W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

Ustalenie i wypłacenie przez Zarząd Powiatu w Cieszynie odszkodowania za działki gruntu wydzielone na wniosek właściciela pod drogę powiatową (WN-10)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy sprawa
Komórka odpowiedzialna Wydział Gospodarki Nieruchomościami

1.    OPIS USŁUGI :

Ustalenie i wypłacenie przez Zarząd Powiatu Cieszyńskiego odszkodowania za działki gruntu wydzielone na wniosek właściciela/użytkownika wieczystego pod drogę powiatową

1.    OPIS USŁUGI:

O ustalanie i wypłacenie odszkodowania, za działki gruntu wydzielone na wniosek właściciela/ użytkownika wieczystego pod drogi powiatowe, może ubiegać się właściciel nieruchomości, jak również użytkownik wieczysty. Podstawą roszczenia jest decyzja wójta, burmistrza, zatwierdzająca podział nieruchomości, w wyniku którego nastąpiło wydzielenie gruntu pod drogę publiczną. Ustalenie wysokości należnego odszkodowania następuje
w drodze negocjacji (uzgodnień) z poprzednim właścicielem nieruchomości (bądź jego użytkownikiem wieczystym), a Zarządem Powiatu w Cieszynie.

Postępowanie związane z przeprowadzeniem negocjacji kończy się:

- z wynikiem pozytywnym, wówczas następuje podpisanie protokołu uzgodnień i wypłata ustalonego odszkodowania,

- z wynikiem negatywnym, wówczas następuje podpisanie protokołu.

2.     WYMAGANE DOKUMENTY:

  • wniosek o ustalenie i wypłacenie odszkodowania za działkę gruntu wydzieloną pod drogę powiatową.

W przypadku, gdy z wnioskiem o ustalenie i wypłatę odszkodowania występują spadkobiercy poprzedniego właściciela, należy przedłożyć dokument stwierdzający nabycie praw do spadku. Powyższy dokument można uzyskać we właściwym Sądzie Rejonowym Wydział Cywilny lub u notariusza.

W przypadku działania przez pełnomocnika niezbędne jest pełnomocnictwo (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis).

3.     OPŁATY (kwoty i formy opłat) :

Dokonanie czynności nie podlega opłacie skarbowej (art. 2 ust. 1 ppkt 1 lit. h ustawy
o opłacie skarbowej),

4.     MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Wniosek wraz z wymaganymi dokumentami można: 

  • przesłać na adres: Starostwo Powiatowe w Cieszynie, ul. Bobrecka 29, 43-400 Cieszyn,
  • złożyć w biurze podawczym: w budynku przy ul. Bobreckiej 29 (parter) lub przy ul. Szerokiej 13 (parter)

5.     DODATKOWE INFORMACJE:

Wszelkich dodatkowych informacji udziela Wydział Nieruchomości przy ul. Szerokiej 13 w Cieszynie I piętro, pokój 290, telefon 33/4777424, w godzinach pracy urzędu.

6.     CZAS REALIZACJI USŁUGI:

W terminie dwóch miesięcy winno nastąpić ustalenie terminu przeprowadzenia negocjacji.

Do wskazanego terminu nie wlicza się opóźnień spowodowanych z przyczyn niezależnych
od organu.

7.    SPOSÓB ODBIORU:

  • protokół z przeprowadzonych negocjacji (uzgodnień) może zostać odebrany osobiście lub zostać przesłany za zwrotnym potwierdzeniem odbioru;
  • wypłata należności następuje na rachunek bankowy wnioskodawcy

8.    PODSTAWY PRAWNE:

art. 98 ust. 3 ustawy z dnia 21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami

9.     TRYB ODWOŁAWCZY:

Brak możliwości złożenia odwołania. Jeżeli nie dojdzie do uzgodnienia odszkodowania w drodze negocjacji można zwrócić się z wnioskiem do Starosty Cieszyńskiego o ustalenie
i wypłacenie odszkodowania według zasad i trybu obowiązującego przy wywłaszczeniu nieruchomości.

10. WZORY DOKUMENTÓW:

  • wniosek o ustalenie i wypłacenie odszkodowania za działkę gruntu wydzieloną
    pod drogę powiatową.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Cieszyński z siedzibą w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29, tel.: 33/ 4777 156, adres e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl

2) W Starostwie Powiatowym w Cieszynie został powołany inspektor ochrony danych kontakt możliwy jest pod nr tel. 33 47 77 226, adres e-mail: iod@powiat.cieszyn.pl

3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań określonych przepisami prawa;

4) Dostęp do Pani/Pana danych osobowych mają podmioty zewnętrzne, uprawnione do uzyskania danych, świadczące usługi na rzecz Urzędu w zakresie niezbędnym do ich realizacji oraz podmioty uprawnione do dostępu do danych osobowych na podstawie przepisów prawa;

5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;

6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i działania archiwów zakładowych;

7) Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania i prawo cofnięcia zgody (prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem);

8) Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.;

9) Podanie przez Pana/Panią danych osobowych w zakresie przepisów ustawowych jest obowiązkowe, w pozostałym zakresie dobrowolne. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia; podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu jest dobrowolne i może zostać wykorzystane w celach kontaktowych przy załatwianiu sprawy. 



Załączniki

wniosek doc, 35 kB

Powiadom znajomego