1.Opis usługi – Wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów dla posiadaczy odpadów prowadzących działalność w tym zakresie.

2.      Wymagane dokumenty –Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów wykonany zgodnie z wymogami art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21 ze zm.), zawierający w szczególności informacje:

- numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;

- wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do zbierania (z podaniem kodu odpadu zgodnie z katalogiem odpadów), a w przypadku gdy określenie rodzaju nie jest wystarczające do ustalenia zagrożeń, jakie odpady mogą powodować, tut. organ może wezwać wnioskodawcę do podania podstawowego składu chemicznego i właściwości odpadów;

- oznaczenie miejsca zbierania odpadów;

- wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;

- szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów;

- przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska;

- oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów (należy wskazać czas oznaczony jednakże nie dłuższy niż 10 lat);

- opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;

- opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona;

- informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów.

Do wniosku należy dołączać:

1) oryginały dowodu wpłaty opłaty skarbowej,

2) oryginały bądź ich kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem następujących dokumentów:

- dokument potwierdzający, iż wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym (np. odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej uzyskany we właściwym urzędzie miasta/gminy);

- dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do miejsca magazynowania odpadów;

3) oryginał bądź kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana;

4) z uwagi na szczegółowość dokumentacji, dla usprawnienia procedury administracyjnej proponuje się jako załącznik złożyć także wersję elektroniczną w/w wniosku.

3.   Opłaty – Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tj. z 2012r. Dz. U. poz. 1282 ze zm.):

1)za wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów opłata skarbowa wynosi 616,00 zł,

2)za pełnomocnictwo 17,00 zł.

Należną kwotę opłaty skarbowej należy uiścić w kasie Starostwa Powiatowego w Cieszynie, w kasie Urzędu Miejskiego w Cieszynie  lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Cieszynie ING Bank Śląski O/Cieszyn nr 91 1050 1083 1000 0022 7607 6284.

4.  Miejsce składania dokumentów – Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29, Biuro podawcze w kasie przy ul. Szerokiej 13 lub pocztą.

5.Kto udziela informacji – Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Szeroka 13, pok. 392, Joanna Tarka, nr tel. (33) 4777432.

6.   Czas realizacji usługi – Bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia wymaganych dokumentów, w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

7.Sposób odbioru – Doręczenie za pokwitowaniem przez pocztę lub odbiór osobisty.

8.   Podstawy prawne – Zasady wynikające z przepisów art. 42 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27.09.2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206).

9.Tryb odwoławczy – Od decyzji zezwalającej na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej, za pośrednictwem Starosty Cieszyńskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.      

10.  Wzory wniosków, formularzy załączników itp. – Nie występują.


Klauzula informacyjna


Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych) (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Cieszyński z siedzibą w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29, tel. (33) 477 71 56, adres e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl;
2) w Starostwie Powiatowym w Cieszynie został powołany inspektor ochrony danych kontakt możliwy jest pod nr tel. (33) 477 72 26, adres e-mail: iod@powiat.cieszyn.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadania określonego przepisami prawa, tj. prowadzenia postępowania w sprawie zbierania odpadów, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
7) posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania i prawo do cofnięcia zgody (prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem);
8) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych wskazanego na wstępie;
9) podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest obligatoryjne w celu realizacji obowiązków prawnych administratora danych i znajduje umocowanie w przepisach z zakresu procedury administracyjnej. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia; podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu jest dobrowolne i może zostać wykorzystane w celach kontaktowych przy załatwianiu sprawy;
10) Pani/Pana dane nie będą poddane zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji (profilowaniu).