W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

Wydawanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy powodującej utrudnienia w ruchu lub wymagającej korzystania z drogi w sposób szczególny oraz wniosek na przewóz osób kolejką turystyczną (BT-4)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy sprawa
Komórka odpowiedzialna Biuro Transportu i Organizacji Ruchu (BT)
    1. Opis Usługi - WYDAWANIE ZEZWOLENIA NA PRZEPROWADZENIE IMPREZY POWODUJĄCEJ UTRUDNIENIA W RUCHU LUB WYMAGAJĄCEJ KORZYSTANIA Z DROGI W SPOSÓB SZCZEGÓLNY Zawody sportowe, rajdy, wyścigi, i inne imprezy, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny, mogą się odbywać pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa i porządku podczas trwania imprezy oraz uzyskania zezwolenia na jej przeprowadzenie. Zezwolenie na korzystanie w sposób szczególny z dróg powiatowych i gminnych wydaje starosta.

    1. Wymagane Dokumenty -
        1. Pisemny wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy powodującej utrudnienia w ruchu lub wymagającej korzystania z drogi w sposób szczególny. Wniosek winien zawierać w szczególności:
          1. imię, nazwisko i adres zamieszkania albo nazwę i siedzibę organizatora imprezy;
          2. rodzaj i nazwę imprezy;
          3. informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy;
          4. informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy;
          5. wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy wraz z numerami telefonów kontaktowych;
          6. podpis organizatora lub jego przedstawiciela.

        1. Do wniosku należy dołączyć:
          1. szczegółowy regulamin imprezy - określający zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego,
          2. wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy,
          3. program imprezy - ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości,
          4. plan zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy - określający sposoby zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas trwania imprezy, obejmujący:listę osób wchodzących w skład służby porządkowej, ich rozmieszczenie oraz elementy ubioru wyróżniające te osoby, pisemną instrukcję określającą zadania służb porządkowych, opracowaną w uzgodnieniu z Policją, rodzaj i ilość środków technicznych niezbędnych do zabezpieczenia imprezy, w szczególności znaki lub tablice ostrzegawcze i informacyjne, liny, taśmy lub wstęgi służące do oznaczenia trasy lub miejsca imprezy, bariery, płotki lub przegrody służące do odgradzania miejsca imprezy oraz miejsce ich rozlokowania, rodzaje, zakres i sposób zabezpieczenia ratowniczego imprezy, w uzgodnieniu z właściwym komendantem powiatowym Państwowej Straży Pożarnej oraz innymi służbami ratowniczymi, w tym z właściwymi dysponentami jednostek systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego, sposób oznaczenia miejsc niebezpiecznych dla uczestników imprezy, oznakowanie pojazdów uczestniczących w imprezie i towarzyszących tej imprezie, rodzaje zezwoleń umożliwiających poruszanie się osób lub pojazdów w miejscach wyłączonych z ruchu publicznego, organizację łączności bezprzewodowej między organizatorem imprezy a Policją w trakcie trwania imprezy,
          5. sposób informowania o ograniczeniach w ruchu drogowym wynikających z przebiegu imprezy - przed imprezą i w trakcie jej trwania,
          6. pisemne zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw,
          7. pisemna zgoda właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzenia jej na terenach leśnych,
          8. powiadomić przedsiębiorstwa komunikacji publicznej o przewidywanym czasie występowania utrudnień,
          9. przekazać do wiadomości publicznej informacje o utrudnieniach w ruchu wynikających z planowanej imprezy,
          10. na polecenie wydającego zezwolenie - opracować projektu organizacji ruchu w uzgodnieniu z Policją.

        1. Opłaty: Za wydanie zezwolenia pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 48 zł (412 zł – gdy zezwolenie wydawane jest w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą). Opłatę można uiścić w opłatomatach: na ul. Granicznej 79 (Wydział Komunikacji) oraz na ul. Szersznika 13 (Wydział Architektury i Budownictwa) lub przelewem na rachunek: Velo Bank S.A. nr: 53 1560 0013 2015 1834 3000 0008. Zwolnione od opłaty skarbowej są jednostki budżetowe i jednostki samorządu terytorialnego.

