W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Cieszynie

ul. Bobrecka 29
ul. Szeroka 13
ul. Graniczna 79
43-400 Cieszyn

 

tel. centrala Starostwa - 33 47 77 144
tel. sekretariat Starosty - 33 47 77 156

Serwis internetowy: www.powiat.cieszyn.pl
e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl
EPUAP: /pzcieszyn/skrytka

 

NIP Starostwa (dla pracowników): 548-21-37-408
NIP Powiatu: 548-26-04-548
REGON: 072186224

Przyznanie własności nieruchomości osobie uprawnionej, która przekazała gospodarstwo rolne państwu w zamian za rentę (WN-6)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy sprawa
Komórka odpowiedzialna Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Przyznanie własności nieruchomości osobie uprawnionej, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę

 1.Opis usługi :

- o nieodpłatne przekazanie nieruchomości może ubiegać się osoba, której przysługuje prawo użytkowania działki gruntu z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego Państwu, w myśl dotychczasowych przepisów,

- o nieodpłatne przekazanie działki gruntu, na której zostały wzniesione budynki może się ubiegać osoba, której przysługuje prawo własności tych budynków.

2.
Wymagane dokumenty:

a) wniosek powinien zawierać:

- aktualne oznaczenie nieruchomości przez podanie numeru ewidencyjnego oraz powierzchni,

- położenie nieruchomości,

- określenie właściciela (skarb państwa, jednostka samorządu terytorialnego),

- numer księgi wieczystej, w której nieruchomość figuruje, jeżeli jest znany.

Powyższe dane ustala się w oparciu o wypis z rejestru gruntów, do nabycia
w Starostwie Powiatowym przy ul. Szerokiej 13, I piętro Wydział Geodezji Kartografii
i Katastru dla nieruchomości położonych na trenie wszystkich gmin powiatu cieszyńskiego, dla nieruchomości położonych na terenie Gminy Cieszyn - w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie, ul. Rynek 1.

- obecny sposób zagospodarowania nieruchomości

b) do wniosku należy dołączyć:

- wszelkie dokumenty potwierdzające przejęcie przez Państwo gospodarstwa rolnego za rentę decyzją administracyjną,  

- w przypadku, gdy z wnioskiem występuje zstępny osoby, która przekazała gospodarstwo rolne za rentę, należy przedłożyć dokument stwierdzający nabycie praw do spadku ( postanowienie sądu lub notarialny akt poświadczenia dziedziczenia ). Powyższe dokumenty można uzyskać występując do właściwego Sądu Rejonowego Wydział Cywilny z wnioskiem o stwierdzenie nabycia praw spadkowych bądź do notariusza o sporządzenie aktu poświadczenia dziedziczenia. Dokumenty potwierdzające prawa spadkowe należy przedłożyć w oryginale bądź w uwierzytelnionej kopii.

3.      Opłaty (kwoty i formy opłat) :

- dokonanie czynności nie wymaga uiszczenia opłaty skarbowej, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy o opłacie skarbowej,

 4.      Miejsce składania dokumentów:

  • Starostwo Powiatowe w Cieszynie ul. Bobrecka 29, 43 – 400 Cieszyn
  • osobiście w biurze podawczym w siedzibie Starostwa Powiatowego w Cieszynie przy Bobreckiej 29 lub ul. Szerokiej 13
  • w formie elektronicznej 

 5.      Informację można uzyskać w Wydziale Nieruchomości przy ul. Szerokiej 13

-  Natalia Cieślar, tel. 33- 4777421,

-  Krystyna Sikora, tel. 33-4777425

 6. Czas realizacji usługi : do dwóch miesięcy ( do tego terminu nie wlicza się opóźnień spowodowanych  z przyczyn niezależnych od organu ).

       7. Sposób odbioru: postępowanie kończy się wydaniem decyzji administracyjnej, która zostaje wysłana drogą pocztową

 8. Podstawy prawne:

- art. 6 ustawy z dnia 24 lutego 1989r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym;

- art. 118 ust. 1, 2a ustawy z dnia 20 grudnia 1990r. o ubezpieczeniu społecznym rolników.

 9. Tryb odwoławczy : od decyzji wydanej przez starostę, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej, służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku Białej, za pośrednictwem Starosty Cieszyńskiego.

 10. Wzory dokumentów

- wzór wniosku

 KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Cieszyński z siedzibą
w Cieszynie przy ul. Bobreckiej 29, tel.:33 47 77 156, adres e-mail: sekretariat@powiat.cieszyn.pl

2) W Starostwie Powiatowym w Cieszynie został powołany inspektor ochrony danych kontakt możliwy jest pod nr tel. 33 47 77 226, adres e-mail: iod@powiat.cieszyn.pl

3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań określonych przepisami prawa;

4) Dostęp do Pani/Pana danych osobowych mają podmioty zewnętrzne, uprawnione do uzyskania danych, świadczące usługi na rzecz Urzędu w zakresie niezbędnym do ich realizacji oraz podmioty uprawnione do dostępu do danych osobowych na podstawie przepisów prawa;

5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;

6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i działania archiwów zakładowych;

7) Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania i prawo cofnięcia zgody ( prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem );

8) Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.;

9) Podanie przez Pana/Panią danych osobowych w zakresie przepisów ustawowych jest obowiązkowe, w pozostałym zakresie dobrowolne. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia; podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu jest dobrowolne i może zostać wykorzystane w celach kontaktowych przy załatwianiu sprawy.  


Załączniki

wniosek doc, 34 kB
wniosek doc, 33 kB

Powiadom znajomego