W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

WO.120.29.2013 w sprawie powołania Zespołu do spraw projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

    ZARZĄDZENIE NR WO.120.29.2013

Starosty Cieszyńskiego

z dnia 25.11.2013

 

w sprawie powołania Zespołu do spraw projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

pn: „Innowacyjny system wspomagania szkół w powiecie cieszyńskim" Działanie 3.5 „Programy kompleksowego wspomagania szkół oraz przedszkoli, podporządkowane potrzebom ww. podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia".


Na podstawie § 35 ust. 2 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Cieszynie przyjętego Uchwałą nr XVII/128/11 Rady Powiatu Cieszyńskiego z dnia 28.12.2011 r.


Zarządzam co następuje:

§ 1

Powołuję Zespół do spraw projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn: „Innowacyjny system wspomagania szkół w powiecie cieszyńskim" Działanie 3.5, zwany dalej „Zespołem".

§ 2

Do zadań Zespołu należy  prawidłowe wdrażanie zatwierdzonego projektu i realizacja założonych w nim działań, określonych szczegółowo w §3, zgodnie z harmonogramem jego realizacji oraz wytycznymi Instytucji Wdrażającej, przy ścisłej współpracy osób wchodzących w skład Zespołu.

§ 3

W skład Zespołu wchodzą:

1. Michał Rajwa - koordynator zespołu projektowego ( Z-ca Naczelnika Wydziału Edukacji )

Reprezentuje Powiat Cieszyński przed Instytucją Wdrażającą. Przekazuje koordynatorowi projektu wszystkie zmiany zakresu projektu oraz warunków jego realizacji. Informuje Instytucję Wdrażającą o wszystkich problemach wynikających z realizacji projektu. Zgłasza pisemnie Instytucji Wdrażającej propozycje zmian do projektu. Wspiera  koordynatora  projektu w realizacji zadań określonych w projekcie. Zapewnia sprawny system komunikacji pomiędzy koordynatorem projektu, koordynatorem zespołu oraz Instytucją Wdrażającą. Parafuje wszystkie dokumenty wychodzące dotyczące realizacji projektu. Uzyskuje zgodę Instytucji Wdrażającej na wprowadzenie zmian w zadaniach realizowanych w ramach projektu. Niezwłocznie informuje Grupę Sterującą o przeszkodach w realizacji projektu oraz w jego zarządzaniu.

 

2. Ewelina Czepczar - Figielska - koordynator  projektu ( Inspektor Wydziału Edukacji )

Koordynuje i odpowiada za realizację projektu. Prowadzi nadzór merytoryczno-finansowy nad projektem i jego rozliczeniem. Aktywnie uczestniczy w jego realizacji, odpowiada za przestrzeganie  wykonywania zadań zgodnie z przepisami prawa wspólnotowego i krajowego  oraz z Wytycznymi i Zasadami realizacji projektu Instytucji Wdrażającej. Odpowiada za stosowanie dokumentów i zasad realizacji zadań określonych w projekcie, a w szczególności za przestrzeganie obowiązków i zaleceń wynikających z realizacji umowy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji. Odpowiada za  kontakt ze szkołami oraz za wszelkie działania lub zaniechania wykonawców. Udziela informacji i wyjaśnień dotyczących zadań realizowanych w ramach projektu Instytucji Wdrażającej, instytucjom kontrolującym, mediom. Poddaje się kontroli w zakresie realizacji zadań w projekcie, udostępnia kontrolującym wszystkie dokumenty, dokonuje bieżącej oceny ryzyka realizacji projektu, zgłasza zastrzeżenia koordynatorowi zespołu, który zgłasza je na posiedzeniu Grupy Sterującej. Na bieżąco ocenia postęp rzeczowy i finansowy projektu. Monitoruje działania zgodnie z zatwierdzonym wnioskiem, harmonogramem i  budżetem projektu. Dokonuje kontroli: zgodności poszczególnych działań pod kątem merytorycznym i finansowym z założeniami zawartymi we wniosku o dofinansowanie, rzetelności dokumentów, zgodności z dokumentami programowymi. Nadzoruje pracę oraz dokonanie podziału obowiązków pomiędzy osobami zaangażowanymi w realizację projektu. Odpowiada merytorycznie i finansowo za przygotowanie  wniosków o płatność. Utrzymuje stałe kontakty z opiekunem projektu w Instytucji Wdrażającej, parafuje  dokumenty  dotyczące  realizacji projektu.

