W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

Rejestr cen nieruchomości (WG-5)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy sprawa
Komórka odpowiedzialna Wydział Geodezji Kartografii i Katastru

1. Opis usługi:

1.1 Udostępnianiu podlegają:

  • zbiory danych z rejestru cen nieruchomości
  • do wglądu zbiory aktów notarialnych będących podstawą wpisów w ewidencji gruntów i budynków.

Udostępnieniu podlegają dane z terenu powiatu cieszyńskiego, z wyłączeniem miasta Cieszyna, dla którego zadanie to realizuje Burmistrz Miasta Cieszyna.

Dodatkowe informacje:

Udostępnienie odbywa się na wniosek osoby fizycznej. W przypadku zbioru danych z rejestru cen lub na wniosek rzeczoznawcy majątkowego, na podstawie odrębnych przepisów. Wniosek można złożyć za pomocą e-usług lub tradycyjnie w formie papierowej.

1.2. Składanie wniosku przez e-usługi:

W celu złożenia wniosku przez e-usługi przez rzeczoznawcę majątkowego należy:

Wejść na stronę: https://cieszyn.geoportal2.pl/

  • W lewej części okna, w bocznym panelu wybrać Geoportale w trybie chronionym – Dane RCiWN.
  • Przejść do e-usługi lub do instrukcji obsługi.
  • W oknie do logowania przy pierwszym logowaniu należy założyć konto (Nowe konto / Załóż konto https://bip.powiat.cieszyn.pl/zarzadzenie/14413/zarzadzenie-nr-wo-120-024-2020). Jedno konto umożliwia korzystanie z innych e-usług. W oknie logowania znajduje się link Udostępnianie materiałów zasobu - INSTRUKCJA z filmami instruktażowymi do obsługi modułu.
  • Użytkownik po zalogowaniu się do modułu „Dane RCiWN” z wykorzystaniem loginu oraz własnego hasła ma możliwość przeglądania zbiorów danych rejestru cen nieruchomości, złożenia wniosku o udostępnienie danych z rejestru cen nieruchomości oraz przeglądania udostępnionych do wglądu zbiorów aktów notarialnych będących podstawą wpisu w ewidencji gruntów i budynków.
  • Wniosek zostaje automatycznie zarejestrowany w systemie PZGiK.
  • Rzeczoznawca ma możliwość samodzielnego wyboru danych z rejestru a następnie automatycznie generowany jest DOO. Jest także możliwość złożenia wniosku o zbiór danych z rejestru cen nieruchomości do zrealizowania przez pracownika na formularzach P i P5. Przy złożonym wniosku o dane z rejestru cen nieruchomości DOO jest zamieszczany przez pracownika po przygotowaniu danych zgodnych ze złożonym wnioskiem.
  • Po uiszczeniu przez Użytkownika opłaty (płatność PayU lub Paybynet), pracownik zamieszcza do pobrania przez Użytkownika dane oraz licencję określającą zakres uprawnień licencjobiorcy do wykorzystywania udostępnionych materiałów zasobu.
  • Informacje o realizacji wniosków można uzyskać po zalogowaniu się do swojego konta w serwisie Geoportal.

 

2. Wymagane dokumenty:

Uzupełniony formularz P i P5 składany w Wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru w celu pozyskania zbiorów danych z rejestru cen nieruchomości w postaci elektronicznej lub w postaci dokumentu drukowanego. W celu udostępnienia dokumentów stanowiących podstawę zmiany przez rzeczoznawcę majątkowego wymagany jest formularz AN. Od rzeczoznawców majątkowych wymagana jest legitymacja o nadaniu uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości (do wglądu).

 

3. Opłaty:

    • Pobranie opłaty następuje przed przeglądanie dokumentów stanowiących podstawę zmiany oraz przez wydaniem zbiorów danych rejestru cen nieruchomości.
    • Kwotę wynikającą z Dokumentu Obliczenia Opłaty należy uiścić niezwłocznie przelewem na konto VeloBank S.A.nr konta 80 1560 0013 2015 1834 3000 0007, Starostwo Powiatowe w Cieszynie, ul. Bobrecka 29, 43 400 Cieszyn, z podaniem numeru Dokumentu Obliczenia Opłaty w tytule przelewu lub w opłatomacie znajdującym się w Kancelarii Ogólnej ul. Szeroka 13, pok. 180.
    • Przedłożenie dowodu uiszczenia opłaty jest niezbędne do możliwości przeglądania dokumentacji oraz do uzyskania danych wyszczególnionych we wniosku.
    • Szczegółowe zasady obliczania wysokości opłat określa tabela 12, lp. 1 i 2 oraz tabela 16 lp.5 załącznika do ustawy PGiK.