        1. Miejsce składania dokumentów: Biuro Transportu i Organizacji Ruchu, ul. Bobrecka 29, II piętro, pok. 121, tel. 4777326. Organizator imprezy obowiązany jest co najmniej na 30 dni przed planowym terminem rozpoczęcia imprezy:  
          1. złożyć wniosek w starostwie,
          2. przesłać kopię wniosku wraz z wymaganymi dokumentami do: komendanta wojewódzkiego Policji, komendanta oddziału Straży Granicznej gdy impreza jest przeprowadzana w strefie nadgranicznej oraz zarządców dróg
        2. Kto udziela informacji Biuro Transportu i Organizacji Ruchu, ul. Bobrecka 29, 2 piętro, pok. 121, tel. 4777326, adres e-mail: bt@powiat.cieszyn .pl

        1. Czas realizacji usługi Udzielenie, zmiana albo odmowa udzielenia zezwolenia na przeprowadzenie imprezy powodującej utrudnienia w ruchu lub wymagającej korzystania z drogi w sposób szczególny w granicach powiatu, następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie jednego miesiąca od daty złożenia wniosku lub do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych. Decyzję o wydaniu lub odmowie wydania ww. zezwolenia wydaje się co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.

        1. Sposób odbioru Osoby fizyczne - osobiście lub przez pełnomocnika, jednostki organizacyjne posiadające osobowość prawną i spółki jawne: osoby wymienione w aktualnym odpisie z KRS bądź posiadające stosowne upoważnienie. Miejsce odbioru dokumentów – jak w punkcie 4.

        1. Podstawy prawne

        1. Tryb odwoławczy:
          Od wszystkich decyzji związanych z wydawaniem zezwolenia, przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku - Białej, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Cieszyńskiego.