 

3. Magdalena Kuchejda - asystent koordynatora projektu (Inspektor Wydziału Edukacji)

Współpracuje z koordynatorem projektu: w koordynacji działań związanych z projektem, w zarządzaniu oraz realizacją założeń projektu zgodnie z zawartą umową o dofinansowanie, przepisami krajowymi i Unii Europejskiej oraz z zapisami zawartymi we wniosku o dofinansowanie, w tym budżetem i harmonogramem projektu. Przestrzega wykonywania zadań zgodnie z przepisami prawa wspólnotowego i krajowego oraz z Wytycznymi i Zasadami realizacji projektu. Odpowiada za stosowanie dokumentów i zasad realizacji zadań określonych w projekcie, a w szczególności za  przestrzeganie obowiązków i zaleceń wynikających z realizacji umowy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji. Odpowiada za kontakt ze Szkolnymi Organizatorami Rozwoju Edukacji, Koordynatorami Sieci oraz Ekspertami. oraz za wszelkie działania lub zaniechania wykonawców. Udziela informacji i wyjaśnień dotyczących zadań realizowanych w ramach projektu Koordynatorowi Projektu. Odpowiada za umieszczenie logo EFS, PO KL i symbolu UE na materiałach promocyjnych, edukacyjnych, informacyjnych i szkoleniowych związanych z realizacją zadań powierzonych na mocy umowy, zgodnie z zasadami określonymi w umowie o dofinansowanie. Współpracuje z pracownikami zaangażowanymi w realizację projektu, odpowiada  za rekrutację i tworzenie grup na poszczególne zajęcia przewidzianych w szkołach w ramach projektu. Przygotowuje informację do wniosków o płatność w zakresie postępu rzeczowego. Prowadzi ewidencję uczestników projektu, w tym sporządza formularz PEFS (Podsystem Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego). Odpowiada za prowadzenie, gromadzenie i archiwizację dokumentacji związanej z realizacją projektu. Na bieżąco przekazuje koordynatorowi projektu informacje dotyczące postępu rzeczowego i finansowego projektu.

 

4. Gabriela Piotrowska - specjalista ds. finansowych (podinspektor Wydziału Edukacji)

Aktywnie uczestniczy i współpracuje z innymi pracownikami projektu przy jego realizacji. Prowadzi dokumentację finansową realizacji projektu w sposób przejrzysty, zgodnie z zasadami określonymi w projekcie, tak aby była możliwa identyfikacja poszczególnych zadań związanych z projektem, odpowiada za jej prowadzenie, gromadzenie i archiwizację. Odpowiada za sporządzenie i rzetelne szacowanie kwot w harmonogramach płatności oraz za przygotowanie wniosku o płatność pod względem finansowym. Odpowiada za aktualizację harmonogramu, jeżeli taka wystąpi. Odpowiada za przygotowanie na zasadach określonych w umowie o dofinansowanie informacji finansowych i sprawozdawczych w terminach i formie umożliwiającej przygotowanie wniosków o płatność. Odpowiada za zwrot niewykorzystanych środków oraz za zwrot z odsetkami środków w związku z niekwalifikowalnością poniesionych wydatków. Sporządza bieżące rozliczenia i analizy na potrzeby projektu. Odpowiada za zachowanie w każdym roku budżetowym proporcji pomiędzy kwotami płatności ze środków europejskich, dotacji celowej z budżetu krajowego w zakresie wydatków związanych z realizacją projektu. Odpowiada za terminy złożenia Instytucji Pośredniczącej zestawień dokumentów potwierdzających wydatki oraz kopii wyciągów z rachunków bankowych. Odpowiada za przekazanie zestawienia poniesionych wydatków kwalifikowanych Instytucji Pośredniczącej i złożenie wyjaśnień, jeżeli Instytucja Pośrednicząca ich zażąda. Ściśle współpracuje z przedstawicielami Wydziału Finansowego, w szczególności w zakresie rozliczenia realizacji projektu w danym roku budżetowym - każdy dokument przekazywany do Wydziału Finansowego musi być potwierdzony przez Koordynatora Projektu.


