1.      Opis usługi

Decyzję w sprawie nadania  numeru nadwozia/podwozia/ramy i wykonania tabliczki znamionowej zastępczej wydaje Starosta w przypadku:

-          korozji pola z numerem nadwozia,

-          wymiany ramy na ramę bez numeracji fabrycznej,

-          wykonania pojazdu marki SAM,

-          pojazdu odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu

-          pojazdu nabytego na licytacji publicznej od  Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu

-          pojazdu, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a własność pojazdu została ustalona prawomocnym postanowieniem sądu,

-          braku tabliczki znamionowej lub utraty aktualności  treści tabliczki.

 

2.         Wymagane dokumenty:

1)      Wniosek właściciela (pełnomocnika) o nadanie cech identyfikacyjnych, nadwozia, wykonanie tabliczki zastępczej.

2)      W przypadku pojazdu zarejestrowanego w Polsce - dowód rejestracyjny.

3)      W przypadku pojazdu przed pierwszą rejestracją w Polsce – zagraniczny dowód rejestracyjny plus jego tłumaczenie na język polski przez tłumacza przysięgłego.

4)      Oryginał dowodu własności pojazdu (faktura, umowa kupna-sprzedaży, darowizny, prawomocne orzeczenie sądu, dowód zakupu od jednostki uprawnionej do sprzedaży pojazdu po przepadku na rzecz Skarbu Państwa) - dotyczy pojazdu przed pierwszą rejestracją w Polsce, który w międzyczasie zmienił właściciela, pojazdu nabytego od Skarbu Państwa, odzyskanego po kradzieży, przyznanego przez orzeczenie sądu o nabyciu prawa własności. W przypadku pojazdów z zagranicy należy dołączyć tłumaczenie dokumentu na język polski przez tłumacza przysięgłego.

W przypadku pojazdu marki „SAM” oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną, że jest właścicielem zespołów i części służących do zbudowania tego pojazdu.

5)      Opinia rzeczoznawcy samochodowego w przypadku korozji lub zniszczenia cechy identyfikacyjnej w czasie wypadku lub naprawy pojazdu.

6)      Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość oraz zamieszkiwanie na terenie powiatu (np. prawo jazdy).

7)      Jednostki organizacyjne posiadające osobowość prawną i spółki jawne: aktualny odpis z KRS (wydany nie później niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku) a w przypadku np. zakładów bądź jednostek budżetowych - aktualnie potwierdzoną kopię aktu powołującego, a także zaświadczenie REGON. Sprawy załatwiają wyłącznie osoby wymienione w w/w dokumentach bądź posiadające stosowne upoważnienie.

8)      Spółki cywilne nie posiadają praw majątkowych – pojazd rejestruje się na osoby fizyczne będące właścicielami spółki (wymagane: okazanie umowy spółki i pisemna zgoda nieobecnych przy rejestracji współwłaścicieli). Pojazdy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą pod innym adresem niż adres zamieszkania rejestruje się na adres zamieszkania – należy przedłożyć kopię wypisu z ewidencji działalności gospodarczej.

 

3.                  Opłaty

Od decyzji zezwalającej na nabicie numeru naprawczego i wykonanie tabliczki znamionowej pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 10 zł.

Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w kasie Starostwa Powiatowego w Cieszynie lub na konto w  ING Bank Śląski S.A. O/ w Cieszynie - nr konta :         91 1050 1083 1000 0022 7607 6284 ).

 

 

 

 

4.                  Miejsce Składania Dokumentów

Wydział Komunikacji, Referat Rejestracji Pojazdów, ul. Bobrecka 29, parter.

Telefony: 033 4777 342 do 347, fax 033 4777335.

Stanowisko w którym interesant będzie załatwiać sprawę określa każdorazowo pracownik Punktu Informacyjnego mieszczącego się w sali obsługi  referatu.

 

5.         KTO UDZIELA INFORMACJI

Pracownicy Referatu Rejestracji Pojazdów, Punkt Informacyjny w sali obsługi referatu, w sprawach bardziej skomplikowanych Kierownik Referatu Rejestracji Pojazdu lub Naczelnik Wydziału Komunikacji.

 

6.        CZAS REALIZACJI

Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego  tj. do 30 dni od daty złożenia wniosku, w przypadku kompletu dokumentów sprawa jest załatwiana w dniu złożenia wniosku.

 

7.         SPOSÓB ODBIORU

 

Osobiście lub przez pełnomocnika na podstawie upoważnienia (dla osób spoza najbliższej rodziny - opłata skarbowa 17 zł. Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w kasie Starostwa Powiatowego w Cieszynie lub na konto w  ING Bank Śląski S.A. O/ w Cieszynie - nr konta :         91 1050 1083 1000 0022 7607 6284 ).

 

 

8.      PODSTAWY PRAWNE:

http://bip.powiat.cieszyn.pl/sprawa-do-zalatwienia/11571/1-podstawy-prawne-do-spraw-referatu-rejestracji-pojazdow

9.      Tryb odwoławczy

Od decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych lub odmowie nadania cech identyfikacyjnych przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku - Białej, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Cieszyńskiego.

 

10.  Wzory wniosków, formularzy załączników itp.

Do odbioru w punkcie informacyjnym w hallu Referatu Rejestracji Pojazdów.

Klauzula informacyjna dla Referatu Rejestracji Pojazdów

 

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:

 

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Cieszyński z siedzibą w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29, tel.: 33 4777156,

 

adres e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl

 

 

 

2. W Starostwie Powiatowym w Cieszynie został powołany inspektor ochrony danych kontakt możliwy jest pod nr tel. 33 47 77 226, adres e-mail: iod@powiat.cieszyn.pl

 

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu tj. prowadzenia postępowań w sprawie rejestracji pojazdów oraz wydawania dokumentów komunikacyjnych na podstawie ustawy Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz.1260).

 

4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

 

5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa.

 

6. Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania.

 

7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych wskazanego na wstępie.

 

8. Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem tj. ustawy  Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy Kodeks postępowania administracyjnego jest obligatoryjne. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.

 

9. Pani/Pana dane nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.

 

10. Pani/Pana dane nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.