1. Opis usługi - Wydanie pozwolenia zintegrowanego dla instalacji, których funkcjonowanie,
ze względu na rodzaj i skalę prowadzonej w niej działalności, może powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości.

 

2. Wymagane dokumenty - Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego, w dwóch egzemplarzach, wykonany zgodnie z wymogami art. 208 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2013r. poz. 1232 ze zm.), wraz z:

 

- raportem początkowym o stanie zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych tymi substancjami, w przypadku określonym w art. 208 ust. 2 pkt. 4 ustawy Prawo ochrony środowiska,

 

- dowodem uiszczenia opłaty rejestracyjnej,

 

- zapisem wniosku w wersji elektronicznej na informatycznych nośnikach danych,

 

- dokumentem potwierdzającym, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną (np. aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego),

 

- kopią wniosku o wydanie decyzji albo decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, jeżeli została wydana.

 

- opisem prowadzenia działalności sporządzonym w języku niespecjalistycznym,

 

- pełnomocnictwem udzielonym osobie działającej w imieniu wnioskodawcy.

 

3. Opłaty - Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2012r. poz. 1282 ze zm.):

 

 1) za pełnomocnictwo - opłata skarbowa 17,00 zł,

 

 2) za wydanie pozwolenia zintegrowanego:

 

- w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą (przez dużych przedsiębiorców) - opłata   skarbowa w wysokości 2011,00 zł,

 

- w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców, a także od pozostałych - opłata skarbowa w wysokości 506,00 zł.

 

Należną kwotę opłaty skarbowej należy uiścić w kasie Starostwa Powiatowego w Cieszynie, w kasie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Cieszynie: ING Bank Śląski O/Cieszyn Nr 91 1050 1083 1000 0022 7607 6284.

 

4. Miejsce składania dokumentów - Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Cieszynie
przy ul. Bobreckiej 29, Biuro podawcze w kasie przy ul. Szerokiej 13 lub pocztą.

 

5. Kto udziela informacji - Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Szeroka 13, pok. 392, Joanna Tarka, nr tel. (33) 4777432.

 

6. Czas realizacji usługi - Bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wymaganych dokumentów.

 

7. Sposób odbioru - Doręczenie za pokwitowaniem przez pocztę bądź odbiór osobisty.

 

8. Podstawy prawne - Zasady wynikające z przepisów art. 181 ust. 1 pkt 1, art. 183 ust. 1, art. 184 art. 201 ust. 1, art. 204, art. 208  ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2013r. poz. 1232 ze zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014r.
w sprawie rodzajów instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości (Dz. U. poz. 1169).

 

9. Tryb odwoławczy - Od decyzji udzielającej pozwolenia zintegrowanego służy odwołanie
do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej, za pośrednictwem Starosty Cieszyńskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

10. Wzory wniosków, formularzy załączników itp. - Nie występują.


Klauzula informacyjna

 


Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych) (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Cieszyński z siedzibą w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29, tel. (33) 477 71 56, adres e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl;
2) w Starostwie Powiatowym w Cieszynie został powołany inspektor ochrony danych kontakt możliwy jest pod nr tel. (33) 477 72 26, adres e-mail: iod@powiat.cieszyn.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadania określonego przepisami prawa, tj. prowadzenia postępowania w sprawie wydania pozwolenia zintegrowanego dla instalacji, których funkcjonowanie, ze względu na rodzaj i skalę prowadzonej w niej działalności, może powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
7) posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania i prawo do cofnięcia zgody (prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem);
8) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych wskazanego na wstępie;
9) podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest obligatoryjne w celu realizacji obowiązków prawnych administratora danych i znajduje umocowanie w przepisach z zakresu procedury administracyjnej. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia; podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu jest dobrowolne i może zostać wykorzystane w celach kontaktowych przy załatwianiu sprawy;
10) Pani/Pana dane nie będą poddane zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji (profilowaniu).