      1. Wzory wniosków, formularzy, załączników itp:
        Patrz niżej
        Uwaga:
        1. Organizator imprezy jest zobowiązany zapewnić bezpieczeństwo osobom obecnym na imprezie oraz porządek podczas trwania imprezy.
        2. Organizator imprezy jest zobowiązany zapewnić:
          1. spełnienie wymagań określonych w szczególności w przepisach prawa budowlanego, przepisach sanitarnych, przepisach dotyczących ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska;
          2. wyróżniającą się elementami ubioru służbę porządkową i informacyjną;
          3. pomoc medyczną i przedmedyczą, dostosowaną do liczby uczestników imprezy, a także odpowiednie zaplecze higieniczno-sanitarne;
          4. drogi ewakuacyjne oraz drogi umożliwiające dojazd służb ratowniczych i Policji, Straży Granicznej oraz Żandarmerii Wojskowej;
          5. warunki zorganizowania łączności między podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy;
          6. sprzęt ratowniczy i gaśniczy oraz środki gaśnicze niezbędne do zabezpieczenia działań ratowniczo-gaśniczych;
          7. w razie potrzeby pomieszczenie dla służb kierujących zabezpieczeniem imprezy,
          8. środki techniczne niezbędne do zabezpieczenia imprezy, a w szczególności:
            • znaki lub tablice ostrzegawcze i informacyjne,
            • liny, taśmy lub wstęgi służące do oznaczenia trasy lub miejsca imprezy,
            • bariery, płotki lub przegrody służące do odgradzania miejsca imprezy.
        3. Organizator imprezy jest zobowiązany:
          1. uzgodnić przebieg trasy z organami zarządzającymi ruchem na drogach, na której ma się odbyć impreza;
          2. współdziałać z Policją oraz, jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających przez tereny lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej lub na drogach przyległych do tych terenów, odpowiednio ze Strażą Graniczną lub Żandarmerią Wojskową:
            • uzgadniając przebieg trasy lub miejsce imprezy,
            • stosując polecenia dotyczące prawidłowego zabezpieczenia imprezy,
            • dokonując wspólnego objazdu trasy lub miejsca imprezy;
          3. sporządzić plan określający sposoby zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas trwania imprezy na terenie poszczególnych województw, obejmujący:
            • listę osób wchodzących w skład służby porządkowej, ich rozmieszczenia oraz elementy ubioru wyróżniające te osoby,
            • pisemną instrukcję określającą zadania służb porządkowych, opracowaną w uzgodnieniu z Policją,
            • rodzaj i ilość środków technicznych, o których mowa w pkt 3 lit.h, oraz miejsce ich rozlokowania,
            • rodzaje, zakres i sposób zabezpieczenia ratowniczego imprezy, w uzgodnieniu z właściwym komendantem powiatowym Państwowej Straży Pożarnej oraz innymi służbami ratowniczymi, w tym z właściwymi dysponentami jednostek systemu Państwowego ratownictwa Medycznego,
            • sposób oznaczenia miejsc niebezpiecznych dla uczestników imprezy,
            • oznakowanie pojazdów uczestniczących w imprezie i towarzyszących tej imprezie,
            • rodzaje zezwoleń umożliwiających poruszanie się osób lub pojazdów w miejscach wyłączonych z ruchu publicznego,
            • organizację łączności bezprzewodowej między organizatorem imprezy a Policją w trakcie trwania imprezy,
            • sposób informowania o ograniczeniach w ruchu drogowym wynikających z przebiegu imprezy - przed imprezą i w trakcie jej trwania;
          4. opracować regulamin oraz program imprezy;
          5. ustalić z Policją oraz, jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających przez tereny lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej, odpowiednio ze Strażą Graniczną lub Żandarmerią Wojskową terminy wspólnych spotkań organizowanych w celu uzgodnienia spraw związanych z zabezpieczeniem imprezy;
          6. zapewnić realizację planu, którym mowa w pkt 4 lit.c;
          7. uzgodnić z zarządcą drogi obszar wykorzystania pasa drogowego oraz sposób i termin przywrócenia go do stanu poprzedniego;
          8. powiadomić przedsiębiorstwa komunikacji publicznej o przewidywanym czasie występowania utrudnień w ruchu drogowym;
          9. na polecenie organu zarządzającego ruchem na drodze opracować projekt organizacji ruchu w uzgodnieniu z Policją;
          10. udzielić dokładnych informacji dotyczących imprezy, na żądanie Policji, organu zarządzającego ruchem, zarządcy drogi, przedsiębiorstwa komunikacji publicznej, a także wojewody właściwego ze względu na miejsce odbywania się imprezy, jeżeli są one niezbędne do realizacji ich zadań w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego;
          11. przekazywać do wiadomości publicznej informacje o utrudnieniach w ruchu wynikających z planowanej imprezy.
        4. Zasady uzyskiwania zezwoleń, opisane w niniejszej Karcie Informacyjnej nie dotyczą procesji, pielgrzymek i innych imprez o charakterze religijnym, które odbywają się na drogach na zasadach określonych w ustawach o stosunku Państwa do odpowiednich Kościołów. Zasady te nie dotyczą także konduktów pogrzebowych, które poruszają się po drogach stosownie do miejscowego zwyczaju.

Klauzula informacyjna dla Referatu Transportu

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Cieszyński z siedzibą w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29, tel.: 33 4777156,

adres e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl

2. W Starostwie Powiatowym w Cieszynie został powołany inspektor ochrony danych kontakt możliwy jest pod nr tel. 33 47 77 226, adres e-mail: iod@powiat.cieszyn.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu tj. prowadzenia postępowań w sprawie wydania, odmowy wydania lub cofnięcia zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny na podstawie ustawy Prawo o ruchu drogowym, na podstawie ustawy  z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa.

6. Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania.

7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych wskazanego na wstępie.

8. Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem tj. ustawy  Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy Kodeks postępowania administracyjnego jest obligatoryjne. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.

9. Pani/Pana dane nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.

10. Pani/Pana dane nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.

Załączniki

Powiadom znajomego