5. Dariusz Błaszkiewicz - Powiatowy Organizator Rozwoju Edukacji (Inspektor Wydziału Edukacji)

Odpowiada za opracowanie Powiatowego Programu Wspomagania w roku szkolnym 2014/2015 na koniec realizacji projektu, sprawozdań na koniec 1 oraz 2 Rocznego Planu Wspomagania oraz zbiorczego sprawozdania z obu planów wspomagania zgodnie z założonym we wniosku harmonogramem. Opracowuje w/w dokumenty na podstawie przekazanych przez koordynatora projektu dokumentów oraz diagnoz opracowanych przez Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji.

 

6. Łukasz Stępień - członek zespołu (podinspektor  Wydziału Edukacji )

Odpowiada za promocję projektu, która będzie prowadzona przez cały czas jego trwania, zgodnie z założonym we wniosku harmonogramem i obejmiuje wszystkie kwestie związane z promowaniem wszystkich działań w projekcie od rekrutacji poczawszy. Odpowiada za: bieżące umieszczanie informacji o przebiegu realizacji na podstronie www; prowadzenie promocji w lokalnych mediach oraz na terenie szkół i przedszkoli. biorących udział w projekcie; opracowanie i zakup materiałów promocyjno/szkoleniowych dla uczestników/nauczycieli biorących udział w projekcie; zakup i wydruk materiałów promocyjnych; rozpowszechnienie Powiatowego Programu Wspomagania.

 

7. Iwona Faruzel - członek zespołu (podinspektor  Wydziału Finansowego):

Comiesięcznie nalicza i odprowadza składki ZUS i podatek. Przesyła informacje do Urzędu Skarbowego i ZUS. Prowadzi i rozlicza umowy o pracę i umowy zlecenia. Dokonuje przelewów dotyczących w/w czynności, sporządza roczne deklaracje i informacje dla ZUS oraz dla celów podatkowych.

 

8. Maria Świetlicka - członek zespołu (inspektor Wydziału Finansowego):

Prowadzi wyodrębnioną ewidencję księgową dla projektu po stronie wydatków. Sprawdza dokumenty pod względem formalno-rachunkowym. Księguje analityczne (rozdział, dział, paragraf) i syntetyczne (poszczególne konta). Dokonuje stosownych przeksięgowań i refundacji kosztów,  rozlicza zapotrzebowania środków finansowych, archiwizuje dokumentację finansową projektu.


9. Jolanta Bujok - członek zespołu (Inspektor, Wydział Finansowy):

Prowadzi odrębną ewidencję księgową po stronie dochodowej. Sporządza sprawozdania  budżetowe miesięczne, kwartalne i roczne. Prowadzi korespondencję pod względem rozliczeń finansowych z Instytucją Pośredniczącą. Dokonuje płatności w związku z zakupionymi towarami i usługami. Archiwizuje dokumentację finansową.


10. Gabriela Sztuchlik - członek zespołu (Inspektor, Biuro Zamówień Publicznych):

Odpowiedzialna za właściwy wybór procedur zamówień publicznych, ich prawidłowy przebieg oraz wybór wykonawców zgodny z obowiązującymi przepisami prawa krajowego oraz wspólnotowego.


§ 4

1.Pracami Zespołu kieruje Koordynator Zespołu.

2.Członkowie Zespołu odpowiadają za wykonanie zadań określonych w § 3 niniejszego zarządzenia, stosownie do pełnionych w projekcie funkcji.


§ 5

Każdy członek zespołu jest zobowiązany do zapoznania się z dokumentami dotyczącymi okresu programowania 2007-2013 (Szczegółowym Opisem Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Systemem Realizacji PO KL, treścią wytycznych dla beneficjentów, Umową o dofinansowanie oraz jej załącznikami).


§ 6

Nadzór nad realizacją zarządzenia sprawują Maria Pindur Naczelnik Wydziału Edukacji oraz Jacek Wiśniewski Naczelnik Wydziału Finansowego.


§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje przez okres trwania projektu.


STAROSTA

Jerzy Nogowczyk












Powiadom znajomego