1.Opis usługi:
Wydanie zaświadczenia o istnieniu gospodarstwa rolnego.

2.Wymagane dokumenty:

Zaświadczenie wydaje się na podstawie wniosku.


3.Opłaty:

Opłata skarbowa:

  • w przypadku gdy zaświadczenie o istnieniu gospodarstwa rolnego potrzebne jest do przedłożenia w ZUS/KRUS w celu ustalenia praw emerytalnych wniosek o wydanie zaświadczenia nie podlega opłacie skarbowej,
  • w pozostałych przypadkach opłata skarbowa wynosi 17 złotych,
  • opłata skarbowa w wysokości 17 złotych, jeżeli w imieniu strony działa pełnomocnik.

 

Z opłaty tej zwolnione są następujące pełnomocnictwa ich odpisy, wypisy lub kopie:

  • poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
  • jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
  • jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ww. ustawy, w tym: jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, osoby, które przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.


4.Miejsce składania dokumentów:

  • w siedzibie Starostwa Powiatowego w Cieszynie przy ul. Szerokiej 13 w Biurze Podawczym pok. 395:
    • poniedziałek - środa w godz. 7.30 - 15.00
    • czwartek w godz. 8.00 - 16.30
    • piątek w godz. 8.00 - 14.30
  • w siedzibie Starostwa Powiatowego w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29 w Kancelarii Ogólnej parter pok. 10:
    • poniedziałek - środa w godz. 7.30 - 15.30
    • czwartek w godz. 7.30 - 17.00
    • piątek w godz. 7.30 - 15.00
  • korespondencyjnie na adres – Starostwo Powiatowe w Cieszynie Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru 43-400 Cieszyn ul. Bobrecka 29,
  • za pomocą poczty elektronicznej z podpisem elektronicznym.


5.Kto udziela informacji:

Pracownicy Referatu Geodezji i Katastru, nr telefonu (33) 4777408, Kierownik Referatu Geodezji i Katastru (33) 4777410.


6.Czas realizacji usługi:

  • na stanowisku obsługi stron,
  • korespondencyjnie – zgodnie z art. 217 § 3 KPA.


7.Sposób odbioru:

  • osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Cieszynie przy ul. Szerokiej 13 (pok. 190 – parter),
  • korespondencyjnie.


8.Podstawy prawne:

  • ustawa z dnia 17 marca 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz.U. z 2015 r., poz. 520 z późn. zm.),
  • rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków(tekst jednolity Dz.U. z 2015 r., poz. 542 z późn. zm.),
  • ustawa z dnia 20 grudnia 1990 r. w sprawie ubezpieczenia społecznego rolników (tekst jednolity, Dz.U. z 2013 r. poz. 1403 z późn. zm.),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U. z 2014 r., poz. 1628 z późn. zm.),
  • rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. nr 187 poz. 1330),
  • ustawa z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r. poz. 23).


9.Tryb odwoławczy:

Nie dotyczy.


10.Wzory wniosków:

Wniosek o wydanie zaświadczenia o istnieniu gospodarstwa rolnego.

 

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych zbieranym w ramach wykonywania zadań publicznych w Starostwie Powiatowym w Cieszynie jest Starosta Cieszyński, z siedzibą w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29. Zbierane dane osobowe są przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2015r., poz. 2135 z późn. zm.) w celach realizacji zadań przez Starostwo Powiatowe określonych przepisami prawa. Podawanie danych jest obowiązkowe i wynika z przepisów prawa. W sytuacji dobrowolności podania danych osoby będą o tym fakcie informowane.
Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo do dostępu do treści swoich danych oraz możliwość ich poprawiania. W tym celu może zwrócić się pisemnie w trybie art. 33 wspomnianej ustawy do Wydziału Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Cieszynie.



Załączniki:

wniosek