stwierdził, że w Regulaminie nie określono dolnej granicy nagrody dla dyrektora.

Przewodniczący Rady poinformował, że Regulamin został uzgodniony ze wszystkimi Związkami Zawodowymi, na co został spisany protokół.

Następnie Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.

Uchwałę nr XLIII/387/10 podjęto jednogłośnie.

Ad.18.

Przewodniczący poprosił o opinię Komisję Budżetu i Finansów.

Przewodnicząca komisji radna D. Wasilewska oświadczyła, że komisja pozytywnie zaopiniowała uchwałę wraz z autopoprawką.

Przewodniczący zapytał, czy do uchwały są pytania, bądź wnioski.

Wobec braku uwag poddał uchwałę pod głosowanie.

Uchwałę nr XLIII/388/10 przyjęto jednogłośnie.

Ad.19.

Przewodniczący poprosił o opinię Komisję Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa.

Przewodniczący komisji radny E. Dudkowiak oświadczył, że komisja pozytywnie zaopiniowała uchwałę.

Przewodniczący zapytał, czy do uchwały są pytania, bądź wnioski.

Wobec braku uwag poddał uchwałę pod głosowanie.

Uchwałę nr XLIII/389/10 przyjęto jednogłośnie.

Ad.20.

Wiceprzewodniczący Rady J. Król oświadczył, że nie jest zadowolony z odpowiedzi, zamierza w tej sprawie złożyć kolejną interpelację.

Ad.21.

Nie złożono interpelacji.

Ad.22.

Radny L. Kuboszek zapytał, dlaczego w protokole z XLII sesji nie odnotowano wystąpienia Pana Starosty po głosowaniu nad przyjęciem oświadczenia w sprawie ZZOZ.

Ad.23.

Radny L. Kuboszek odczytał swój wniosek złożony na piśmie w sprawie funkcjonowania ZZOZ.

Radny G. Broda zwrócił się do Przewodniczącego Rady o umożliwienie odczytania odpowiedzi, jaką otrzymał na swój wniosek w sprawie uruchomienia w Biurze Rady stanowiska komputerowego dla potrzeb radnych. Po wyrażeniu zgody przez Przewodniczącego odczytał treść pisma.

Radny J. Broda zwrócił się do Przewodniczącego Rady z wnioskiem, aby przesyłał mu na adres domowy protokół z sesji, ponieważ nie ma dostępu do Internetu.

Przewodniczący wyraził zgodę.

Ad.24.

Radna G. Gabzdyl oświadczyła, iż odnosi wrażenie, że niektórzy radni nie mają zaufania      do działalności Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej. Następnie zaprosiła tych radnych     do uczestniczenia w pracach komisji.

Starosta oświadczył, że Zarząd czyni wszystko, aby Ziemia Cieszyńska i jej mieszkańcy mieli się jak najlepiej. Działania te zmierzają przede wszystkim do tego, aby młodzi ludzie mieli pracę. Dodał, że dla niego synonimem cieszyńskości i ludzi „stela" jest rzetelność i ciężka praca.

Radny J. Broda stwierdził, że nie należy segregować ludzi na tych „stela" i „nie stela".

Starosta oświadczył, że nie miał takich zamiarów i został źle zrozumiany.

Radny M. Ślęk oświadczył, że słuchając dyskusji na temat szpitala odniósł wrażenie,              iż wtedy, gdy się nic nie robiło było lepiej niż wtedy, kiedy się coś robi.           

Radny L. Kuboszek złożył na piśmie oświadczenie w sprawie oświadczenia dotyczącego restrukturyzacji ZZOZ, przyjmowanego przez Radę na poprzedniej sesji.

Radny G. Broda złożył na piśmie oświadczenie dotyczące wystąpienia Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej M. Ślęka dotyczące nagrania posiedzenia Komisji Rewizyjnej.

Radny J. Król oświadczył, że rezygnuje z pracy w Radzie Społecznej ZZOZ. Dodał,             że skłoniły go do tego m.in. wystąpienia Pana Starosty na poprzedniej  i dzisiejszej sesji,        a także dzisiejsze oświadczenie radnego M. Ślęka.

Przewodniczący Rady poprosił o rozważenie rezygnacji z uwagi na kończącą się kadencję, jeżeli decyzja zostanie podtrzymana, powinna być złożona na piśmie, będzie to podstawą do przygotowania uchwały w sprawie wydelegowania kolejnego przedstawiciela Rady.

Radny L. Kuboszek stwierdził, że po rezygnacji radnego J. Króla z prac w Radzie Społecznej ZZOZ usłyszał, od któregoś radnego słowa „idą wybory". Radny podkreślił, że przejawem działań przedwyborczych jest fakt, że w dodatkach do Głosu Ziemi Cieszyńskiej prezentuje się członków Zarządu wraz ze zdjęciem i robi się to na koszt podatników.

Ad.25.

Przewodniczący poinformował o piśmie z Muzeum Śląska Cieszyńskiego informującym        o przyznaniu mu Nagrody Marszałka za wydawnictwo poświęcone drewnianym kościołom     i kaplicom w Beskidach.

Przewodniczący Rady poinformował radnych, ze w związku ze zbliżającym się końcem kadencji radni będą zobowiązani złożyć oświadczenia majątkowe.

Na koniec Przewodniczący Rady złożył wszystkim życzenia udanego wypoczynku w czasie wakacji.



ZAKOŃCZENIE OBRAD

O godzinie 16:30 Przewodniczący Rady zakończył obrady XLIII sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego.



Protokolant:

E. Jesionek


Powiadom znajomego