W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

WO.120.18.2012 w sprawie powołania Zespołu do spraw projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej - ZMIENIONE PRZEZ WO.120.28.2012

ZMIENIONE PRZEZ WO.120.28.2012

ZARZĄDZENIENR WO.120.18.2012

Starosty Cieszyńskiego z dnia 19.04.2012

w sprawie powołania

Zespołu do spraw projektu współfinansowanego ze srodk6w Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

pn: "Mam zaw6d - mam pracę w regionie" Działanie 9.2

Na podstawie § 35 ust. 2 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Cieszynie przyjętego Uchwałą nr XVII/128/l1 Rady Powiatu Cieszyńskiego z dnia 28.12.2011 r.

Zarządzam co następuje:

§ 1

Powołuję Zespół do spraw projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn: "Mam zawód - mam pracę w regionie" Działanie 9.2, zwany dalej "Zespołem".

§2

Do zadań Zespołu należy prawidłowe wdrażanie zatwierdzonego projektu i realizacja założonych w nim działań, określonych szczegółowo w §3, zgodnie z harmonogramem jego realizacji oraz wytycznymi Instytucji Wdrażającej, przy ścisłej współpracy os6b wchodzących w skład Zespołu.

§3

W skład Zespołu wchodzą:

1. Michał Rajwa - koordynator zespołu projektowego (Z-ca Naczelnika Wydziału Edukacji)

Reprezentuje Powiat Cieszyński przed Liderem Projektu poprzez aktywny udział w posiedzeniach i pracach Komitetu Sterującego. Przekazuje koordynatorowi projektu wszystkie zmiany zakresu projektu oraz warunków jego realizacji. Informuje Lidera Projektu o wszystkich problemach wynikających z realizacji projektu. Udziela informacji i wyjaśnień pozyskanych na posiedzeniach Komitetu Sterującego koordynatorowi projektu. Zgłasza pisemnie Liderowi Projektu propozycje zmian do projektu. Wspiera koordynatora projektu w realizacji zadań określonych w projekcie. Zapewnia sprawny system komunikacji pomiędzy koordynatorem projektu, koordynatorem zespołu oraz Liderem Projektu. Parafuje wszystkie dokumenty wychodzące dotyczące realizacji projektu. Uzyskuje zgodę Lidera Projektu na wprowadzenie zmian w zadaniach realizowanych w ramach projektu. Niezwłocznie informuje Komitet Sterujący przeszkodach w realizacji projektu oraz w jego zarządzaniu. Informuje Lidera Projektu o udziale w innych projektach finansowanych z funduszy strukturalnych, w tym o wysokości środków przyznanych Partnerowi lub uczestnikom projektów, które kwalifikują się do pomocy publicznej. Przekazuje Liderowi Projektu adresy pocztowe, numery faksów pod które kierowana jest korespondencja, imienny wykaz personelu projektu wraz z nr telefonów i e-maili.



2.Ewelina Czepczar - Figielska - koordynator projektu (podinspektor Wydziału Edukacji)

Koordynuje i odpowiada za realizacji projektu . Prowadzi nadzór merytoryczno-finansowy nad projektem i jego rozliczeniem. Aktywnie uczestniczy w jego realizacji, odpowiada za przestrzeganie wykonywania zadań zgodnie z przepisami prawa wspólnotowego i krajowego oraz z Wytycznymi i Zasadami realizacji projektu systemowego Instytucji Pośredniczącej. Odpowiada za stosowanie: regulaminu uczestnictwa w projekcie, regulaminu Komitetu Sterującego oraz innych dokumentów i zasad realizacji zadań określonych w projekcie innymi dokumentami,a w szczególności za przestrzeganie obowiązków i zaleceń wynikających z realizacji umowy z Województwem Śląskim. Odpowiada za kontakt ze szkołami, konsultantami zawodowymi oraz za wszelkie działania lub zaniechania wykonawców. Udziela informacji i wyjaśnień dotyczących zadań realizowanych w ramach projektu Liderowi Projektu, instytucjom kontrolującym, mediom. Poddaje się kontroli w zakresie realizacji zadań w projekcie, udostępnia kontrolującym wszystkie dokumenty, dokonuje bieżącej oceny ryzyka realizacji projektu, zgłasza zastrzeżenia koordynatorowi zespołu, który zgłasza je na posiedzeniu Komitetu Sterującego. Odpowiada za przeprowadzenie oceny realizacji projektu, na bieżąco ocenia postęp rzeczowy i finansowy projektu, wystąpienie i oddziaływanie na realizacji projektu określonych we wniosku o dofinansowanie oraz wykrytych w toku realizacji projektu ryzyk. Monitoruje działania zgodnie z zatwierdzonym wnioskiem, harmonogramem i budżetem projektu. Dokonuje kontroli : zgodności poszczególnych działają pod kątem merytorycznym i finansowym z założeniami zawartymi we wniosku o dofinansowanie, rzetelności dokumentów, zgodności z umową partnerską oraz dokumentami programowymi. Nadzoruje pracę oraz dokonanie podziału obowiązków pomiędzy osobami zaangażowanymi w realizację projektu. Odpowiada merytorycznie i finansowo za przygotowanie wniosków o płatność. Utrzymuje stale kontakty z opiekunem projektu w Instytucji Pośredniczącej, parafuje wszystkie dokumenty dotyczące realizacji projektu.

