1.    Opis Usługi

 

Zgodnie z art.10. ust. 5, ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.), Starosta Cieszyński jest organem zarządzającym ruchem na drogach publicznych powiatowych i gminnych, w związku z czym jest organem uprawnionym do zatwierdzania projektów stałej i czasowej organizacji ruchu dla dróg publicznych powiatowych i gminnych.

 

Projekt organizacji ruchu przedstawia do zatwierdzenia:

 

1)      zarząd drogi;

 

2)      inwestor lub jednostka, o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem, osoba (wykonawca / projektant) realizująca zamówienie ww. jednostek.

 

2.    Wymagane Dokumenty

 

1.      wypełniony wniosek,

 

2.      dwa egzemplarze projektu organizacji ruchu zawierające:

 

a)      plan orientacyjny w skali od 1:10000 do 1:25000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;

 

b)      plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 zawierający:

 

- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
- parametry geometrii drogi;

 

c)      program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi – w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;

 

d)     zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji – w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;

 

e)      opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym – opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;

 

f)       przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu – w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;

 

g)      imię i nazwisko oraz podpis projektanta.

 

3. opinię zarządu drogi;
4. opinię Komendanta Powiatowego Policji (dotyczy dróg powiatowych);

 

3.      Opłaty

 

            Wniosek o zatwierdzenie organizacji ruchu nie wymaga opłat skarbowych.

 

 

 

4.    Miejsce składania dokumentów  i udzielanie informacji

 

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

 

a)      Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).

 

b)      Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.

 

Adres korespondencyjny (dostarczenia dokumentów):

 

Wydział Komunikacji, Biuro ds. Zarządzania Ruchem na Drogach, ul. Bobrecka 29,  II piętro, pok. 108, tel. 4777136, fax 4777335.

 

W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni. W przypadku nie uzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.

 

5.    Sposób załatwienia i czas realizacji usługi 

 

Termin załatwiania sprawy - wynosi do 30 dni od daty otrzymania kompletnego wniosku.

 

Po rozpatrzeniu kompletnego złożonego projektu Starosta Cieszyński może:

 

1)      zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części:

 

- bez zmian,
- po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu;

 

2)  odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek;
3)  odrzucić projekt.

 

6.  Podstawy prawne

 

·         Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r.,  poz. 267);

 

·         Ustawa z 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.);

 

·         Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2003r. Nr 177, poz. 1729);

 

·         Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r., Nr 220 poz. 2181 ze zm.);

 

·         Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 1999r. Nr 43 poz. 430 z późn. zm.);

 

 

 

Uwaga:

 

 

 

 

 

 

 

Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:

 

1)   dołączenia do projektu:
     - profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
     - danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
2)   złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.

 

Jednostka wprowadzająca organizację ruchu jest zobowiązana do zawiadomienia organu zarządzającego ruchem, zarządu drogi oraz właściwego komendanta Policji o terminie jej wprowadzenia, co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu.

 

 

 

 



Załączniki:

Wniosek
Zawiadomienie
Zawiadomienie
Wniosek