Przyznanie własności nieruchomości osobie uprawnionej, która przekazała gospodarstwo rolne państwu w zamian za rentę (WN-6)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | sprawa |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Gospodarki Nieruchomościami |
Przyznanie własności nieruchomości osobie uprawnionej, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę
1.Opis usługi :
- o nieodpłatne przekazanie nieruchomości może ubiegać się osoba, której przysługuje prawo użytkowania działki gruntu z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego Państwu, w myśl dotychczasowych przepisów,
- o nieodpłatne przekazanie działki gruntu, na której zostały wzniesione budynki może się ubiegać osoba, której przysługuje prawo własności tych budynków.
2.Wymagane dokumenty:
a) wniosek powinien zawierać:
- aktualne oznaczenie nieruchomości przez podanie numeru ewidencyjnego oraz powierzchni,
- położenie nieruchomości,
- określenie właściciela (skarb państwa, jednostka samorządu terytorialnego),
- numer księgi wieczystej, w której nieruchomość figuruje, jeżeli jest znany.
Powyższe dane ustala się w oparciu o wypis z rejestru gruntów, do nabycia
w Starostwie Powiatowym przy ul. Szerokiej 13, I piętro Wydział Geodezji Kartografii
i Katastru dla nieruchomości położonych na trenie wszystkich gmin powiatu cieszyńskiego, dla nieruchomości położonych na terenie Gminy Cieszyn - w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie, ul. Rynek 1.
- obecny sposób zagospodarowania nieruchomości
b) do wniosku należy dołączyć:
- wszelkie dokumenty potwierdzające przejęcie przez Państwo gospodarstwa rolnego za rentę decyzją administracyjną,
- w przypadku, gdy z wnioskiem występuje zstępny osoby, która przekazała gospodarstwo rolne za rentę, należy przedłożyć dokument stwierdzający nabycie praw do spadku ( postanowienie sądu lub notarialny akt poświadczenia dziedziczenia ). Powyższe dokumenty można uzyskać występując do właściwego Sądu Rejonowego Wydział Cywilny z wnioskiem o stwierdzenie nabycia praw spadkowych bądź do notariusza o sporządzenie aktu poświadczenia dziedziczenia. Dokumenty potwierdzające prawa spadkowe należy przedłożyć w oryginale bądź w uwierzytelnionej kopii.
3. Opłaty (kwoty i formy opłat) :
- dokonanie czynności nie wymaga uiszczenia opłaty skarbowej, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy o opłacie skarbowej,
4. Miejsce składania dokumentów:
- Starostwo Powiatowe w Cieszynie ul. Bobrecka 29, 43 – 400 Cieszyn
- osobiście w biurze podawczym w siedzibie Starostwa Powiatowego w Cieszynie przy Bobreckiej 29 lub ul. Szerokiej 13
- w formie elektronicznej
5. Informację można uzyskać w Wydziale Nieruchomości przy ul. Szerokiej 13
- Natalia Cieślar, tel. 33- 4777421,
- Krystyna Sikora, tel. 33-4777425
6. Czas realizacji usługi : do dwóch miesięcy ( do tego terminu nie wlicza się opóźnień spowodowanych z przyczyn niezależnych od organu ).
7. Sposób odbioru: postępowanie kończy się wydaniem decyzji administracyjnej, która zostaje wysłana drogą pocztową
8. Podstawy prawne:
- art. 6 ustawy z dnia 24 lutego 1989r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym;
- art. 118 ust. 1, 2a ustawy z dnia 20 grudnia 1990r. o ubezpieczeniu społecznym rolników.
9. Tryb odwoławczy : od decyzji wydanej przez starostę, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej, służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku Białej, za pośrednictwem Starosty Cieszyńskiego.
10. Wzory dokumentów
- wzór wniosku
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Cieszyński z siedzibą
w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29, tel.:33 47 77 156, adres e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
2) W Starostwie Powiatowym w Cieszynie został powołany inspektor ochrony danych kontakt możliwy jest pod nr tel. 33 47 77 226, adres e-mail: iod@powiat.cieszyn.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań określonych przepisami prawa;
4) Dostęp do Pani/Pana danych osobowych mają podmioty zewnętrzne, uprawnione do uzyskania danych, świadczące usługi na rzecz Urzędu w zakresie niezbędnym do ich realizacji oraz podmioty uprawnione do dostępu do danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i działania archiwów zakładowych;
7) Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania i prawo cofnięcia zgody ( prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem );
8) Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.;
9) Podanie przez Pana/Panią danych osobowych w zakresie przepisów ustawowych jest obowiązkowe, w pozostałym zakresie dobrowolne. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia; podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu jest dobrowolne i może zostać wykorzystane w celach kontaktowych przy załatwianiu sprawy.