3.Magdalena Mędrzak - asystent koordynatora projektu (podinspektor Wydziału Edukacji)

Współpracuje z koordynatorem projektu: w koordynacji działań związanych z projektem, w zarządzaniu oraz realizacją założeń projektu zgodnie z zawartą umową o dofinansowanie, przepisami krajowymi i Unii Europejskiej oraz z zapisami zawartymi we wniosku o dofinansowanie, w tym budżetem i harmonogramem projektu. Przestrzega wykonywania zadań zgodnie z przepisami prawa wspólnotowego i krajowego oraz z Wytycznymi i Zasadami realizacji projektu systemowego Instytucji Pośredniczącej. Odpowiada za stosowanie: regulaminu uczestnictwa w projekcie, regulaminu Komitetu Sterującego oraz innych dokumentów i zasad realizacji zadań określonych w projekcie innymi dokumentami, a w szczególności za przestrzeganie obowiązków i zaleceń wynikających z realizacji umowy z Województwem Śląskim, procedur oraz obowiązujących dokumentów. Odpowiada za kontakt ze szkołami, konsultantami zawodowymi oraz za wszelkie działania lub zaniechania wykonawców. Udziela informacji wyjaśnień dotyczących zadań realizowanych w ramach projektu Koordynatorowi Projektu, stosowanie przyjętego przepływu informacji i komunikacji między partnerami. Odpowiada za umieszczenie logo EFS, PO KL i symbolu UE na materiałach promocyjnych, edukacyjnych, informacyjnych i szkoleniowych związanych z realizacją zadań powierzonych na mocy umowy, zgodnie z zasadami określonymi w umowie z Województwem Śląskim. Współpracuje z pracownikami zaangażowanymi w realizację projektu, odpowiada za rekrutację i tworzenie grup na poszczególne zajęcia przewidziane w szkołach w ramach projektu. Przygotowuje informację do wniosków o płatność w zakresie postępu rzeczowego. Prowadzi ewidencję uczestników projektu, w tym sporządza formularz PEFS (Podsystem Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego). Odpowiada za prowadzenie, gromadzenie i archiwizacji dokumentacji związanej z realizacją projektu. Na bieżąco przekazuje koordynatorowi projektu informacje dotyczące postępu rzeczowego i finansowy projektu, wystąpienie i oddziaływanie na realizację projektu określonych we wniosku o dofinansowanie oraz wykrytych w toku realizacji projektu ryzyk.



4.Blażej Kawulok - specjalista ds. finansowych (podinspektor Wydziału Edukacji)

Aktywnie uczestniczy i współpracuje z innymi pracownikami projektu przy jego realizacji. Prowadzi dokumentacji finansową realizacji projektu (kserokopie) w sposób przejrzysty, zgodnie z zasadami określonymi w projekcie, tak aby była możliwa identyfikacja poszczeg61nych zadań związanych z projektem, odpowiada za jej prowadzenie, gromadzenie i archiwizację. Odpowiada za sporządzenie i rzetelne szacowanie kwot w harmonogramach płatności oraz za przygotowanie wniosku o płatność pod względem finansowym. Odpowiada za aktualizacji harmonogramu, jeżeli taka wystąpi. Odpowiada za przedstawienie na zasadach określonych w umowie z Województwem Śląskim informacji finansowych i sprawozdawczych w terminach i formie umożliwiającej przygotowanie wniosków o płatność. Odpowiada za zwrot niewykorzystanych środków oraz za zwrot z odsetkami środków w związku z niekwalifikowalnością poniesionych wydatków. Sporządza bieżące rozliczenia i analizy na potrzeby projektu. Odpowiada za zachowanie w każdym roku budżetowym proporcji pomiędzy kwotami płatności ze srodk6w europejskich, dotacji celowej z budżetu krajowego, wkładu własnego w zakresie wydatków związanych z realizacją projektu ­każdy wydatek musi być opisany w sposób przedstawiony powyżej. Odpowiada za terminy złożenia Liderowi Projektu zestawień dokumentów potwierdzających wydatki oraz kopii wyciągów z rachunków bankowych, złożenie informacji o uczestnikach projektu oraz innych dokument6w wymaganych przez Lidera Projektu. Odpowiada za comiesięczne przekazanie zestawienia poniesionych wydatków kwalifikowanych Liderowi Projektu i złożenie wyjaśnień, jeżeli Lider Projektu ich zażąda. Ściśle wsp6lpracuje z przedstawicielami Wydziału Finansowego, w szczególności w zakresie rozliczenia realizacji projektu w danym roku budżetowym - każdy dokument przekazywany do Wydziału Finansowego musi być potwierdzony przez Koordynatora Projektu.

