Ustalenie i wypłacenie przez Zarząd Powiatu w Cieszynie odszkodowania za działki gruntu wydzielone na wniosek właściciela pod drogę powiatową (WN-10)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | sprawa |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Gospodarki Nieruchomościami |
1. OPIS USŁUGI :
Ustalenie i wypłacenie przez Zarząd Powiatu Cieszyńskiego odszkodowania za działki gruntu wydzielone na wniosek właściciela/użytkownika wieczystego pod drogę powiatową
1. OPIS USŁUGI:
O ustalanie i wypłacenie odszkodowania, za działki gruntu wydzielone na wniosek właściciela/ użytkownika wieczystego pod drogi powiatowe, może ubiegać się właściciel nieruchomości, jak również użytkownik wieczysty. Podstawą roszczenia jest decyzja wójta, burmistrza, zatwierdzająca podział nieruchomości, w wyniku którego nastąpiło wydzielenie gruntu pod drogę publiczną. Ustalenie wysokości należnego odszkodowania następuje
w drodze negocjacji (uzgodnień) z poprzednim właścicielem nieruchomości (bądź jego użytkownikiem wieczystym), a Zarządem Powiatu w Cieszynie.
Postępowanie związane z przeprowadzeniem negocjacji kończy się:
- z wynikiem pozytywnym, wówczas następuje podpisanie protokołu uzgodnień i wypłata ustalonego odszkodowania,
- z wynikiem negatywnym, wówczas następuje podpisanie protokołu.
2. WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek o ustalenie i wypłacenie odszkodowania za działkę gruntu wydzieloną pod drogę powiatową.
W przypadku, gdy z wnioskiem o ustalenie i wypłatę odszkodowania występują spadkobiercy poprzedniego właściciela, należy przedłożyć dokument stwierdzający nabycie praw do spadku. Powyższy dokument można uzyskać we właściwym Sądzie Rejonowym Wydział Cywilny lub u notariusza.
W przypadku działania przez pełnomocnika niezbędne jest pełnomocnictwo (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis).
3. OPŁATY (kwoty i formy opłat) :
Dokonanie czynności nie podlega opłacie skarbowej (art. 2 ust. 1 ppkt 1 lit. h ustawy
o opłacie skarbowej),
4. MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Wniosek wraz z wymaganymi dokumentami można:
- przesłać na adres: Starostwo Powiatowe w Cieszynie, ul. Bobrecka 29, 43-400 Cieszyn,
- złożyć w biurze podawczym: w budynku przy ul. Bobreckiej 29 (parter) lub przy ul. Szerokiej 13 (parter)
5. DODATKOWE INFORMACJE:
Wszelkich dodatkowych informacji udziela Wydział Nieruchomości przy ul. Szerokiej 13 w Cieszynie I piętro, pokój 290, telefon 33/4777424, w godzinach pracy urzędu.
6. CZAS REALIZACJI USŁUGI:
W terminie dwóch miesięcy winno nastąpić ustalenie terminu przeprowadzenia negocjacji.
Do wskazanego terminu nie wlicza się opóźnień spowodowanych z przyczyn niezależnych
od organu.
7. SPOSÓB ODBIORU:
- protokół z przeprowadzonych negocjacji (uzgodnień) może zostać odebrany osobiście lub zostać przesłany za zwrotnym potwierdzeniem odbioru;
- wypłata należności następuje na rachunek bankowy wnioskodawcy
8. PODSTAWY PRAWNE:
art. 98 ust. 3 ustawy z dnia 21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami
9. TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak możliwości złożenia odwołania. Jeżeli nie dojdzie do uzgodnienia odszkodowania w drodze negocjacji można zwrócić się z wnioskiem do Starosty Cieszyńskiego o ustalenie
i wypłacenie odszkodowania według zasad i trybu obowiązującego przy wywłaszczeniu nieruchomości.
10. WZORY DOKUMENTÓW:
- wniosek o ustalenie i wypłacenie odszkodowania za działkę gruntu wydzieloną
pod drogę powiatową.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Cieszyński z siedzibą w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29, tel.: 33/ 4777 156, adres e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
2) W Starostwie Powiatowym w Cieszynie został powołany inspektor ochrony danych kontakt możliwy jest pod nr tel. 33 47 77 226, adres e-mail: iod@powiat.cieszyn.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań określonych przepisami prawa;
4) Dostęp do Pani/Pana danych osobowych mają podmioty zewnętrzne, uprawnione do uzyskania danych, świadczące usługi na rzecz Urzędu w zakresie niezbędnym do ich realizacji oraz podmioty uprawnione do dostępu do danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i działania archiwów zakładowych;
7) Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania i prawo cofnięcia zgody (prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem);
8) Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.;
9) Podanie przez Pana/Panią danych osobowych w zakresie przepisów ustawowych jest obowiązkowe, w pozostałym zakresie dobrowolne. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia; podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu jest dobrowolne i może zostać wykorzystane w celach kontaktowych przy załatwianiu sprawy.