 

4. Miejsce składania dokumentów:

Wnioski udostępnienie danych z rejestru cen nieruchomości oraz o udostępnienie do wglądu zbiorów dokumentów stanowiących podstawę zmiany można składać:

        • poprzez e-usługi (wymagane jest założenie konta w serwisie Geoportal) - https://cieszyn.geoportal2.pl/,
        • poprzez e-PUAP (wymagany jest darmowy profil zaufany) - https://www.gov.pl/web/gov/zalatwiaj-sprawy-urzedowe-przez-internet-na-epuap,
        • pocztą tradycyjną na adres - Starostwo Powiatowe w Cieszynie, Wydział Geodezji Kartografii i Katastru, 43-400 Cieszyn, ul. Szeroka 13.
        • w Kancelarii Ogólnej w siedzibie starostwa przy ul. Szerokiej 13 (pok. 180 parter)
          • poniedziałek - środa w godz. 7.30 - 15.30
          • czwartek w godz. 8.00 - 17.00
          • piątek w godz. 8.00 - 15.00

Formularze można pobrać ze strony internetowej: http://bip.powiat.cieszyn.pl.

 

5. Kto udziela informacji:

Weronika Juroszek nr telefonu 33 47 77 408, adres e-mail: w.juroszek@powiat.cieszyn.pl.

Bezpośrednia obsługa stron:

  • poniedziałek - środa w godz. 7:30 - 15:00
  • czwartek w godz. 8:00 - 16:30
  • piątek w godz. 8:00 - 14:30

 

6. Czas realizacji usługi:

Zgodnie z art. 35 KPA tj. do 30 dni.

 

7. Sposób odbioru:

    • Przez Geoportal
    • Korespondencyjnie
    • Osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Cieszynie przy ul. Szerokiej 13 (pok. 190 parter).

8. Podstawy prawne:

    • Ustawa z dnia 17 marca 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz .U. z 2023 r., poz. 1752),
    • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.).

9. Tryb odwoławczy:

Zgodnie z art. 40f Ustawy PGiK:

1. W przypadku sporu dotyczącego wysokości należnej opłaty, właściwy organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej wydaje decyzję administracyjną.

2. Wniesienie odwołania od decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłaty za udostępnianie materiałów zasobu nie wstrzymuje udostępnienia tych materiałów, pod warunkiem uiszczenia opłaty w wysokości ustalonej w zaskarżonej decyzji.

3.W przypadku gdy w wyniku rozpatrzenia odwołania lub ponownego rozpatrzenia sprawy na skutek wyroku sądu administracyjnego wysokość opłaty zostanie zmniejszona, nadpłata podlega zwrotowi wraz z odsetkami ustawowymi.

 

10. Wzory wniosków:

    • Wniosek o udostępnienie zbiorów danych z rejestru cen nieruchomości P i P5
    • Wniosek o udostępnienie do wglądu do dokumentów stanowiących podstawę zmiany AN

 

 

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informuję, że:

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Cieszyński z siedzibą w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29, tel.: 33 47 77 156, adres e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl

2) W Starostwie Powiatowym w Cieszynie został powołany inspektor ochrony danych kontakt możliwy jest pod nr tel. 33 47 77 226, adres e-mail: iod@powiat.cieszyn.pl

3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu udostępnienia dokumentów stanowiących podstawę zmiany, na podstawie ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne;

4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe na zlecenie administratora;

5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;

6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;

7) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania w zakresie wynikającym z przepisów prawa. Ponadto ma Pani /Pan prawo do usunięcia danych i cofnięcia zgody (prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem), w zakresie danych dobrowolnych;

8) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9) Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia;

10) Pani/Pana dane nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Załączniki

wniosek AN xlsx, 17 kB
wniosek AN pdf, 151 kB
formularz P xlsx, 21 kB
formularz P pdf, 458 kB
formularz P5 xlsx, 16 kB
formularz P5 pdf, 217 kB

Powiadom znajomego