5.Łukasz Stępień - członek zespołu (podinspektor Wydziału Edukacji )

Odpowiada za realizowanie zadań w projekcie zgodnie z przepisami prawa wspólnotowego i krajowego. Odpowiada za stosowanie procedury naboru do projektu (m.in. wyłaniania wykonawców świadczących usługi, doposażenia pracowni, osób przyjmowanych do pracy), zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych oraz kryteriami określonymi w umowie z Wojew6dztwem Śląskim. Odpowiada za ochronę danych osobowych dla celów projektu zgodnie z zapisami w umowie z Województwem Śląskim.

6.Dariusz Blaszkiewicz - członek zespołu (podinspektor Wydziału Edukacji )

Weryfikuje wykonanie planu finansowego projektu. Współpracuje z pracownikami projektu przy szacowaniu kwot w harmonogramach płatności, przy przygotowaniu wniosku 0 płatność pod względem finansowym, przy aktualizacji harmonogramu. Współpracuje ze specjalistów ds. finansowych w zakresie spraw finansowych tj. realizacji projektu zgodnie z budżetem (Powiatu i projektu). Odpowiada za zachowanie proporcji pomiędzy kwotami płatności ze środków europejskich, dotacji celowej z budżetu krajowego, wkładu własnego (określenie w budżecie Powiatu) w zakresie wydatk6w związanych z realizacją projektu. Współpracuje z Wydziałem Finansowym w zakresie rozliczenia realizacji projektu w danym roku budżetowym. Parafuje dokumenty finansowe dotyczące realizacji projektu.


7.Iwona Faruzel- członek zespołu (podinspektor Wydziału Finansowego):

Comiesięcznie nalicza i odprowadza składki ZUS i podatek. Przesyła informacje do Urzędu Skarbowego i ZUS. Prowadzi i rozlicza umowy o pracę i umowy zlecenia. Dokonuje przelewów dotyczących w/w czynności, sporządza roczne deklaracje i informacje dla ZUS oraz dla celów podatkowych.

8.Maria Świetlicka - członek zespołu (inspektor Wydziału Finansowego):

Prowadzi wyodrębnioną ewidencję księgową dla projektu po stronie wydatków. Sprawdza dokumenty pod względem formalno-rachunkowym. Księguje analityczne (rozdział, dział, paragraf) i syntetyczne (poszczególne konta). Dokonuje stosownych przeksięgowań i refundacji kosztów, rozlicza zapotrzebowania środków finansowych, archiwizuje dokumentację finansową projektu.

9.Jolanta Bujok - członek zespołu (Inspektor, Wydział Finansowy):

Prowadzi odrębną ewidencję księgową po stronie dochodowej. Sporządza sprawozdania budżetowe miesięczne, kwartalne i roczne. Prowadzi korespondencję pod względem rozliczeń finansowych z Instytucji Pośredniczącą. Dokonuje płatności w związku z zakupionymi towarami i usługami. Archiwizuje dokumentację finansową.

§4

1.Pracami Zespołu kieruje Koordynator  Zespołu.

2.Czlonkowie Zespołu odpowiadają za wykonanie zadań określonych w § 3 niniejszego zarządzenia, stosownie do pełnionych w projekcie funkcji.

§5

Każdy członek zespołu jest zobowiązany do zapoznania się z dokumentami dotyczącymi okresu programowania 2007-2013 (Szczeg61owym Opisem Priorytet6w Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Systemem Realizacji PO KL, treścią wytycznych dla beneficjentów, Umową partnerską oraz jej załącznikami).

§6

Nadz6r nad rea1izacj't zarządzenia sprawują Maria Pindur Naczelnik Wydziału Edukacji oraz Jacek Wiśniewski Naczelnik Wydziału Finansowego.

§7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje przez okres trwania projektu.


STAROSTA

Jerzy Nogowczyk


Powiadom znajomego